РОБОТИ И ИЗКУСТВО
Цифрова творба на хуманоидния робот София беше продадена на търг за близо 700 000 долара
"Използваните в изкуството ми алгоритми извеждат уникални модели, които никога преди не са съществували в света. Затова мисля, че машините могат да бъдат креативни" споделя роботизираната художничка
Да накарат София да изчисти стълбището (не пода), плюс горната част на прозореца в хола... Тогава може и да я взема за жена. Ама да ме ментрят с филтрирани снимки от нета - нема стане тая!
Ще споделя истината. Хората нямат сетива за изкуство. Природно тези, които ги имаме сме производители. А тези, които ги нямат са консуматори. Има трета категория - ценители. В нея има две подкатегории - истински ценители с култура и псевдо-ценители на халтура и измислена стойност за демонстрация пред други такива. За да има изкуство трябват няколко социални случки - наличие на меценати - ценители с култура ( вероятността хората с много пари да я имат днес е малка), силно развита икономика - изкуството е за хора с доходи над средно ниво и нагоре, масово възприета иделология или ценностна система отразена в изкуството. Почваме наред положението този век: Меценатите инвестират в яхти, суперколи и "преживявания", картините, които купуват са "инвестиция" доказана през масова валидация - на стари художници. Средна класа в световен мащаб има малка и за това, качествените истински нарисувани неща с добавена стойност се продават на безценица, но дори тогава пазар голям няма. Съвременната масова идеология е кич с редки проблясъци. В тази зона хората си купуват евтини клепаници от посредствени художници. ------------- По конретната продажба: Тази година идиотията мина всякакви граници.NFT на дигитален "художник" без естетически доказана стойност - 60 милиона. Клепаница, копираща неуспешно Полак за 70 милиона, щото има размер колкото сграда. Генерирани лайна от невронна мрежа за 700 000 долара. NFT на туит на Дорси за 2,5 милиона. ПРАНЕ НА ПАРИ. Точка по въпроса.
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители: