ЗНАМЕНИТОСТИ
Как дъщерята на обущар създаде една от 5-те водещи модни марки в света
Историята на Мария Ричи, или иначе казано - "Nina Ricci"
Редактор : Еми Мариянска / 9505 Прочита 0 Коментара

Една жена създава цяла модна империя, която продължава да е на върха и половин век след смъртта й. Това е историята на жената и модната къща "Nina Ricci". Марката е създадена от Мария Ричи и нейния син Робърт. Често пишат за Мария Ричи, че тя е "френски моделиер с италиански произход", но едно име безапелационно казва всичко - тя е "Nina Ricci".
Мария Аделанд Ниели е родена на 14 януари 1883 година в Торино, Италия, в семейството на обущар. Когато е на 5, родителите й се преместват да живеят във Флоренция, а през 1895 г. - в Монте Карло.
Още като малко момиченце, Мария харесвала хубавите рокли, стилните чанти на дамите, и всеки дребен детайл от облеклото и аксесоарите им, привличал вниманието й.
Семейството, обаче, живее на ръба на оскъдицата.
Бащата умира, когато Мария е едва на 12. Смъртта му поставя майка й в трудното положение на вдовица с две момичета.
Мария решава да учи занаят при една шивачка.
На 14 започва да работи заедно с майка си и сестра си в един галантериен магазин.
Скоро си намира работа в една модна къща, където първоначално й дават да шие само копчета и подгъви.
Твоите любими заглавия в /market.dir.bg
Бавно и упорито младото момиче си проправя път в професията, за да получи признанието, че е най-добрата в работата.
След време ще каже: "Работех денонощно, до пълно изтощение!.."
Работохолизмът й е подплатен от удивителен талант и желанието да създава дрехи.
Неследдълго й дават възможност да шие дрехи по собствени модели. Малката италианка е едва на 18, когато става старши модист, а на 22 вече е художествен директор на ателието.
За талантливата млада дизайнерка започва да се разчува, много елитни дами търсят услугите й.
През 1904 г. Мария се омъжва за италианския бижутер и композитор Луиджи Ричи, и приема фамилията му.
Ражда им се син Робърт, който също като майка си расте момче с креативно мислене.
Докато отглежда сина си, Мария Ричи работи за модната къща "Raffin" като дизайнер.
През 1931 г. умира съпругът й Луиджи. Робърт уговаря майка си да заминат за Париж и да захванат там собствен бизнес.
Така, през 1932 г. в Париж отваря врати Домът на модата "Nina Ricci".
Защо Нина, а не Мария?! - Това е една закачка от детските години на Робърт, когато той наричал майка си "ниня". Така Мария става...Нина - "Нина Ричи".
Първоначално дизайнерката създава официални рокли, а Робърт поема мениджмънта и финансите на марката.
След края на Втората световна война, дизейнерите в света имат нелеката задача отново да върнат жените към елегантния стил и висшата мода.
Огромна роля за това изиграва Робърт Ричи. По негова идея, съвместно с Търговската камара, 40 известни дизайнери обличат 150 манекена и организират дефиле в Лувъра, Париж.
Колекцията постига колосален успех и тръгва на турне из Европа и Щатите.
Навършила 70, Мария Ричи се оттегля от бизнеса.
През 50-те години в модната къща с името й вече има много нови дизайнери, коитообаче продължават да следват линията на елегантния й стил.
През 1954 г. към екипа на семейство Ричи се приобщава белгиецът Жул Франсоа, който е назначен за главен дизайнер на марката.
По-късно е заменен от Жерар Пипар.
Мария Ричи умира на 30 ноември 1970 г. , на 87-годишна възраст.
Жул Франсоа оглавява модната къща, а Робърт Ричи продължава да се занимава с парфюмерията и бизнеса в компанията, до смъртта си през 1988 година.
Робърт Ричи създава първия си аромат - "Coeur Joie", през 1946 г.
През 1948 г. "Nina Ricci" лансира аромата "L'Air Du Temps", известен като "бутилката с гълъбите", създадена от Марк Лалик и Робърт Ричи.
Оттам насетне много аромати с марката "Nina Ricci" се превръщат в символ на изискан вкус и за двата пола.
От 1998 година "Nina Ricci" е собственост на испанската козметична и модна група Puig.
Купува я семейството на Масимо Гисейн.
Фирмата няколко пъти сменя главните си дизайнери, но марката остава на върха на модния Олимп.
Особено популярна и до ден-днешен е с парфюмерията си.
Мария Ричи остава в историята като законодателката на модата през 30-те и 40-те години на миналия век, а синът й - Робърт Ричи - като един от водещите организатори на модни дефилета в Европа, и един от най-добрите мениджъри в парфюмерийното изкуство.
"Парфюмът - това е женската душа!", често казвал той.
Мария и Робърт Ричи създават истинска модна империя
Според биографите на фамилията, Робърт Ричи изиграва огромна роля в превръщането на таланта на майка му в индустрия, която и до днес е сред петте първи модни бранда в света.
Дизайнерката обичала да работи с моделите
Но в началото на тази приказка за успеха, стоят талантът и трудолюбието, разбира се.
Еми МАРИЯНСКА
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.
Вашето дарение от всякакъв размер и по всяко време означава много за нас.
Скъпи читатели,
Днес. повече от всякога. независимата журналистика има нужда от вас.В мисията си да предоставяме обективни, достоверни и навременни новини разчитаме на вашата подкрепа.
Ако вярвате в правото си на обективна информация, подкрепете ни.