В КОРЕНИТЕ НА УЛИЧНОТО ИЗКУСТВО
Творчеството на Банкси: Един визуален протест
Творби на анонимният стрийт художник подредиха в Музея на изкуството в Милано
Редактор : / 2457 Прочита 0 Коментара

Самоличността му е неизвестна, но творбите му предизвикват огромен интерес.
В Музея на изкуството в Милано днес се открива изложба с творби от британския стрийт художник Банкси, превърнал изкуството си в начин на изразяване и своеобразен протест, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Изложбата ще продължи до 14 април следващата година.
"Творчеството на Банкси: Един визуален протест" в Музея на изкуството в Милано (Снимка: АР/БТА)
"Става въпрос за първата изложба на Банкси в музей, с изключение на онази в Бристол, която бе по-скъро невероятен пърформанс - заяви кураторът Джани Меркурио. - Не бяхме получили разрешение от Банкси за изложбата и организирането й бе много трудно."
Самоличността на Банкси е загадка от началото на 90-те години на миналия век. Известно е, че е британец, че е родом от Бристол и че има 5 милиона последователи в Инстаграм.
"Творчеството на Банкси: Един визуален протест" в Музея на изкуството в Милано (Снимка: АР/БТА)
"Банкси дължи голяма част от успехите си или по-скоро от популярността си на факта, че е анонимен творец - поясни Меркурио. - Това само по себе си е противоречиво - известност посредством анонимността."
"Творчеството на Банкси: Един визуален протест" в Музея на изкуството в Милано (Снимка: АР/БТА)
Той възприел "академичен" подход, за да подреди изложбата, озаглавена "Творчеството на Банкси: Един визуален протест". "Целта е посетителите да опознаят Банкси като художник, а не само като медиен феномен - отбеляза кураторът. - Той е мит и това стана причина творчеството му да мине на втори план."
"Творчеството на Банкси: Един визуален протест" в Музея на изкуството в Милано (Снимка: АР/БТА)
Изложена е сериграфията "Любовта е във въздуха", изобразяваща участник в протести, който хвърля цветя, вместо коктейл "Молотов".
Редица творби свидетелстват, че Банкси е ползвал копия на световноизвестни картини, като е променил някои елементи, за да промени смисъла. За творбата си "Знаме" е ползвал снимка на морски пехотинци, направена през 1945 г. от носителя на "Пулицър" Джо Розентал, като е заменил войниците, които забучват американското знаме, с деца, качили се върху опожарен автомобил.
В друга своя творба е превърнал Уинстън Чърчил в пънк икона, чиято зелена прическа напомня гребен на петел, окачествявайки сам изображението като акт на креативен вандализъм.