Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Франк Вигру: Шоуто се разгръща в динамиката на пикселите и звуците – непрекъснатото течение на времето, което никога не повтаря формата си

СПЕЦИАЛНИ ГОСТИ

Франк Вигру: Шоуто се разгръща в динамиката на пикселите и звуците – непрекъснатото течение на времето, което никога не повтаря формата си

Аудио-визуалният концерт "Водопади" на известния френски артист на сцената на "Топлоцентрала" акцентира на важността публиката да бъде тук и сега, обединявайки тяло и ум в единно, многопластово преживяване

На 4 октомври по време на аудио-визуалния концерт "Водопади", известният френски артист Франк Вигру заедно с Антоан Шмит ще създадат поток от пиксели и звук в комбинация с необикновено звучене на сцената на РЦСИ "ТОПЛОЦЕНТРАЛА" в София от 19:30 часа.

Водопадите са повтаряща се тема в китайската живопис. В тях те представляват едновременно постоянно движение и неизменна форма в контраст със заобикалящите ги планини, представляващи стабилност и бавна транформация.

Аудио-визуалният концерт на живо "Водопади" доразвива тази концепция създавайки поток от пиксели и звук, едновременно неизменни и вечно променящи се, при което може да се случат и бедствия. Това е синтетична артистична работа, която е едновременно съзерцателна и рефлексивна, но и едно физическо преживяване.

Разговаряме с Франк Вигру и Антоан Шмит:

- Как възприемате концепцията за водопадите като едновременно символ на постоянно движение и неизменна форма в пърформанса? Какво вдъхнови тази двойственост в работата ви?

А.С. В изпълнението пикселите и звуците винаги текат, те се превръщат във вечен ручей, който благодарение на свойството си да се променя, остава верен на това, което е.

Нищо никога не е едно и също, в представлението информацията тече всеки път по различен начин - бавно или бързо, широко или тясно, леко или силно.

Ф.В. Музиката, в своята същност, носи структурна и концептуална близост до визуалното изкуство. Връзката между двете не е просто вдъхновение, а по-скоро форма на взаимно влияние, в която всяко съществува в контекста на другото.

Музиката не просто предизвиква емоции, тя изгражда цялостни мисловни конструкции, които могат да наподобят сложни визуални наративи.

- Как според вас взаимодействат контрастиращите елементи на водопадите и планините във вашето произведение? Виждате ли тази връзка като отражение на по-широки теми в живота или природата?

А.С. В изпълнението сцената е зададена от планините - стабилни в своята привидна неподвижност, но не и неподвластни на времето. Те променят своите очертания в ритъма на едно почти незабележимо движение.

Шоуто, обаче, се разгръща в динамиката на пикселите и звуците - в непрекъснатото течение на времето, което никога не повтаря своята форма.

Още "Топлоцентрала" през октомври: три фестивала, богата музикална програма и световни премиери на сцената

"Топлоцентрала" през октомври: три фестивала, богата музикална програма и световни премиери на сцената

Тук, самото време се явява главният актьор, като всяка промяна в сценичната композиция е негова функция, винаги уникална, винаги еднократна.

- Къде се намества тишината? В бързината на постоянно променливото къде и какво попива тя?

Ф.В. Тишината, често възприемана като отсъствие, всъщност играе ролята на активен участник в композиционния процес.

Ако звукът служи като основният ми инструмент, тишината не е просто пауза или фон, а елемент със собствена тежест и значение.

Тя създава пространството, в което звукът може да съществува, определяйки неговите граници и смисъл.

Още София има нужда от още културни пространства

София има нужда от още културни пространства

- Кой или какво е това малко същество, което превежда пикселите в звук и каква логика следва то?

А.С. Визуализациите и аудиото възникват едновременно, но без строга предопределеност. Свързващият елемент не е техническа симетрия, а по-скоро човешкото възприятие, което налага свой собствен ред върху процеса. Аз се фокусирам върху звука, докато Франк наблюдава образа - всеки от нас е в постоянен диалог с другия и с произведението.

Това е форма на контролирана импровизация, при която реакцията към звуковия или визуалния импулс е основната движеща сила на композицията.

- Какъв диалог водите с повторението и как го огъвате, че да остава динамично и да не се транслира в скука?

А.С. Повторението придобива своята истинска интрига, когато се отклонява от предварително установените правила - именно в тези моменти се разкриват нови възможности.

Тук настъпва метафизичното преживяване.

Ф.В. Точно така, не става дума за повторение в смисъла на цикличност, която би довела до скука, а за постепенното преосмисляне и трансформация на обектите и материалите.

Още С "Невъзможните разговори" започва 14 издание на АСТ ФЕСТИВАЛ ЗА СВОБОДЕН ТЕАТЪР

С "Невъзможните разговори" започва 14 издание на АСТ ФЕСТИВАЛ ЗА СВОБОДЕН ТЕАТЪР

- Вашето изпълнение е описано, като едновременно съзерцателно и физическо. Как публиката се ориентира с кое сетиво да влезе в засмукването на информацията?

А.С. Ние акцентираме на важността публиката да бъде тук и сега, обединявайки тяло и ум в единно, многопластово преживяване. Хубаво казваш, че тя трябва да избере с кой инструмент да работи, но всъщност ние вярваме, че те (зрителите) няма да могат да се справят само с едно.

Ще настъпи тиха мобилизация на силите, ние целим да създадем нова реалност, която да обгърне всеки зрител през целия период на шоуто.

Още Започва единадесетото издание на фестивала 180° - лаборатория за иновативно изкуство

Започва единадесетото издание на фестивала 180° - лаборатория за иновативно изкуство

- Споменавате, че катастрофи могат да се случат в хода на работата ви, до каква степен контролирате неконтрулируемото и от каква необходимост създадохте поле тези катастрофи да се осъществяват?

Ф.В. Бих казал, че е сравнимо със средновековната музикална нотация - всичко е записано, с изключение на нюансите и темпото, което оставя много място за интерпретация. Това ни позволява да реагираме на пространството, да чуваме реакциите на публиката, да вземем предвид качеството на звуковата система и много други важни фактори.

Създаването на такава среда, в която неочакваното може да се прояви, е в основата на нашата работа; именно там, в тези непредвидими моменти, се откриват нови възможности и креативност.

Тази форма на контрол над неконтролируемото е не само необходима, но и изключително освобождаваща.

Интервю на Стефани СТОЕВА

Аудио-визуалният концерт "Водопади" ще бъде представен на 4 октомври от 19:30 часа на сцената на Зала 1 на РЦСИ "ТОПЛОЦЕНТРАЛА". Регионалният център за съвременни изкуства "Топлоцентрала" се намира на ул. Емил Берсински №5, Южен парк, София.

Повече информация за предстоящите акценти в програмата на "Топлоцентрала" следете на уебсайта на РСЦИ "Топлоцентрала", и неговите блог, подкаст, фейсбук и инстаграм.

Още Седмото издание на международния фестивал за дизайн МЕЛБА се завръща с разнообразна програма

Седмото издание на международния фестивал за дизайн МЕЛБА се завръща с разнообразна програма

Още Деца от аутистичния спектър участват в създаването на албума "Интуиция" на музиканта Мирян Колев

Деца от аутистичния спектър участват в създаването на албума "Интуиция" на музиканта Мирян Колев

Още София събира международни артисти от независимата сцена за фестивала 180°

София събира международни артисти от независимата сцена за фестивала 180°

Още "ЦИРКОЛЮЦИЯ! Мини Арт Фест 13" - най-големият фестивал за съвременен и социален цирк в България

"ЦИРКОЛЮЦИЯ! Мини Арт Фест 13" - най-големият фестивал за съвременен и социален цирк в България

 

 

Коментирай0

1/1

Още ВИДЕО

Допълнителни места за концерта на Балканските легенди Дино Мерлин и Желко Йоксимович

Легендите на Балканската музика включиха София като част от eвропейското си турне и обещават вълнуваща вечер с над 5-часова незабравима музика, която ще обедини публика от всички възрасти

Огромен интерес към премиерата на филма "Сватба"

С максимален капацитет от 645 зрители и прожекции в 7 зали премина гала премиерата на филма по едноименния разказ на Хайтов

Избираме нов папа с "Конклав"

Дългоочакваният филм на Едуард Бергер тръгва по кината от днес

Позиция на Европейската театрална конвенция във връзка с премиерата на спектакъла "Оръжията и човекът"

Днес театрални експерти от цяла Европа се запознаха с натиска от националистически организации срещу премиерата на спектакъла "Оръжията и човекът" от Бърнард Шоу на режисьора Джон Малкович, която е на 7 ноември в Народния театър

"Дяволът носи "Прада" дебютира като мюзикъл на лондонска сцена

Музиката е на Елтън Джон, хореографията – на трикратния носител на награда "Тони" Джери Мичъл, а в ролята на кошмарната Миранда Пристли влиза самата Ванеса Уилямс

Талантливата певица Арика Адамс представя дебютния си албум с концерти в София и Пловдив

Заедно с музикантите Стефан Цеков на барабани, Даниел Иванов на китара и Радослав Паунов на бас китара, Арика ще представи 10-те си авторски творби на живо на 5-ти ноември в SOFIA LIVE CLUB nи на 10-ти ноември в Bee Bop Café в Пловдив

Виж всички

Календар