ПРЕМИЕРА
Оглеждай се за "Вездесъщият"! Никой не е застрахован!
Най-новият филм на Илиян Джевелеков тръгва по кината от днес и залива екраните в страната
Редактор : / 2549 Прочита 0 Коментара

След бляскавата премиера на "Вездесъщият", събрала в Зала 1 на НДК над 2000 зрители, които аплодираха на крака екипа, филмът тръгва по екраните в цялата страна.
Предвидено е мащабно разпространение от ЛЕНТА с рекродните за български филм 54 салона в цялата страна.
На премиерата филмът предизвика смях и сълзи сред хора от всякаква възраст, което затвърждава очакването, че "Вездесъщият" ще достигне до широка публика и ще бъде сред най-успешните филми за годината.
Билетите вече са в продажба.
10. 10. 2017 г. Екипът на филма на премиерата в Зала 1 на НДК (Снимка: Стефан Марков/BulFoto)
Кинопремиерата на "Вездесъщият" идва броени дни след триумфа му на 35-ия фестивал "Златна роза", където събра общо 5 награди - за пълнометражен филм, за мъжка (Велислав Павлов) и женска роля (Теодора Духовникова), както и награда на критиката и на публиката.
За първи път последните две съвпадат, което показва, че филмът се оценява високо и по фестивалните, и по зрителските критерии. Това е втора "Златна роза" за "Мирамар Филм", като първата е за филма "Дзифт" през 2008 г.
През 2011 г. компанията продуцира най-успешния филм за годината LOVE.NET, който също е копродуциран от NOVA.
Както и "LOVE.NET", "Вездесъщият" е създаден по оригинална идея на режисьора Илиян Джевелеков. Заплахата от тоталното и всепроникващо наблюдение е двустранна, но е по-голяма за наблюдаващите, отколкото за наблюдаваните, според Матей Константинов, съсценарист на "Вездесъщият" заедно с режисьора.
В центъра на историята е писателят и шеф на рекламна агенция Емил /Велислав Павлов/, който започва да следи всички около себе си със скрити камери. Постепенно това "хоби" се превръща в мания, която му донася както забавни моменти, така и много нежелани истини.
Велислав Павлов в ролята на "Вездесъщият" (Снимка: "Мирамар филм")
За героя наблюденията са и основа за бъдеща книга. В този смисъл един от поставените въпроси във филма е за границите на позволеното в изкуството, доколко творецът може да ги премине. Емил мисли, че всичко му е позволено, защото е "създател" - автор, но разбира, че не му е позволено.
Неслучайно получава такъв удар накрая - за да си даде сметка, че Вездесъщият е друг и е само един, коментира Илиян Джевелеков.
"Вездесъщият" (Снимка: "Мирамар филм")
Темата занимава и Велислав Павлов - като артист, който търси вдъхновение - докъде може да стигне. Важен за него е и друг проблем - как живеем със себе си, знаейки всички неща, които знаем, че някой друг може да разбере.
Привидно забавен филм, който държи в напрежение и стига до задълбочени, сериозни разкрития, навлиза в по-дълбоките, психологически, екзистенциални измерения на човешкото съществуване, модерна трагедия, която показва последствията за всички от злоупотребата с технологиите, е мнението на критици.
Според тях това е апокалиптична картина на днешното ни живеене, със страховете ни, че сме непрекъснато наблюдавани - в мрежата и извън нея, битието на съвременния човек, разпънат между работата, неудовлетворението, желанието да научи повече за другите, да е вездесъщ, страхът да не бъде излъган.
Актьорският състав е съчетание между утвърдени звезди и актьори, които до момента се изявяват предимно в театъра. Ролята на Емил е поверена на Велислав Павлов, за когото това е първа главна роля в киното. Жените около него са Теодора Духовникова, младата актриса Весела Бабинова и Анастасия Лютова. Основни роли във филма имат още Михаил Мутафов, Тони Минасян, Ирмена Чичикова, Борис Луканов, Мария Славчева, Георги Стайков, а зад камерата застава същият екип, създал хитовия "LOVE.NET".
Теодора Духовникова във "Вездесъщият" (Снимка: "Мирамар филм")
Сега филмът звучи шокиращо, но след 10 години ще звучи като навременно предупреждение - за навлизането в нова ера, когато от безцеремонно нахлуване е застрашено и най-интимното пространство на човека, смятат познавачи. Специалистите ценят високо "Вездесъщият" и като кинематографична стилистика.