МУЗИКАЛНИ СТЪЛБИЦИ
Новият албум на Rammstein: Апокалиптично настроение от класа
Несъмнено Rammstein са една от най-разпознаваемите групи, но в Zeit те отново ни изненадват
Автор : / 5120 Прочита 4 Коментара
Канадският музикант и фотограф Брайън Адамс е авторът на снимките и обложката на новия албум на РамщайнПодобно на AC/DC, Рамщайн градят своята музика основно на отличителния си звук. Още от 1994 г., когато групата е създадена, Рамщайн използват специфичен и смазващ, мощен индустриален звук, специфични вокали, особено епично звучене. Често чуваме песен на Рамщайн и знаем коя е. Дори да не говорим немски език. Това се дължи на характерният звук, но и вокални качества, които правят.
Рамщайн продължават да пълнят стадиони по целия свят макар, както самият Линдеман да казва "повечето от феновете им нямат никаква идея за какво пее групата".
Тя успя да култивира механично произведения си звук в нещо, което няма как да бъде сбъркано или неосъзнато.
Просто чуваш Линдеман и знаеш, че това точно той.
След десетилетие без нов албум, Рамщайн се завърнаха през 2019 г. с албума "Untitled" - 11 песни, които ни доказаха за пореден път изключително разпознаваемото им наследство, като същевременно добавят нотки на електро-поп към техния тежък индъстриъл звук.
Издаването му беше последвано от новината за първото им турне с начало стадионите в Северна Америка, но COVID-пандемията имаше други планове.
Ето, че групата е използвала времето, когато бяхме затворени, да се върне обратно в студиото, за да направи "Zeit" там.
А феновете, които са си купили билети за отложеното турне в Европа и Северна Америка все още чакат да видят групата на живо, като може би ще имат двоен късмет да чуят представянето на двата им последни албума.
Всеки албум на Рамщайн досега често е съпровождан със скандали, този сякаш отново е "зловещ" за мнозина, но няма толкова шокирани. Може би Рамщайн улегнаха с възрастта? Или пък им свикнахме? Или пък това е прощален албум, защото последната песен се казва "Adieu"?
Групата отново промотира новия си албум с проблематични видео клипове и послания, но не бяха нарушени теми табута, както в последния "Untitled". Тогава кратка видео поредица предлагаше сценi на екзекуция в нацистки концентрационен лагер, което изправи косите на хората (особено в Германия).
Интересна подробност от новия албум Zeit е, че Брайън Адамс е фотограф на обложката, заснета в технологичния парк в Берлин-Адлерсхоф.
"Giftig" ("Отровен") е нещо като зловещ готик-рок химн. A в "Zick Zack" се пее "Давай ботокс до край в мозъка". Клипът на парчето е вариететно, сатирично и поставя в центъра си смешните идеали за красота днес, диктувани основно от козметичната индустрия, а Тил Линдеман е в образа на жена, предозирала с ботокс.
Песента иронизира тенденцията да се правят намеси в различни части на тялото, като крайният резултат е нещо като лицето на самия Линдеман в клипа. Звукът е съвсем автентичено рамщайнски.
Заплашителният "тропот" на "OK" съчетава театралността на "Deutschland" от 2019 г. с игривата интензивност на класиката от 1997 г. "Du Hast".
"Zeit" ("Време") пък е балада с изключителен видео клип, а мелодичният баритонов глас на Тил Линдеман звучи заедно с пиано и ангелски хорови песнопения. Темите в песента са преходността, смъртта, мимолетните моменти на щастие и перфектните моменти, в които се опитваме да ги осъзнаем. "Време, моля те, спри, стой..." пее Линдеман.
"Lügen" ("Лъжи") започва бавно и лирично с характерните "приказки за лека нощ на немски", разказвани от Линдеман (подобно на "Spieluhr"), за да ни завладее в хиперактивен поп метъл и механизирани вокали. "Adieu" е гръмотевична, трогателна балада за смъртта, загубата и отчаянието .
Видеоклипът на "Angst" ("Страх") беше пуснат в YouTube вчера и може да бъде определен като доста "притеснителен" и "тревожен". Бащи от предградията, боядисани лица, мажоретки, косачи на трева, носилки и телевизори на заден план. Бащите от предградията стрелят по телевизорите с пушки, дадени им от мажоретките. Професорът по съвременна немска литература в Оксфорд Карен Лидер коментира парчето така:
"Тук отправната точка е семейството, където бащата постоянно заплашва палавото си дете с "черния човек". Това е препратка и за страха в много държави днес, страх, създаван съвсем умишлено от други хора."
В крайна сметка Тил Линдеман пита: Кой се страхува от черният човек?