Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"Няма да е вечно така" - С "Танцови инструкции" закриват 17-я фестивал "Антистатик"

МАГИЯТА НА ТАНЦА

"Няма да е вечно така" - С "Танцови инструкции" закриват 17-я фестивал "Антистатик"

Събитието е тази вечер на сцена "Дерида"

С "Танцови инструкции" закриват 17-ото издание на "Антистатик" (Източник: "Антистатик")

Още

Дързък, еклектичен, еротичен и политически ангажиран: Започва "Антистатик"

Дързък, еклектичен, еротичен и политически ангажиран: Започва "Антистатик"

С "Танцови инструкции" закриват 17-ото изданието на "Антистатик". Събитието е тази вечер на сцена "Дерида", съобщават от екипа на фестивала за съвременен танц и пърформанс.

"Няма да е вечно така" - това пише на табелата, която хореографът Мориц Острушняк разнася по сцената, докато танцьорът Даниел Конант танцува шуплатлер (традиционен танц, популярен в Горна Бавария, Тирол и Залцбург - бел. ред).

"Солото "Танцови инструкции" е пълно със саморефлексия и иронични референции, които се противопоставят на всяка възможна дефиниция. Острушняк остава верен на еклектичния стил на последните си представления, позволяващ на изпълнителите неусетно да преминават от шуплатлер до grand jeté (вид балетен скок - бел. ред), от работа с краката като при бокса до брейк, от балетен реверанс до скачане на въже.

С "Танцови инструкции" закриват 17-ото издание на "Антистатик" (Източник: "Антистатик")

Свързващите елементи между всичко това са звукът, бумтенето, пляскането, дишането, скачането и тупкането, които изпълват пространството с постоянен ритъм. Главното действащо лице е като навито на пружина и неуморно си проправя път сред тези канонични движения, сменяйки бързо една след друга пози на съпротива, борба и победа, стилизирана мъжественост, младежка култура, класически балет, бални танци и спортове, и създавайки една абсурдна поредица от противоречащи си елементи, които се надскачат, присмиват си се и се сблъскват.

Още

Международният фестивал "Антистатик" показва част от най-добрите български танцови представления

Международният фестивал "Антистатик" показва част от най-добрите български танцови представления

Цялото това съчетание игриво, но безмилостно отвежда право в бездната", разказват от екипа на фестивала.

Тематично представлението завършва с песента Der Mussolini на германската група DAF, която звучи буквално като танцови инструкции - "танцувай Мусолини, танцувай Адолф Хитлер, танцувай Иисус Христос...".

В творчеството си Мориц Острушняк се интересува от промените, настъпващи във физическите и обществените преживявания във времето на дигитализацията и виртуалната реалност. Неговите представления са пространства, изградени от хиперлинкове, служещи си с медийния арсенал на 21-ви век.

Използвайки принципите "Избери и смеси" и "Изрежи и постави", той създава един разказ за реалността, съставен от крайно разнородни елементи и връзки, в който границите между политика, забавление и популизъм стават почти неразличими, посочва критиката.

Още

Фестивалът "Антистатик" прекрачва "телесната линия на мисълта"

Фестивалът "Антистатик" прекрачва "телесната линия на мисълта"

Като активен участник в графити сцената, Острушняк развива своя интерес към съвременния танц през брейка. Учи в международното училище за съвременен танц "Ивансън" в Мюнхен. Завършва обучение при Морис Бежар в Луизиана.

От 2013 г. работи като хореограф на свободна практика и създава солото Island of Only Oneland, както и груповите представления Text Neck, Boids, Unstern и Autoplay. Премиерата на представлението му Yester:Now (2021) се осъществява в най-голямата концертна зала в Мюнхен - тази на филхармонията в Гастейг, а през 2022 г. поставя Terminal Beach в центъра за събития "Утопия" в Мюнхен.

С "Танцови инструкции" закриват 17-ото издание на "Антистатик" (Източник: "Антистатик")

Представленията му са показвани и по много европейски фестивали. Unster е селектиран за Германската танцова платформа през 2020 г., а солото "Танцови инструкции" - за изданието ѝ през 2022 г. Острушняк е избран и за един от 20-те изгряващите хореографи на платформата Aerowaves за 2021 г., a през 2020 г. е отличен с Наградата за развитие на танца на град Мюнхен.

През 2022 г. получава тригодишна стипендия от Отдела за изкуство и култура на Мюнхен и тригодишна творческа подкрепа от един от шестте федерални фонда за подкрепа на изкуствата и културата в Германия - "Fonds Darstellende Künste . Член е на асоциацията на хореографите Tanztendenz München e.V и през 2019/2020 г. получава подкрепата на мрежата Grand Luxe.

Още

 Германският хореограф Юлиан Вебер  открива 15-ото издание на "Антистатик"

Германският хореограф Юлиан Вебер открива 15-ото издание на "Антистатик"

Още

"Танцувай, за да те танцуват. Движи се, за да те следват" призовава "Антистатик"

"Танцувай, за да те танцуват. Движи се, за да те следват" призовава "Антистатик"

Още

"Антистатик" 2019 -  ГЛАС ЗА ТАНЦ

"Антистатик" 2019 - ГЛАС ЗА ТАНЦ

Още

Международният фестивал "Антистатик" отстоява принципа "моето тяло, моят танц" с изключителна артистична програма

Международният фестивал "Антистатик" отстоява принципа "моето тяло, моят танц" с изключителна артистична програма

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

В Народния театър започнаха репетициите на спектакъла "Някой ще дойде"

Режисьор е Катя Петрова, премиерата ще бъде през ноември

"Ромео и Жулиета" на Петринел Гочев е следващата тема в "Представленията, които ни създадоха"

На 20 юни Петринел Гочев ще бъде последният гост за сезона в поредицата на Yalta Art Room

Адаптация на класически роман за юноши спечели награда "Тони" за най-добър мюзикъл

Мюзикълът "Аутсайдерите" е по едноименния роман на С. Е. Хинтън за враждата между улични банди през 60-те години в Оклахома

В театър "София" започнаха репетициите на "Котка върху горещ ламаринен покрив"

Стайко Мурджев е режисьор на пиесата по един от най-емблематичните текстове на американския театър, отличен с награда "Пулицър" през 1955 година

Мария Стефанова взе наградата за най-добра женска роля на Националния фестивал на малките театрални форми във Враца

В края на фестивала са връчени общо седем награди, определени от жури, в което бяха изтъкнатите театрални критици и експерти проф. Калина Стефанова, Аве Иванова и Владимир Петков