НАЙ-ГОЛЕМИТЕ
Черен хумор, абсурд и паника в снимките на великия Уилям Клайн
Предусещам какъв е човекът пред камерата ми, разкрива легендата
Редактор : / 2376 Прочита 0 Коментара
Клайн е роден фотограф. Някога е изучавал живопис, но никога не е посещавал школи по фотография. Наричат го кръстникът на уличната фотография. Освен това е новатор в модната фотография. Неговите работи са характерни с особения поглед, с иронията си и с провокацията към зрителя.
"Черен хумор, абсурд, паника - това са моите инструменти" - така описва своите снимки легендарният Уилям Клайн.
Моделите на Vogue, с които дълги години си сътрудничи Клайн, съседстват с непретенциозните обитатели на нюйоркските улици от 50-те години. Но всички негови кадри имат уникалното свойство да изразяват по неповторим начин пластиката на фигурата, да ни предават истинската същност на човека пред обектива.
"Фотографиите ми приличат на рентгенови снимки, защото аз предусещам какви са хората, които застават пред обектива ми, какъв е техният живот. В това е смисълът на уличната фотография", разкрива големият фотограф.
Предлагаме ви да видите най-известните му кадри. В тях има и любов, и ненавист. Характерна е графичната изчистеност на линиите.
Бикини. Момиче на Москва река, 1959 г.
На улицата в Ню Йорк, 1955 г.
Модели в Мароко, 60-те
Мари и гълъбът в парижко кафене, 1957 г.
Пистолет-1, Ню Йорк, 1955 г.
Изабела, гълъбът и огледалото, Париж, снимка за Vogue, 1963 г.
Карлик и спиртните напитки, 1955 г.
Моделът Барбара Молен за Vogue Paris, 1966 г.
Танци в Бруклин, 1954 г.
Клуб Allegro Fortissimo, Париж, 1980 г.
Момичета в гримьорната, 60-те.
Движения и пепси, Ню Йорк, 1955 г.
Париж, 1960 г.
Кино афиш, Токио, 1961.
Модна снимка в Кайро, 1961 г.
Москва, 1959. Грузински турист.
Ню Йорк, снимка за Vogue, 1962 г.
Пистолет-2, Ню Йорк, 1955 г.
Модел на закуска, 50-те.
Танцов хепънинг, Токио, 1961 г.
Нина и Симона, Рим, снимка за Vogue, 1960 г.
Валерия КАЛЧЕВА