Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Оперната прима Красимира Стоянова за Миланската Скала преди концерта с "Виртуозите на Ла Скала" във Варна

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ

Оперната прима Красимира Стоянова за Миланската Скала преди концерта с "Виртуозите на Ла Скала" във Варна

"Няма лесна зала, няма лесна публика, няма лесен оперен театър" споделя Стоянова

Оперната прима Красимира Стоянова за Миланската Скала преди концерта с “Виртуозите на Ла Скала” във Варна (Снимки: Фестивален архив)

Възвисяване на духа за изпълнители и публика очаква примата в концерта с барокова музика в навечерието на Великден на 29 април в Зала 1 на Фестивалния и конгресен център:

"Изпитанията трябва да ни носят и радост, защото чрез тях ние поне мъничко се опитваме да се доближим до Бога."

Още

"Отело" с Красимира Стоянова и Желко Лучич открива оперната 2024 на Старозагорската опера

"Отело" с Красимира Стоянова и Желко Лучич открива оперната 2024 на Старозагорската опера

С приповдигнатост са заредени очакванията на варненските меломани за концерта на 29 април - копродукция на Европейския музикален фестивал Варна и ММФ "Варненско лято". Тогава в морската столица ще гостува елитния камерен състав на един от великите оркестри на Европа - оркестъра на Миланската Скала.

Солисти са маестрото на цигулката Марио Хосен, който и ще дирижира оркестъра, и аплодираната многократно на сцената на "Ла Скала" оперна прима Красимира Стоянова. Програмата на концерта включва възвисяващи духа образци на италианския и немския барок - знаменити арии от произведения на Бах и Хендел, както и шедьовъра на Вивалди "Годишните времена".

Снимки: Фестивален архив

Българската оперна дива беше любезна да отговори на въпросите на Нина Локмаджиева от ArtVarna.net. 

Още

Звездното сопрано Красимира Стоянова ще пее в "Реквием" на Верди в Оперния театър в Цюрих

Звездното сопрано Красимира Стоянова ще пее в "Реквием" на Верди в Оперния театър в Цюрих

- Г-жо Стоянова, какво е Вашето усещане за "Ла Скала" - тази емблема на оперната музика? Какво е преживяването, когато сте на тази върховна сцена и обгръщате с поглед залата и публиката?
- Няма лесна зала, няма лесна публика, няма лесен оперен театър. Всеки оперен театър е в такъв смисъл проблематичен, че трябва да убедите публиката, че точно Вие сте човекът, който трябва да бъде на това място.

Защото публиката е нашата ответна реакция, публиката е тази, заради която ние работим, заради която ние се стараем и искаме не само от чисто егоистично чувство да се представим добре, но за да можем по някакъв начин тази публика да я трогнем, да я въвлечем в света на операта, в света на изкуството и музиката.

"Ла Скала" има славата на най големия, най важния оперен театър в света - да, той е исторически най-важен. Естествено в последните 30-40 години бих казала, че има още няколко важни оперни театъра - това са Метрополитън, Ковънт Гардън, Виена, но "Ла Скала" няма как да не е легендарният театър, в който са пели най-големите оперни певци в онези години, когато операта е била на върха на славата си.

Още

Виенското радио за класическа музика - Радио Щефансдом с блестяща рецензия за сопраното Красимира Стоянова

Виенското радио за класическа музика - Радио Щефансдом с блестяща рецензия за сопраното Красимира Стоянова

Моето чувство е, че тогава е било малко по-различно. Тогава оперната музика е била много важна част от забавлението на хората, защото да отидеш на опера е било забавление.

И този начин на забавление е бил много искрен, важен и много сериозен. Хората са познавали композиторите, били са в непосредствен контакт с тях.

Например Верди, в последните часове от живота си, е бил в един хотел на 500 м от "Ла Скала". Стаята, която той обикновено е наемал, когато е бил в Милано, е била откъм улицата. По нея са минавали файтони и е било доста шумно.

В тези последни часове от живота на композитора хората са спрели движението по улицата, за да е тихо, за да може Маестрото, както са го наричали, да е спокоен, да не се дразни от шума, да не страда, въпреки че са знаели, че той умира.

Ето по този начин хората са се грижели за големите композитори, за големите звезди, защото Верди е бил звезда. "Ла Скала" е велико място, велика сцена, също така трудна акустически сцена, публиката е претенциозна. Но когато публиката заобича някого, тя му го показва.

Снимки: Фестивален архив

- С кои диригенти и в кои заглавия са най-запомнящите се за Вас Ваши изяви в "Ла Скала"?
- Аз съм работила с много диригенти. Но специално в "Ла Скала" със Зубин Мета, с Мюнг Вун Чунг, с Рикардо Шаи, с Кирил Петренко - диригент на Берлинска филхармония, с когото през есента ще участвам в "Кавалерът на розата", с Даниеле Гати.

Пяла съм в "Дон Карлос", "Симоне Боканегра", "Аида", "Ариадна от Наксос", пяла съм много концерти с оркестър, изнасяла съм рецитали с пиано и много други.

Трябва да кажа, че публиката е много интересна, публиката обича не само италианската музика, но и немската музика, което не е характерно за всеки италиански оперен театър.

Още

Красимира Стоянова отново е в главната роля в "Ариадна на Наксос" на сцената на Виенската държавна опера

Красимира Стоянова отново е в главната роля в "Ариадна на Наксос" на сцената на Виенската държавна опера

- С какви очаквания гледате към този толкова специален за нас концерт във Варна на 29 април, с който ще закрием Европейския музикален фестивал и ще открием съпътстващата програма на ММФ "Варненско лято", най-стария български фестивал? Как виждате Вашето партньорство с Марио Хосен като солист и диригент? Как ще се случи според Вас този концерт?
- На мен не ми се иска да се случва концертът, иска ми се да стане.

Марио Хосен е един много интересен човек. Познавам го вече близо 35 години, от времето, когато той беше студент в Пловдив, един великолепен млад цигулар, който беше толкова талантлив, че всички имахме надежди за него.

Още

Tutto Verdi – първият компактдиск на Кирил Манолов с блестяща концертна премиера с Павел Балев и Красимира Стоянова

Tutto Verdi – първият компактдиск на Кирил Манолов с блестяща концертна премиера с Павел Балев и Красимира Стоянова

Още по това време той великолепно изпълняваше концертите на Паганини, както и други виртуозни произведения. Така че аз много добре знам на какво е способен Марио Хосен. Зарадвах се, когато ми се обади миналата година с идеята да направим този концерт. Аз принципно не съм бароков певец, но Барокът не ми е далечен като стил.

Аз съм цигулар, който е свирил и в оркестър, учейки всичките години, които са необходими да се изучи един инструмент. Завършила съм висшето си образование в музикалната академия в Пловдив.

Това означава, че композитори като Бах, Хендел и цялата плеяда барокови автори, са основа в обучението на един инструменталист. Един цигулар няма как да върви напред, ако не е преминал през партитите, сонатите на Бах, които са като основа в инструменталната тънкост и стилистичното познание.

Така че аз ще си доставя огромно удоволствие и радост да изпея тези три великолепни арии - две от Хендел и една от Бах. Такъв един концерт в навечерието на Великден на мен лично ще ми даде вдъхновение и много радост.

- Казвате радост, но всъщност това са едни произведения, които са свързани с изпитанията, с пречистващата светлина на вярата, това са възвисяващи духа творения. И е много знаково, че концертът ще бъде в навечерието на Великден. Какво послание ще изпратите на варненската публика с мисъл за най-големия християнски празник?
- На мен ми се иска ние като хора, които имаме някакво отношение към вярата и Бога, да знаем, че тези изпитания са наистина тежки, в смисъла не само на думите, а и на това, което означават реално. Но трябва да знаем, че изпитанията трябва да носят и радост, защото чрез тях ние поне мъничко се опитваме да се доближим до Бога.

Всъщност това е смисълът на едно изпитание. Да може чрез изпитанието да откликне душата на зова от страна на Бога към нас. Защото Бог е винаги с нас и ни зове. Въпросът е ние да отворим душите си към него. И точно това е много хубаво, че ние ще изпълним такива произведения в навечерието на Великден, в дните на Страстната седмица.

Още

TUTTO VERDI с Кирил Манолов, Павел Балев и Красимира Стоянова

TUTTO VERDI с Кирил Манолов, Павел Балев и Красимира Стоянова

Нищо по-красиво от това. Защото чрез музиката, която е голямо удовлетворение за душата, ние ще можем да отправим нашия взор към Бога, нашия взор към вярата, към небето, и по някакъв начин да сме съпричастни към това, което Исус Христос е направил за нас.

Знаете ли, ние не можем да си представим колко е било жестоко, колко е било страшно, болезнено, унизително..., нямам думи да го назова. Това може би са го изживели апостолите и всички мъченици, които след кръстната смърт на Исус Христос са поели този път.

Но от друга страна няма нужда човек да е непременно мъченик във физическия смисъл на думата. Достатъчно е по някакъв начин да реши да бъде верен на този път. То е пак вид мъченичество, но това мъченичество трябва да носи и радост, защото то ни отправя към Създателя.

Хубаво е човек да бъде с отворена душа - това е нещото, което ще ни води - да бъдем с отворени души.

Още

Оперната звезда Красимира Стоянова участва в Пролетния фестивал в Токио

Оперната звезда Красимира Стоянова участва в Пролетния фестивал в Токио

Концертът се осъществява с подкрепата на Италианския културен институт и Посолството на Италия в България и е под патронажа на Нейно превъзходителство г-жа Джузепина Дзара, посланик на Италия в България.

Само до 18 април е активна супер промоция на билетите за концерта - купувате 2 билета, спестявате 30 лв. от редовните цени. Налични са билети на редовни цени от 60 до 100 лв.

Могат да се купят от Билетния център на ФКЦ, както и онлайн от сайта на ФКЦ.

ХХ Европейски музикален фестивал Варна се организира от Елит Проджектс Мениджмънт с финансовата подкрепа на фонд Култура на Община Варна и в партньорство с ММФ "Варненско лято". Фестивалът се реализира с подкрепата на Италианския културен институт и Посолството на Италия в България, "Експрес гаранцион" и "Topola Skies Golf & SPA Resort", строителна фирма "Комфорт", "Солвей Соди", "Логос" - недвижими имоти, "Нира Комюникейшънс" и с медийното партньорство на Радио Варна, Moreto.net, Impressio.dir.bg, Artvarna.net.

Интервю на Нина Локмаджиева/ ArtVarna.net

Още

Красимира Стоянова отново покори Виенската държавна опера

Красимира Стоянова отново покори Виенската държавна опера

Още

В навечерието на рождения си ден световната оперна прима Красимира Стоянова репетира за "Отело" във Варна

В навечерието на рождения си ден световната оперна прима Красимира Стоянова репетира за "Отело" във Варна

Още

Оперната прима Красимира Стоянова: Да имаш нужда от красотата

Оперната прима Красимира Стоянова: Да имаш нужда от красотата

Още

Красимира Стоянова излиза на сцената с Людмил Ангелов, предстои ѝ концерт в Лондон

Красимира Стоянова излиза на сцената с Людмил Ангелов, предстои ѝ концерт в Лондон

 

 

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Бляскавата постановка "Страната на усмивките" - част от Европейския музикален фестивал

Забележителната сценична творба е с участие на български и китайски студенти от Националната музикална академия

Кирил Манолов и Националният филхармоничен хор пеят в памет на Константин Илиев

Световнопризнатият български баритон Кирил Манолов е специален гост на концерта на Националния филхармоничен хор на 21 май в зала "България"

Класически подарък в духа на празника на духовността

Може де зарадвате себе си или близък човек, с когото споделяте общ интерес и необходимост от качествени музикални събития, с каквито е изпълнен календарът на юбилейното издание на фестивал "Алегра"

Контрасти с Радиосимфониците, Томас Аунер и Гергей Мадараш в чест на 85-годишнината на акад. Георги Минчев

В програмата са включени контрастни и най-популярни творби от творчеството на трима видни композитори - "Контрасти" от академика Георги Минчев, Симфония №4 "Италианска" от Феликс Менделсон и Първи концерт за виолончело от Камий Сен-Санс

Белгийският виртуозен тромпетист Ерун Бервартс гостува в София

Белгийският виртуоз Ерун Бервартс - известен както на класическата, така и на джаз сцената ще представи на 16 май изключително красивия Концерт за тромпет от Херберт Вили

Концертът на Йонас Кауфман се отлага за есента поради заболяване на тенора

Събитието трябваше да се състои утре, 12 май, в зала 1 на НДК, като билетите бяха почти напълно разпродадени