ТАНЦОВА МАГИЯ
Балет "Арабеск" представя "Опера Diva" с вечната музика на Белини, Верди и Пучини
Спектакълът обединява четири от най-популярните опери създавани някога - "Норма", "Тоска", "Травиата" и "Мадам Бътерфлай" и е със специалното участие на Веса Тонова
Редактор : / 1809 Прочита 0 Коментара

До колко жената, като сянка на мъжа, се отказва от себе си, в името на неговото израстване? Къде свършва Дивата, поставена на пиедестал и започва жената, обикновена и незабелязвана?
На 10 и 30 май от 19.00 часа на сцената на Музикалния театър "Стефан Македонски" Балет "Арабеск" ще представи премиерата на спектакъла "Опера Diva". Авторски спектакъл на хореографката Мариана Крънчева, със специалното участие на Веса Тонова.
"Опера Diva" (Снимка: Балет "Арабеск")
"Опера Diva" обединява четири от най-популярните опери създавани някога - "Норма", "Тоска", "Травиата" и "Мадам Бътерфлай". Това, което ги свързва, е изборът и съдбата на главните героини и превръщането на тези героини в символ на женска отдаденост.
В най-красивите арии на композиторите Белини, Пучини и Верди, в тяхното музикално съвършенство се преплитат драматичните съдби на героините Норма, Травиата, Мадам Бътерфлай и Тоска и обединяващото ги общо препускане към пропастта на обречената любов.
"Търсенията на публиката са различни и всичко заваси от индивидуалността. Но ми се струва, че публиката търси нещо, което да разбере, което да я развълнува и нещо, което да я зимисли. Постарала съм се да вложа и трите неща в този спектакъл", коментира идеята си Мариана Крънчева в интервю пред БНТ.
"Опера Diva" (Снимка: Балет "Арабеск")
Четири жени по пътя им към избавлението на смъртта, измислени от мъж - техният създател, в името на мъж - техният любим.
Докато Мадам Бътерфлай (Веса Тонова), гледа към пристанището в очакване на съпруга си Пинкертон (Стефан Вучов), я изпълват спомени. Сякаш преживява отново първата им среща и трепета на любовта им... до мига в който го вижда да слиза от кораба с друга жена.
Виолета (Петя Колева) и младия Алфред Жермон (Стефан Вучов) са щастливи заедно. Намесата на Жорж Жермон (Васил Дипчиков), бащата кара Виолета да отблъсне любимия си и да се предаде на болестта.
Тоска (Даниела Иванова) стои над окървавеното от побой тяло на любимия си Каварадоси (Васил Дипчиков). За да запази живота му, тя отива да се отдаде на Барон Скарпиа (Стефан Вучов), предводител на римската полиция. Гневът й надделява и тя убива насилника.
Норма (Андрея Андонова) е разкъсвана между гнева от предателството на Полионе (Васил Дипчиков), неин таен любим и баща на децата й, любовта й към него, и чувството за вина от собствената й лъжа пред нейния народ. Тя решава да накаже Полионе и новата му любов Адалджиза, но впоследствие им прощава, предава се и сама тръгва към кладата.
"Опера Diva" (Снимка: Балет "Арабеск")
Всяка от героините прави огромна жертва в името на мъжа, когото обича - предава вяра и род, извършва престъпление, или доброволно се отказва от щастието си.
Вървейки по различни пътища - този на отмъстителна ревност, на невинна преданост, на агресия или предаване в ръцете на болестта - всяка избира като изход смъртта.
В този техен път има кукловод, който, за да задоволи егото си, поставя жените в рамка на измислена или редактирана реалност. "Рамкираните", според техните представи, жени винаги са по-аплодирани и по-вълнуващи.
Тези жени са в един измислен свят - сътворени от създателя си за да бъдат жертвани в името на драма и аплодисменти. В същия контекст е интересна склонността на мъжа да се впечатлява и възторгва от измислени, недосегаеми женски създания, докато в същото време пренебрегва истинската, реална жена.
"Опера Diva" (Снимка: Балет "Арабеск")
Но има и един реален свят, където жени, които се жертват в името на мъж е имало и ще има. Дали за тях съществува аплауз? До колко жената, като сянка на мъжа, се отказва от себе си, в името на неговото израстване? Къде свършва героинята и започва Дивата, която дава плътност на измисления образ? Къде свършва Дивата, поставена на пиедестал и започва жената, обикновена и незабелязвана? Какво е жертвата и има ли смисъл от нея?
Спектакълът съдържа и втора сюжетна линия, чийто звуков фон е текст на Анна Петрова, коментиращ теми като страхове, творчество, слава, отношение към жената.
"Опера Diva" (Снимка: Балет "Арабеск")
Музика - Белини, Верди, Пучини
Музикална среда - Петко Манчев
Идея и хореография - Мариана Крънчева
Текст - Анна Петрова
Драматург - Анна Петрова
Сценограф - Никола Налбантов
Костюми - Елена Иванова, Мариана Крънчева
Репетитор - Теодора Стефанова
С участието на Веса Тонова, Даниела Иванова, Петя Колева, Андрея Андонова, Стефан Вучов, Васил Дипчиков
Можете да гледате спектакъла на 10 и 30 май от 19 часа на сцената на Музикалния театър.
Спектакълът е копродукция между балет "Арабеск" и продуцентска къща "Оренда Арт". Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Министерство на Културата.