Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"Сцена на кръстопът" тази година ще бъде за "Театъра Вълшебно"

МЕЛПОМЕНА

"Сцена на кръстопът" тази година ще бъде за "Театъра Вълшебно"

22-ят фестивал, събрал най-доброто от театралните ни сцени, обещава "вълшебството да съществува от самото му начало на 11 септември, до последния ден - 24 септември

С "Ромео и Жулиета" на балет "Арабеск" започва 22-ото издание на "Сцена на кръстопът" в Пловдив (Снимка: Гергана Дамянова)

Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът" в Пловдив навлиза в своето 22-ро издание със слогана "Театъра Вълшебно". Той ще бъде открит на 11 септември "с вечната любовна история "Ромео и Жулиета", разказана от балет "Арабеск". Какво още са ви подготвили организаторите?

Ето поканата им:

Есента е близо, идва времето на любимия ни Фестивал.

Още

"Сцена на кръстопът" отдава почит на режисьора Юлия Огнянова и драматурга Константин Илиев

"Сцена на кръстопът" отдава почит на режисьора Юлия Огнянова и драматурга Константин Илиев

Вече 22 години в златолиста под тепетата театралната публика има своя празник - Сцена на кръстопът! Създаден с много любов от шепа ентусиасти, минал през две десетилетия на бурни процеси, Фестивалът е есенен пристан на красотата, очарованието и магията на театралното изкуство.

И в това издание ние, организаторите, сме се постарали почитателите на Мелпомена да видят най-доброто от театралните сцени в страната от изминалия сезон, да се срещнат със следващото поколение актьори, да видят интересни и иновативни решения на актьори, режисьори...

"Ромео и Жулиета" на балет "Арабеск"

"Креативният ни директор Елин Рахнев реши тази година слоганът на форума да е ТЕАТЪРА ВЪЛШЕБНОТО. И може би в тази дума - ВЪЛШЕБНОТО се събира всичко, което бихме искали за прекрасната и всеотдайна фестивална публика. Вълшебство ще търсим още в самото начало, на 11 септември, когато Балет Арабеск ще ни разкажат с магията натанца най-великата любовна история на всички времена - "Ромео и Жулиета".

За да продължим Шекспировата линия, ще се посмеем заедно в "Сън в лятна нощ", а темата за любовта ще бъде водеща и в "Къщата на спящите красавици".

Още

"Театъра Пътят" - започва фестивалът "Сцена на кръстопът"

"Театъра Пътят" - започва фестивалът "Сцена на кръстопът"

По-нататък ще прегърнем всички непримирими противоречия на живота и на театъра в един мистичен "Танцът Делхи", а "След репетицията" ще решим как да опишем емоциите на артиста. За съвременния образец на абсурда ще помислим в "Честита съпруга".

Ще се разходим във "Вишнева градина", за да потърсим прозрения за човешката природа, а след това ще посетим "Терапевти", за да получим нагледно ръководство как да започнем да харесваме себе си.

"Терапевти" от Кристофър Дюранг на Сатиричния театър

Ще срещнем "Пияните", за да търсим изгубени в нощта, а после ще затаим дъх пред "Кралят Елен", за да чуем една трагикомична театрална приказка. Любовта в различните й форми ще изследваме в "Петел".

Ще сме съпричастни в сблъсъка на духовното и материалното в "Лисичета", а "Три високи жени" ще ни разкажат повече за женската природа. Ще споделим компанията "Едно чаровно лято" с шепа "Чудаци" и заедно ще търсим изход от заплетени ситуации. Ще тръпнем, когато срещнем "Палачи", и само абсурдният смях ще ни спаси.

Деян Донков и Михаил Милчев в "Палачи" от Мартин МакДона (Снимка: Гергана Дамянова/Театър "София")

Украинските ни гости ще ни разкажат колко е интересно да си "Мъжът на жена ми", а по-нататък ще надушим смешно-горчив абсурдизъм в Гоголевия "Нос". Ще се отбием и до "Чамкория", където ще се чудим да се смеем ли, или да плачем.

Още

Стефан Данаилов представи "Романът на моя живот"

Стефан Данаилов представи "Романът на моя живот"

В съпътстващата програма Младен Влашки ще ни разкаже за книгата си "Млада Виена в млада България", млади амбициозни хора ще ни покажат алтернативно изкуство, ще се посмеем и с едно дамско шоу.

Любимият ни фестивал ще завърши с апломб на 24 септември, представяйки книгата и филма "Романът на моя живот" на проф. Стефан Данаилов. В компанията на свои студенти от различни години Мастера ще бъде докрай откровен с пловдивската публика и лично ще поздрави всички в залата по случай финала на 22-ото фестивално издание.

За целия ни екип ще бъде огромна чест и удоволствие да Ви приветстваме и в това фестивално издание. В топлата прегръдка на пловдивските есенни вечери и в уютната обстановка на Драматичния театър в Пловдив ще преживеем заедно тръпката на всяко представление, ще срещнем на живо създателите на тази магия - театъра, ще разберем защо ТЕАТЪРА е ВЪЛШЕБНОТО в този живот...

"Кралят Елен" на режисьорката Анастасия Събева (Снимка: Орлин Огнянов/НДК)

Елин Рахнев:

"Театърът винаги е бил пълна, окончателна версия на всичко онова, което не достига. Утопия в, която можеш да заровиш минало , бъдеще, сега. Пепелна тъга по всеки и всичко. Той е онази драскотина в черепа, във фонтанелата, която може да те разграничи от целия свят, от всичките му форми и движения. Театърът е процепа през, които можеш да видиш живота през смъртта и обратното. Да повярваш, че си облак , а всъщност си птица. Той е всичко онова, което те кара да се раждаш по няколко пъти в минута, да мечтаеш със всичките си капиляри и вени, да правиш с живота си каквото поискаш.

Още

19 театрални спектакъла на 21-ата „Сцена на кръстопът“

19 театрални спектакъла на 21-ата „Сцена на кръстопът“

Той е океан в пустинята, кръглото в квадрата, гълъб в зоопарка. Театърът е всичко онова, което ни прави философи, хребети, мъченици, деца. Онази версия на живота, за която сърдечните ни клапи все още не са достатъчни. Той е следобедния сън на чучулигата, вечерния сън на кукувицата, приказното в приказката. Той е усмивката в сълзата, сълзата в кикота. Той е всичко онова, което ни кара да блуждаем, да летим, скимтим, да плуваме в жита от пеперуди. Да гримираме жестовете, думите си, да произвеждаме сказания и мъдрост, стечения и примерения, викове и тишина.

Елин Рахнев (Снимка: BulFoto)

Театърът е онзи сезон, които никога не е бил в календара, дъждът, които синоптиците не разпознават, слънцето в пелерината зимата, есенно листо в средата на юли. Той е всичко онова, което те римува с римите, с ветровете, с цялата природа. Пълна версия на всичките ни несбъднати версии, окончателна епикриза на всичките ни кризи, чисто нова илюзия, от която понякога се чувстваме единствени и вечни. И приказни.

Може би точно затова театърът е най-вълшебното нещо измислено през вековете. Той е триумфалната арка на вълшебното, бас китарата на вълшебното, парфюма на вълшебното. Той е всичко онова, което ни кара да си мислим, че понякога сме принцове и принцеси, планини и реки, кокичета и минзухари. "Сцена на кръстопът" е най-есттествената версия на вълшебното. Той просто е вълшебното на вълшебното. Така било е и така ще бъде."

Владимир Карамазов и Радина Кърджилова в "Танцът Делхи" на режисьора Галин Стоев (Снимка: Гергана Дамянова/Народен театър "Иван Вазов")

На сайта scenatepe.com е  публикувана програмата по дати, зали и часове.

Продажбата на билети ще започне онлайн на 20 август в 10 часа, а фестивалните каси в Драматичния театър и Куфарчето на театъра в МОЛ Пловдив ще отворят на 1 септември, събота от 10 часа.

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика