Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

За театъра, без който Булгаков не можеше да живее, както морфинистът без морфин

РУСКА ДРАМАТУРГИЯ

За театъра, без който Булгаков не можеше да живее, както морфинистът без морфин

"Театрален роман", петата премиера за новия сезон на Театрална работилница „Сфумато“ - ще се състои на 4 февруари и 11 февруари от 19 часа

Снимка: Кети Райкова

За театъра, без който Булгаков не можеше да живее, както морфинистът без морфин.

Попаднеш ли в театъра, струва ти се, че си нещо пò така от другите хора: по-силен, по-гениален, по-хуманен, по-необходим, по-чувствителен. Самозабравяш се, подгонва те амбицията на всяка цена да бъдеш артист и бързо попадаш между зъбчатите колела на театралната машинария, която винаги иска своето и никога това, което ти самият искаш. И тогава настъпва деформацията - неволна, най-често неосъзната, но и неизменна - на попадналия в театъра поетичен характер. Нищо не е такова, каквото е било в очите ти, когато за пръв път си пристъпил зад кулисите. Нещо повече - нищо не е такова, каквото би трябвало да бъде.

Снимка: Кети Райкова

То вече е в нас, "ще се развива и ще ни изсмуче" - и днес, и по времето, в което Булгаков е започнал да излива своя незавършен "Театрален роман" на хартия. Но когато авторът посяга към смъртта през ръката на героя си Сергей Леонтиевич Максудов, и то само заради провала в изкуството, се случва нещо особено...

Снимка: Кети Райкова

Снимка: Кети Райкова

Лентата на живота започва странно да превърта и да напомня з

а нещо друго:

"Театърът тъне в полумрак. Стоя до рампата. Гледам как художничката Аврора Госие обикаля въртящия се кръг с линийката, как я допира леко до пода. Светлата коса на Госие ту припламва като подпалена, когато тя се навежда към края на рампата, ту гасне и става като пепел. И аз си мисля, че всичко, което става сега, което се влачи така мъчително, всичко ще получи своя завършек..."

Театрален роман

от Михаил Булгаков

Режисура и драматургична версия: Люба Тодорова
Сценография и костюми: Антония Соколова
Композитор: Илко Биров
Фотограф: Кети Райкова
Участват: Мануела Минкова, Яна Зайкова, Димитър Василев, Николай Ганчев, Димитър Крумов

Снимка: Кети Райкова

Снимка: Кети Райкова

Снимка: Кети Райкова

Снимка: Кети Райкова

Още

Видеоархивът на ТР "Сфумато" оживява в Интернет

Видеоархивът на ТР "Сфумато" оживява в Интернет

Още

"Мъгла" по Мигел де Унамуно с премиера в Сфумато

"Мъгла" по Мигел де Унамуно с премиера в Сфумато

Още

"Бели нощи" по Достоевски с премиера в "Сфумато"

"Бели нощи" по Достоевски с премиера в "Сфумато"

Още

"Белият плъх" е първата премиера за 2021 г. на Сфумато

"Белият плъх" е първата премиера за 2021 г. на Сфумато

Още

Театър Кредо стартира 30-та си юбилейна година с Ателие "Клоунът Гогол"

Театър Кредо стартира 30-та си юбилейна година с Ателие "Клоунът Гогол"

Още

Навръх 100-годишнината: Стоянка Мутафова „излиза” на сцената на Сатирата чрез холограма

Стоянка Мутафова „излиза” на сцената на Сатирата чрез холограма

 

 

Коментирай 1

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика