ЗАГАДКИТЕ В ИЗКУСТВОТО
Изкуствен интелект разпозна картина на Рафаело след 40 години дебати
По-известна като De Brecy Tondo, картината става публично достояние за първи път след дългогодишните спорове кой е нейният автор
Редактор : / 3585 Прочита 0 Коментара
"Сикстинската Мадона" от Рафаело от 16 век в Galerie Alte Meister в Дрезден (Снимка: Getty Images)След 40-годишния дебат за картината по-известна като De Brécy Tondo, вече сме на път да открием чие е авторството й, пише сайтът ArtNews.
Това се случва на базата на софтуер, генериран от изкуствен интелект, който има специална характеристика да разпознава лица. Така картината е приписана на ренесансовия художник беше уреден благодарение на базиран на изкуствен интелект софтуер за разпознаване на лица, като сега се смята, че картината вероятно е дело на известния ренесансов художник Рафаел.
Сега тази картина е изложена публично за първи път в художествената галерия Cartwright Hall в Брадфорд, Англия.
В продължение на години De Brécy Tondo се смяташе за копие на произведение на Рафаело, направено през Викторианската епоха, до голяма степен поради приликата му с неговия олтар на Сикстинската Мадона.
Хасан Угайл, професор в университета в Брадфорд и директор на университетския център за визуални изчисления, е разработил модел с изкуствен интелект, който може да идентифицира картини на стари майстори. Той твърди, че е сигурен, че въпросната картина е от Рафаел.
"Моите AI модели наблюдават много по-дълбоко в картината, отколкото човешкото око, сравнявайки детайли като щрихи с четка и пигменти. Тестването на картината с помощта на този нов AI модел показва стряскащи резултати, потвърждавайки, че най-вероятно тя е от самия Рафаело", споделя Угайл пред Guardian.
Съвременните методи на Угайл са подкрепени от мнението на академици, които са изучавали картината, включително един от колегите му от университета в Брадфорд, Хауъл Едуардс, експерт по молекулярна спектроскопия, който открива, че пигментите, използвани в De Brécy Tondo, твърдо поставят работата именно в периода на Ренесанса .
Угайл казва, че неговата програма, в тандем с човешкия опит, може да доведе до "по-лесно удостоверяване" на произведения на изкуството и "по-голяма прозрачност".