Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Как дъщерята на обущар създаде една от 5-те водещи модни марки в света

ЗНАМЕНИТОСТИ

Как дъщерята на обущар създаде една от 5-те водещи модни марки в света

Историята на Мария Ричи, или иначе казано - "Nina Ricci"

Диктаторката на модата през 30-те и 40-те години на миналия век

Една жена създава цяла модна империя, която продължава да е на върха и половин век след смъртта й. Това е историята на жената и модната къща "Nina Ricci". Марката е създадена от Мария Ричи и нейния син Робърт. Често пишат за  Мария Ричи, че тя е "френски моделиер с италиански произход", но едно име безапелационно казва всичко - тя е "Nina Ricci".

Мария Аделанд Ниели е родена на 14 януари 1883 година в Торино, Италия, в семейството на обущар. Когато е на 5, родителите й се преместват да живеят във Флоренция, а през 1895 г. - в Монте Карло.

Още като малко момиченце, Мария харесвала хубавите рокли, стилните чанти на дамите, и всеки дребен детайл от облеклото и аксесоарите им, привличал вниманието й. 

Семейството, обаче, живее на ръба на оскъдицата.

Още

Модистката на Мария-Антоанета бяга в Англия по време на революцията

Модистката на Мария-Антоанета бяга в Англия по време на революцията

Бащата умира, когато Мария е едва на 12. Смъртта му поставя майка й в трудното положение на вдовица с две момичета.

Мария решава да учи занаят при една шивачка.

На 14 започва да работи заедно с майка си и сестра си в един галантериен магазин.

Скоро си намира работа в една модна къща, където първоначално й дават да шие само копчета и подгъви.

 

Още

Любимките на Пиер Карден

Любимките на Пиер Карден

Бавно и упорито младото момиче си проправя път в професията, за да получи признанието, че е най-добрата в работата.

След време ще каже: "Работех денонощно, до пълно изтощение!.."

Работохолизмът й е подплатен от удивителен талант и желанието да създава дрехи.

Неследдълго й дават възможност да шие дрехи по собствени модели. Малката италианка е едва на 18, когато става старши модист, а на 22 вече е художествен директор на ателието.

За талантливата млада дизайнерка започва да се разчува, много елитни дами търсят услугите й.

Още

"Бащата" на бикините е автомобилен инженер

"Бащата" на бикините е автомобилен инженер

През 1904 г. Мария се омъжва за италианския бижутер и композитор Луиджи Ричи, и приема фамилията му.

Ражда им се син Робърт, който също като майка си расте момче с креативно мислене.

Докато отглежда сина си, Мария Ричи работи за модната къща "Raffin" като дизайнер.

През 1931 г. умира съпругът й Луиджи. Робърт уговаря майка си да заминат за Париж и да захванат там собствен бизнес.

Така, през 1932 г. в Париж отваря врати Домът на модата "Nina Ricci".

Защо Нина, а не Мария?! - Това е една закачка от детските години на Робърт, когато той наричал майка си "ниня". Така Мария става...Нина - "Нина Ричи".

Първоначално дизайнерката създава официални рокли, а Робърт поема мениджмънта и финансите на марката.

След края на Втората световна война, дизейнерите в света имат нелеката задача отново да върнат жените към елегантния стил и висшата мода.

Робърт Ричи

Огромна роля за това изиграва Робърт Ричи. По негова идея, съвместно с Търговската камара, 40 известни дизайнери обличат 150 манекена и организират дефиле в Лувъра, Париж.

Колекцията постига колосален успех и тръгва на турне из Европа и Щатите.

Навършила 70, Мария Ричи се оттегля от бизнеса.

През 50-те години в модната къща с името й вече има много нови дизайнери, коитообаче продължават да следват линията на елегантния й стил.

Мария Ричи и синът й Робърт

През 1954 г. към екипа на семейство Ричи се приобщава белгиецът Жул Франсоа, който е назначен за главен дизайнер на марката.

По-късно е заменен от Жерар Пипар.

Мария Ричи умира на 30 ноември 1970 г. , на 87-годишна възраст.

Жул Франсоа оглавява модната къща, а Робърт Ричи продължава да се занимава с парфюмерията и бизнеса в компанията, до смъртта си през 1988 година.

Робърт Ричи създава първия си аромат - "Coeur Joie", през 1946 г.

През 1948 г. "Nina Ricci" лансира аромата "L'Air Du Temps", известен като "бутилката с гълъбите", създадена от Марк Лалик и Робърт Ричи.

Оттам насетне много аромати с марката "Nina Ricci" се превръщат в символ на изискан вкус и за двата пола.

От 1998 година "Nina Ricci" е собственост на испанската козметична и модна група Puig.

Купува я семейството на Масимо Гисейн.

Фирмата няколко пъти сменя главните си дизайнери, но марката остава на върха на модния Олимп.

Особено популярна и до ден-днешен е с парфюмерията си.

Мария Ричи остава в историята като законодателката на модата през 30-те и 40-те години на миналия век, а синът й - Робърт Ричи - като един от водещите организатори на модни дефилета в Европа, и един от най-добрите мениджъри в парфюмерийното изкуство.

"Парфюмът - това е женската душа!", често казвал той.

Мария и Робърт Ричи създават истинска модна империя

Според биографите на фамилията, Робърт Ричи изиграва огромна роля в превръщането на таланта на майка му в индустрия, която и до днес е сред петте първи модни бранда в света.

Дизайнерката обичала да работи с моделите

Но в началото на тази приказка за успеха, стоят талантът и трудолюбието, разбира се.

Еми МАРИЯНСКА

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Режисьорът Димитър Митовски - "реалността не е това, което беше" и "Пинк Флойд"

Изложбата може да се види от 18 януари 2024 до 11 февруари 2024 г. в ONE Gallery

Ив Тошайн представя нова самостоятелна изложба в "Залата с oръдията" в Перуджа, Италия

Експозицията се открива на 7 януари, 2024 и ще може да се види през целия месец, до 28 януари 2024 г. вкл.

Даниела Тодорова празнува с изложбата "Преплетено"

Може да се види от 13 декември до 13 януари 2024 г. в Галерия "Сердика"

Японски творци създават нов дигитален музей в Токио

Международният творчески колектив teamLab постави рекорд на Гинес, като събра над два милиона посетители през 2019 г. в своя Музей без граници на остров Одайба в Токийския залив

Първото българско триенале на мини текстил с чуждестранно участие се открива на 20 ноември

Изложбата ще бъде открита на 20 октомври в 18.30 ч. в галерия "София прес" и ще продължи до 11 декември 2023 г.

Утре се открива единственият фестивал за дизайн в България

С "Преглед на българския дизайн: Обект и взаимовръзки" на 2-ри ноември се открива шестото издание на МЕЛБА