ГРАДСКА СРЕДА
Възстановяват надписа pLOVEdiv, разположен на стената над Античния театър
В момента буквите имат нужда от подмяна, а осветлението не работи. По тази причина общинската администрация и Фондацията ще се заемат да възстановят оригиналния вид на надписа
Редактор : / 1616 Прочита 0 Коментара
Снимка: Община ПловдивИдеята е на заместник-кмета по култура, археология и туризъм Пламен Панов, кмета на район "Централен" Георги Стаменов и изпълнителния директор на Фондация "Пловдив 2019" Кирил Велчев. Милен Гелишев, единият от авторите на проекта за надпис pLOVEdiv, разположен на стената над Античния театър също е участвал в срещата.
В момента буквите имат нужда от подмяна, а осветлението не работи. По тази причина общинската администрация и Фондацията ще се заемат да възстановят оригиналния вид на надписа.
На срещата са обсъдени конкретни действия, така че в съвсем кратък срок станалият известен на пловдивчани и гостите на града надпис, да грейне отново в оригиналните си цветове.
Припомняме, че pLOVEdiv e проект, който Милен Гелишев и Симеон Тодоров стартираха през 2011 година. Всичко започва от светлинния надпис, който двамата поставят над Античния театър с помощта на фондация "Отворени изкуства" на Веселина Сариева. Този светещ надпис съвсем естествено се превърна в разпознаваем символ на града и хората го обикнаха. Той може да бъде видян на ул. "Станислав Доспевски". Две години и половина след поставянето му, в резултат на вандалски прояви, буквите бяха изпочупени на два пъти и тогава отново по инициатива на община Пловдив, те бяха напълно възстановени.
В следващите години, поради принципни различия проектът продължава да се развива в различни посоки и сега Милен Гелишев сам менажира своята част от него. Той избира посоката да развива марката за сувенири All We Need Is pLOVEdiv и прави сам дизайна на всички сувенири, които предлага в арт квартал Капана. Сувенирите с този надпис вече обикалят целия свят, а pLOVEdiv от своя страна е първият по рода си градски бранд в България, вдъхновен от чудесните примери за градски брандинг на градове като Ню Йорк, Амстердам, Берлин и Мадрид. От 2011 година до днес pLOVEdiv е разпознаваем бранд както в България, така и в чужбина, а мотото All We Need Is pLOVEdiv продължава да обикаля света вече 10-та година.
Следващата обща идея на Панов, Стаменов и Велчев, която те възнамеряват да реализират съвсем скоро, е възстановяването на лампите в пловдивския арт квартал "Капана", които отново да известяват за всяко новородено в града. Проектът на Алберто Гарути бе инициатива от програмата на Пловдив - Европейска столица на културата 2019 и стана факт още през 2018 година.
Родилните отделения на четири от болниците в града са оборудвани с бутон, който човек от персонала натиска след всяко раждане на дете.Така пловдивчани и посетителите на града разбират, че жителите на Пловдив са се увеличили с още един нов член. Във време на стрес и предизвикателства, в резултат на световната пандемия, добрите новини са ни още по-нужни от всякога, убедени са и тримата.