НОВАТОРИ
Банка в центъра на Токио прилича на детска градина
От дизайнерското студио на французойката Емануел Муро са доволни от ефекта на проекта си
Редактор : / 1776 Прочита 0 Коментара
Необичайна банка в центъра на Токио кара хората да се усмихват. Отстрани банката прилича на детска градина, построена от ... цветни кубчета.
Любопитните да надникнат и вътре в сградата, затвърждават първото си впечатление - да, банката прилича на цветен детски кът. Архитектурният проект е кръстен от авторите си "Мелодия на дъгата", колкото и неподходящо да ни изглежда това наименование за трезор.
От дизайнерското студио на французойката Емануел Муро в Токио - "Emmanuelle Moureaux Architecture + Design" са убедени, че сградата привлича погледите и зарежда хората с позитивна енергия, което щяло да се отрази положително на дейността на банката.
Банка "Sugamo Shinkin Bank", се намира на ъгъла на едно от най-оживените кръстовища на Токио.
Дизайнерката Емануел Муро казва, че именно това местоположение предполагало ярко, нестандартно и динамично присъствие на сградата. Цветните кубове-балкончета служат и за градини - от тях стърчат дръвчета и зелени храсти.
Изобщо, цветовете играят голяма роля, според замисъла на дизайнерите. Май, ако се загледаме в тях, наистина ще си затананикаме някаква мелодия. Дали ще е точно мелодия на дъгата, е без значение, защото позитивното усещане от игривата визия на сградата, е факт. 12-те балкончета-градини, закачливо "намигат" на минувачите и никой не минава, без да се загледа в тях.
От кубовете извисяват клони маслинови дръвчета, ухае на лавандула. Всички балкони-градини са видими и отвътре - както от хола на банката на първия етаж, така и от залата за финансиране на втория етаж. Клиентите имат усещането, че са в някакъв уютен кът за релакс - във всички случаи емоциите им са приятни.
Интериорният дизайн не отстъпва на фасадата. И той е така ярък като нея. В ярки цветове са мебелите, саксиите и орнаментите по стените на помещенията.
Дизайнерите на проекта са категорични, че са постигнали целта си - "банката да се превърне в едно ново естетично пространство, което да зарежда клиентите с положителни емоции и смели планове за бъдещето".
Еми МАРИЯНСКА