Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Предстои откриването на българския павилион на Венецианското биенале

СЪВРЕМЕННО ИЗКУСТВО

Предстои откриването на българския павилион на Венецианското биенале

България ще участва в 59-та международна художествена изложба Венецианско биенале с проекта "Ето къде си"

Михаил Михайлов работи с разнообразни медии (пърформанс, рисунка, видео, скулптура, инсталация) за създаване на медитативни територии, в които зрителят осмисля неочаквани аспекти на битието (Източник: Национална галерия)

България ще участва в 59-та международна художествена изложба Венецианско биенале. Националният ни павилион се организира от Министерството на културата на България и се продуцира от Националната галерия и комисаря Яра Бубнова. Той ще бъде открит на 22 април от 15 часа местно време от вицепрезидента Илияна Йотова, която е патрон на павилиона.

Проектът, с който ще бъде представена страната ни е на Михаил Михайлов и е озаглавен "Ето къде си". Той изследва помещението на Спацио Рава, за да препроектира видимите и невидимите детайли, съставящи изложбения интериор, в контекста на тялото и неговите отношения с жизнената среда.

Михаил Михайлов (Източник: Национална галерия)

Още

Михаил Михайлов, с когото отиваме на Биеналето във Венеция

Михаил Михайлов, с когото отиваме на Биеналето във Венеция

Михаил Михайлов работи с разнообразни медии (пърформанс, рисунка, видео, скулптура, инсталация) за създаване на медитативни територии, в които зрителят осмисля неочаквани аспекти на битието.

В проекта "Ето къде си" той изследва помещението на Спацио Рава за да препроектира видимите и невидимите детайли, съставящи изложбения интериор, в контекста на тялото и неговите отношения с жизнената среда. Следвайки геометрията на стаите и архитектурните им особености, Михаил Михайлов превзема свободните терени под и между тях и разполага рисунките от серията Dust to Dust в подобни на мебелите като форма и пропорции триизмерни обекти, чието присъствие създава едновременно минималистична, но и абсурдна среда.

Михаил Михайлов работи с разнообразни медии (пърформанс, рисунка, видео, скулптура, инсталация) за създаване на медитативни територии, в които зрителят осмисля неочаквани аспекти на битието (Източник: Национална галерия)

Михаил Михайлов обяснява изследователския си интерес към следите от човешкото съществуване, изобразени в Dust to Dust, по следния начин:

"Рисувам натрупващите се в ателието ми прах, петна, ненужни пластмасови частици и мухъл. Неща, предизвикани както от собственото ми съществуване, така и от това на хората около мен. Все неща, които бихме искали да не виждаме и предпочитаме да отстраним или да скрием. Процесът на рисуване отнема почти толкова време, колкото е необходимо да се създаде от само себе си този материал. Търсейки отговор на въпроса: какво има смисъл в живота, осъзнавам колко относителна е нашата представа за това. Точно толкова е относителен и погледът на зрителя, който често, гледайки моите рисунки, трудно прави разликата между истинския и нарисувания прах".

Михаил Михайлов работи с разнообразни медии (пърформанс, рисунка, видео, скулптура, инсталация) за създаване на медитативни територии, в които зрителят осмисля неочаквани аспекти на битието (Източник: Национална галерия)

Още

"Ето къде си" ни представя на Венецианското биенале

"Ето къде си" ни представя на Венецианското биенале

Практиката на проследяване на не толкова видимото натрупване на ежедневния човешки боклук символично отмерва изминаващото време в човешки живот. Това е една от разрушителните за местообитанието ни страни на съществуването като вид и същевременно предизвикателство за непрестанното ни действие по неговото унищожение.

Боклукът, виртуозно нарисуван и превърнат в произведение и сюрреалистичните скулптурни обекти конструират метафорично непрестанното търсене на смисъл сред наратива на ежедневието. Включените в изложбата бели геометрични тела, подобни на музейни постаменти, с прикрепени към тях четки, дръжки на метли и части от прахосмукачки поддържат пространството на "Ето къде си" в постоянно напрежение на присъствие и отсъствие.

Михаил Михайлов работи с разнообразни медии (пърформанс, рисунка, видео, скулптура, инсталация) за създаване на медитативни територии, в които зрителят осмисля неочаквани аспекти на битието (Източник: Национална галерия)

Още

Нимфата на забравата и фотографиите на Елина Кешишева

Нимфата на забравата и фотографиите на Елина Кешишева

Деликатните цветни акценти на нарисуваните човешки отпадъци се представят в средата на преобладаващия бял цвят на изложбите на Михаил Михайлов. Белият медицински костюм, който е характерен за неговите пърформанси, обезличава тялото, а жестовете на автора обикновено скриват лицето му - част от човешката самоличност. По този начин той самият става само елемент от човешкия кръговрат в една макровселена на раждане и смърт, в която, ограничени от времето на съществуването си, не можем да получим отговори на неизброимите въпроси, които си задаваме.

Михаил Михайлов работи с разнообразни медии (пърформанс, рисунка, видео, скулптура, инсталация) за създаване на медитативни територии, в които зрителят осмисля неочаквани аспекти на битието (Източник: Национална галерия)

Идеята за повторение без начало и край е заложено и във видеосерията Just Keep on Going, част от която също е включена в изложбата. В нея са представени циклични действия, чийто смисъл се крие в самото движение, а не в крайния резултат от него. Те запечатват взаимодействието на художника с фикционална дистопична жизнена среда и непрестанното му усилие за нейното овладяване.

Още

Алцек Мишев - една легенда в Националната галерия

Алцек Мишев - една легенда в Националната галерия

Най-големият прозорец в "Спацио Рава", в "Ето къде си" е скрит от инсталацията Headspacing. Структурата позволява единствено поглед отвън навътре през специален отвор, в който наблюдателят трябва да постави главата си. Eдинственият начин художникът физически да стане част от собствената си изложба е в пърформанса при откриването й. Неговият поглед през Headspacing символично репрезентира рефлексията върху новосъздаденото изпълнено с мисловни фигури пространство. Рефлексията е в основата на феноменологичния мост, позволяващ ни да преминем от интерпретация на произведение на изкуството към търсене на онтологичната истина в основата на импулса да се създава изкуство.

Националният павилион на Република България на 59-ото Венецианско биенале се организира от Министерството на културата на България и се продуцира от Националната галерия и комисаря Яра Бубнова.

Още

Ясен Панов: В-образ-явени музикални истории в Националната галерия

Ясен Панов: В-образ-явени музикални истории в Националната галерия

Още

Гледаме творчеството на Константин Гърнев в Националната галерия

Гледаме творчеството на Константин Гърнев в Националната галерия

Още

Националната галерия представя 57 творби на Корнелиу Баба

Националната галерия представя 57 творби на Корнелиу Баба

Още

"Духовните картини" на Атанас Парушев - в Националната галерия

"Духовните картини" на Атанас Парушев - в Националната галерия

 

Коментирай 1

Календар

Препоръчваме ви

Вижте "Светлината на брега" от Огнян Георгиев

Изложбата е от 16 май до 30 май 2022 г. в Галерия "Арт Маркони"

Поетесата Маргарита Петкова бе звездният гост в Европейската нощ на музеите и галериите в Плевен

Двамата с поета Добромир Банев представиха пред многобройна аудитория в залата на галерия "Арт център Плевен" своята съвместна поетична творба "Абсурдни времена" - нецензурирана версия

"(Не)Нормалност" в новата изложба на Венцислав Диков

В 15 нови живописни платна в галерия ArtVibes художникът за пореден път преосмисля творческата реалност: стабилизатор на хаоса, скривалище или просто бягство от реалността

"Пряко допълнение" в Галерия "Ракурси"

Изложбата е от 13 май до 7 юни 2022

"Мерилин" от Анди Уорхол беше продадена за рекордните 195 милиона долара

Картината "Shot Sage Blue Marilyn" от 1964 г., която е с размери 101,6 на 101,6 см, се основава на рекламна снимка на актрисата за филма "Ниагара". Създадена е със ситопечат и акрил върху ленено платно

"Поведението на материята" от Вито Валентинов в КО-ОП

Изложбата се открива на 11 май и ще продължи до 6 юни