Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Поканили художника на руския император Александър II да нарисува Рузвелт

СВЕТОВНИ МАЙСТОРИ НА ЧЕТКАТА

Поканили художника на руския император Александър II да нарисува Рузвелт

Константин Маковски е най-известният портретист на Русия през XIX век

Семеен портрет на съпругата на художника и двете му деца - Сергей и Елена, 1882 г.

Самият император Александр II го наричал "моят живописец". Сред народа пък художникът Константин Маковски имал прозвището "блестящият Костя". Маковски е един от най-известните и скъпоплатени портретисти на XIX век. Славата му минава границите на родината му. От най-високо дипломатическо равнище е поканен да нарисува портрет на американския президент Рузвелт. Картини на Маковски има в много музеи и частни колекции по цял свят.

"Момиче в цветна рокля"

Приживе Маковски написва:

"Това което съм, дължа не на академията и на професорите, при които съм учил, а на моя баща, който възпита у мен чувство към Прекрасното и любов към изкуството!"

"Руска красавица"

Още

Картина хипнотизирала и разплаквала зрителите

Картина хипнотизирала и разплаквала зрителите

 

"Любувай се и запомняй!", му повтарял неговият баща, и го карал да рисува ескизи на улични сцени и портрети на случайни минувачи, в неголям джобен албум.

"Пред венчило", 1884 г.

Малкият Костя бил възпитаван да гледа на изкуството като на религия, облагородяваща хората.

"Деца, бягащи от бурята", 1872 г, Третяковска галерия

Още

Третата си муза Айвазовски срещнал на... гробището

Третата си муза Айвазовски срещнал на... гробището

"Най-големите красавици ми позираха с удоволствие, написва Макович в дневника си, като своеобразна равносметка на живота си. Заработвайки големи пари, аз живях без да си отказвам каквото и да е. Изпитвайки огромно пристрастие към живота, не можах да се отдам изцяло на творчеството, за да проявя напълно таланта си. И, въпреки това, нарисувах много картини на различни теми".

"Боярка", 1880 г.

"Портрет на момиченце"

Портрет на Мария Волконска

"Харон пренася душите на мъртвите"

"Съдът на Парис"

"Гадаене", 1915 г.

"Циганка", 1878 г.

"Арабин", 1882 г.

Женски портрет, 1882 г.

Женски портрет, 1880 г.

"Демонът и Тамара", 1889 г.

"Русалки", 1879 г.

"Болярка", етюд, 1901 г.

"Господарка при прозореца", 1885 г.

Женски портрет, 1880 г.

Еми МАРИЯНСКА

Коментирай 0

1/1

Семеен портрет на съпругата на художника и двете му деца - Сергей и Елена, 1882 г.

"Съдът на Парис"

"Харон пренася душите на мъртвите"

"Момиче в цветна рокля"

"Руска красавица"

Портрет на Мария Волконска

"Портрет на момиченце"

"Боярка", 1880 г.

"Пред венчило", 1884 г.

"Болярка", етюд, 1901 г.

"Русалки", 1879 г.

"Демонът и Тамара", 1889 г.

Женски портрет, 1880 г.

Женски портрет, 1882 г.

"Арабин", 1882 г.

"Циганка", 1878 г.

"Гадаене", 1915 г.

"Деца, бягащи от бурята", 1872 г, Третяковска галерия

"Болярски сватбен пир в XVII век", 1883 г, Музей Хилвуд, Вашингтон, САЩ

Графиня Екатерина Шереметева, 1877 г, Московски музей, Останкино

"Княгиня Мария Волконска, 1905 г. Държавен музей на Грузия

"Графиня Вера Зубова", 1877 г.

"Избор на невеста на цар Алексей Михайлович", 1886 г, Музей на изкуствата "Понсе", Пуерто Рико

"Иван Сусанин", 1914 г.

"Щастливата Аркадия", 1889-1890 г.

Женски портрет, 1880 г.

"Господарка при прозореца", 1885 г.

Календар

Препоръчваме ви

Магическият реализъм на канадски художник "омагьосал" много световни политици

Робърт Гонсалвес правеше изложби само с по четири картини

Принц Папа Жан - на 62, за "греховете на мълчаливото съвършенство"

Най-добрите творби на художника-лирик са най-малко познати на сънародниците му

Арт елитът уважи откриването на изложбата на Станислав Памукчиев

Експозицията търси отговор на емоционално - психични и духовни съдържания, които трайно вълнуват и будят съзнанието на художника

Двойнственият свят на Архаван Хосрави

Художничката предоставя на публиката ролята на преводач на посланията й

Министър поръчал на Гоя да "облече" "Голата маха"

Някога двете картини били една върху друга, а днес са една до друга в музея "Прадо"

Живописният сатиричен поглед на Хуан Санабрия върху дигиталния свят

Понякога пред компютъра изглежда, че светът е в нашите ръце, но всъщност не живеем истински, казва художникът