Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Как дъщерята на обущар създаде една от 5-те водещи модни марки в света

ЗНАМЕНИТОСТИ

Как дъщерята на обущар създаде една от 5-те водещи модни марки в света

Историята на Мария Ричи, или иначе казано - "Nina Ricci"

Диктаторката на модата през 30-те и 40-те години на миналия век

Една жена създава цяла модна империя, която продължава да е на върха и половин век след смъртта й. Това е историята на жената и модната къща "Nina Ricci". Марката е създадена от Мария Ричи и нейния син Робърт. Често пишат за  Мария Ричи, че тя е "френски моделиер с италиански произход", но едно име безапелационно казва всичко - тя е "Nina Ricci".

Мария Аделанд Ниели е родена на 14 януари 1883 година в Торино, Италия, в семейството на обущар. Когато е на 5, родителите й се преместват да живеят във Флоренция, а през 1895 г. - в Монте Карло.

Още като малко момиченце, Мария харесвала хубавите рокли, стилните чанти на дамите, и всеки дребен детайл от облеклото и аксесоарите им, привличал вниманието й. 

Семейството, обаче, живее на ръба на оскъдицата.

Още Модистката на Мария-Антоанета бяга в Англия по време на революцията

Модистката на Мария-Антоанета бяга в Англия по време на революцията

Бащата умира, когато Мария е едва на 12. Смъртта му поставя майка й в трудното положение на вдовица с две момичета.

Мария решава да учи занаят при една шивачка.

На 14 започва да работи заедно с майка си и сестра си в един галантериен магазин.

Скоро си намира работа в една модна къща, където първоначално й дават да шие само копчета и подгъви.

Твоите любими заглавия в /market.dir.bg

slide 1 to 3 of 50

 

Още Любимките на Пиер Карден

Любимките на Пиер Карден

Бавно и упорито младото момиче си проправя път в професията, за да получи признанието, че е най-добрата в работата.

След време ще каже: "Работех денонощно, до пълно изтощение!.."

Работохолизмът й е подплатен от удивителен талант и желанието да създава дрехи.

Неследдълго й дават възможност да шие дрехи по собствени модели. Малката италианка е едва на 18, когато става старши модист, а на 22 вече е художествен директор на ателието.

За талантливата млада дизайнерка започва да се разчува, много елитни дами търсят услугите й.

Още "Бащата" на бикините е автомобилен инженер

"Бащата" на бикините е автомобилен инженер

През 1904 г. Мария се омъжва за италианския бижутер и композитор Луиджи Ричи, и приема фамилията му.

Ражда им се син Робърт, който също като майка си расте момче с креативно мислене.

Докато отглежда сина си, Мария Ричи работи за модната къща "Raffin" като дизайнер.

През 1931 г. умира съпругът й Луиджи. Робърт уговаря майка си да заминат за Париж и да захванат там собствен бизнес.

Така, през 1932 г. в Париж отваря врати Домът на модата "Nina Ricci".

Защо Нина, а не Мария?! - Това е една закачка от детските години на Робърт, когато той наричал майка си "ниня". Така Мария става...Нина - "Нина Ричи".

Първоначално дизайнерката създава официални рокли, а Робърт поема мениджмънта и финансите на марката.

След края на Втората световна война, дизейнерите в света имат нелеката задача отново да върнат жените към елегантния стил и висшата мода.

Робърт Ричи

Огромна роля за това изиграва Робърт Ричи. По негова идея, съвместно с Търговската камара, 40 известни дизайнери обличат 150 манекена и организират дефиле в Лувъра, Париж.

Колекцията постига колосален успех и тръгва на турне из Европа и Щатите.

Навършила 70, Мария Ричи се оттегля от бизнеса.

През 50-те години в модната къща с името й вече има много нови дизайнери, коитообаче продължават да следват линията на елегантния й стил.

Мария Ричи и синът й Робърт

През 1954 г. към екипа на семейство Ричи се приобщава белгиецът Жул Франсоа, който е назначен за главен дизайнер на марката.

По-късно е заменен от Жерар Пипар.

Мария Ричи умира на 30 ноември 1970 г. , на 87-годишна възраст.

Жул Франсоа оглавява модната къща, а Робърт Ричи продължава да се занимава с парфюмерията и бизнеса в компанията, до смъртта си през 1988 година.

Робърт Ричи създава първия си аромат - "Coeur Joie", през 1946 г.

През 1948 г. "Nina Ricci" лансира аромата "L'Air Du Temps", известен като "бутилката с гълъбите", създадена от Марк Лалик и Робърт Ричи.

Оттам насетне много аромати с марката "Nina Ricci" се превръщат в символ на изискан вкус и за двата пола.

От 1998 година "Nina Ricci" е собственост на испанската козметична и модна група Puig.

Купува я семейството на Масимо Гисейн.

Фирмата няколко пъти сменя главните си дизайнери, но марката остава на върха на модния Олимп.

Особено популярна и до ден-днешен е с парфюмерията си.

Мария Ричи остава в историята като законодателката на модата през 30-те и 40-те години на миналия век, а синът й - Робърт Ричи - като един от водещите организатори на модни дефилета в Европа, и един от най-добрите мениджъри в парфюмерийното изкуство.

"Парфюмът - това е женската душа!", често казвал той.

Мария и Робърт Ричи създават истинска модна империя

Според биографите на фамилията, Робърт Ричи изиграва огромна роля в превръщането на таланта на майка му в индустрия, която и до днес е сред петте първи модни бранда в света.

Дизайнерката обичала да работи с моделите

Но в началото на тази приказка за успеха, стоят талантът и трудолюбието, разбира се.

Еми МАРИЯНСКА

ИЗБРАНО
Коментирай0

Календар

«Март 2025»
ПВСЧПСН
242526272812
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Препоръчваме ви

София посреща седмото издание на международния фестивал за дизайн МЕЛБА

Акцентът върху световните тенденции идва с международния симпозиум Мелба (02.11), който предлага лекции на забележителни специалисти със световна кариера в областта на дизайна, илюстрацията, продуктовия дизайн, кураторската работа

Изложбата "Преглед на българския дизайн" изследва живота на изображението и копията му различни печатни медии

Поредицата по традиция поставя началото на ежегодния фестивал за дизайн МЕЛБА (1-10 ноември 2024)

Дизайн, дизайн и пак дизайн!

Билетите РАННО ПИЛЕ за международния симпозиум за дизайн "Мелба" са вече в продажба

Седмото издание на международния фестивал за дизайн МЕЛБА се завръща с разнообразна програма

Десет дни изложби, творчески работилници, дискусии и еднодневният симпозиум МЕЛБА ще предложат и тази година организаторите от Комплект

Събират корици на въображаемото градско списание The Sofianer в изложба

"Култовото списание The New Yorker със своя градски дух и класическа визия дава началото на глобално движение, в което градове от цял свят правят своите въображаеми корици

Компютърните платки като изкуство - Елиас Симе и инсталацията му на Венецианското биенале

Симе е мотивиран от желанието да възстановим и преразгледаме връзката си с околната среда, разказват от Grimm Gallery