ИГРА НА IMPRESSIO
Заради кое негово произведение нацистите грешно са предположили, че Макс Брух е евреин?
Редактор : / 5517 Прочита 0 Коментара
Макс Брух, немски композитор/Сн.: Софийска филхармонияРегламент на играта:
Първите двама участника, посочили правилния отговор на въпроса на нашата фейсбук страница, печелят по:
Eдна двойна покана за концерта на Софийска филхармония от цикъла "Обичате ли Брамс?", който ще се състои на 1 март, от 19:00 часа, в зала "България".
Наградите се осигуряват от нашите партньори от Софийска филхармония.
Играта е активна в периода от 19 до 25 февруари 2018 г.
Имената на победителите и начинът на получаването на наградите ще бъдат обявени тук.
Играта на Impressio приключи! Верният отговор е: Кол Нидрей. Победители тази седмица са: Николай Колев и Наталия Лахчева. Наградите могат да бъдат получени на службения вход на зала "България", на ул. "Бенковски" 1. (след 27-ми февруари) .
Добре дошли в официалната фейсбук страница на Impressio! Успех!
Повече за концерта:
Вторият концерт от цикъла "Обичате ли Брамс?" на 1 март ще представи последната Четвърта симфония на емоционалния композитор в изпълнение на Софийската филхармония и не по-малко емоционалния маестро Найден Тодоров.
Найден Тодоров/Сн.: Софийска филхармония, автор: Василка Балевска
Четвъртата симфония е своеобразна обобщаваща кулминация на творчеството и светогледа на Брамс. За нея критикът Ханслик пише: "За музиканта няма друга съвременна творба толкова благодатна като обект на изследване - тя е като тъмен кладенец, колкото повече го гледаме, толкова по-ярко звездите светят."
В първата част на концерта ще прозвучи Концерт за цигулка и оркестър на Макс Брух със солист Волфганг Давид.
Макс Брух е един от редките примери на творец, който в бурното, изпълнено с радикални новаторски търсения време от края на ХІХ и първите десетилетия на ХХ век остава верен на художествените идеали и традиции на романтичната епоха. Неговата дълга кариера като преподавател, диригент и композитор е свързана с различни немски музикални центрове - Манхайм, Кобленц, Зондерхаузен, Бон. Три сезона е диригент и на Кралското филхармонично общество в Ливерпул, след това повече от 20 години - до 1910, е професор по композиция във Висшето училище за музика в Берлин.
Неговото богато творчество обхваща повече от 200 опуса във всички жанрове.
Концертът за цигулка № 1 се нарежда сред знаменитите инструментални опуси на ХІХ век, показателен за инструменталната естетика от епохата на романтизма със съчетанието на богата емоционалност, драматика, красива мелодичност и виртуозно майсторство.
Творбата съзрява постепенно между 1866 и 1868. Първото й изпълнение през 1866 от Ото фон Кьонигслов под диригентството на самия Брух не удовлетворило автора и той се обръща за съвет към големия цигулар Йозеф Йоахим, с чието активно участие концертът е завършен две години по-късно. (Подобна е ролята на Йоахим и в създаването на цигулковия концерт на Брамс). Премиерата на тази редакция е поднесена от Йозеф Йоахим, този път под палката на диригента Карл Мартин Райнхалтер, на 5 януари 1868 в Бремен. Брух посвещава Концерта на Йоахим и многократно подчертава в своите писма неговото съавторство в раждането на творбата, която ще остане един от предпочитаните шедьоври в цигулковия репероар.
Волфганг Давид, цигулка/Сн.: Софийска филхармония
Австрийският цигулар Волфганг Давид е роден през 1971 в Санкт Пьолтен. На 8-годишна възраст е приет в подготвителния клас по цигулка на Виенския университет по музика. В продължение на няколко години учи при концертмайстора на Виенската филхармония Райнер Кюхл. По време на обучението си печели награди и отличия на реномираните международни цигулкови конкурси "Йозеф Йоахим", конкурсите в Кьолн и в Претория. По-късно продължава обучението си с Игор Озим в консерваторията в Кьолн и с Ифра Нийман в Guildhall School of Music в Лондон.
Бил е солист на Кралския филхармоничен оркестър, Виенския радиосимфоничен оркестър, симфоничните оркестри на Йоханесбург и Берн и "Нюйорски Виртуози", свирил е в прочути зали като Мюзикферайн и Концертхаус във Виена и Карнеги Хол - Ню Йорк.
Концертирал е Европа, Япония, Южна Корея, Южна Африка и САЩ, където The Washington Post пише: "Той достига висините на музициране". Английското музикално списание The Strad описва неговото свирене като "емоционално толкова богато, колкото може само да се пожелае". Кулминации в неговата кариера са концертът за кралицата на Тайланд и концертът в Голямата зала на Обединените нации в Ню Йорк, където той интерпретира "Годишните времена" на Вивалди, заедно с "Нюйоркски Виртуози".
Паралелно с изпълненията си на традиционния цигулков репертоар, Волфганг Давид се посвещава и на съвременната музика и работи интензивно със съвременни композитори като Дейвид Гомпър, Йозеф Дангерфилд, Ноел Залер, Райнер Бишоф, Люк Дан, Чинг-чу Ху, Джеръми Дейл Робъртс, Джон Aлмайер и др. Някои от тези композитори са писали произведенията си специално за него, той осъществява техните премиери и записи на CD.
Има издаден албум с Кралския филхармоничен оркестър под палката на швейцарския диригент Емануел Сиффер и три компактдиска с американския пианист Дейвид Гомпър. През април 2011 NAXOS издава още един негов компактдиск заедно с Кралската филхармония.
Волфганг Давид свири на инструмент "Карло Бергонци" от 1724, предоставен му от Австрийската национална банка.
Билети на касата на зала "България" и онлайн на epay и ticketsbg.