Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Маестро Оливър фон Донани ще дирижира "Тоска" в Софийската опера

МУЗИКАЛНИ ПРАЗНИЦИ

Маестро Оливър фон Донани ще дирижира "Тоска" в Софийската опера

Той принадлежи към прочутата унгарска фамилия Фон Донани и ще бъде част от спектакъла на 25 февруари

Сцена от спектакъла "Тоска" (Снимка: Национален театър за опера и балет)

Маестро Оливър фон Донани, който принадлежи към прочутата унгарска фамилия Фон Донани, ще дирижира "Тоска" в Софийската опера на 25 февруари.

Маестро Оливър фон Донани (Снимка: Национален театър за опера и балет)

В спектакъла гостува Венцеслав Анастасов в ролята на Скарпия. Участват още Радостина Николаева, Костадин Андреев, Ангел Христов, Илия Илиев, Емил Павлов, Александър Георгиев, Петър Бучков, Антония Иванова.

Преди години Донани се среща с артистите и оркестъра на националната опера, на фестивал в Сантандер, Испания, където дирижира "Фауст" от Шарл Гуно.

"В това ужасно време на Ковид е много трудно да има каквото и да е представление или концерт, така че го очаквам с нетърпение и съм щастлив, че ще се видим в операта на 25 февруари", казва маестрото.

Той следва в Музикалния факултет, в Академията за изпълнителски изкуства, в Прага при Вацлав Нойман, а по-късно - в Университета по музика и изпълнителски изкуства във Виена при Отмар Суитнер. Веднага след приключване на обучението си е назначен за диригент в Чехословашкия радио-симфоничен оркестър.

Сцена от спектакъла "Тоска" (Снимка: Национален театър за опера и балет)

Купи билетСедем години по-късно, през 1986 г., става музикален директор на Словашкия национален театър в Братислава, най-младият в историята на институцията. Там дирижира "Мадам Бътерфлай", "Аида", "Бохеми", "Русалка", "Макбет", "Тоска", "Севилският бръснар", "Сомнамбула" от Белини, "Фауст" от Гуно, "Крутнява" от Еуген Сухон, наред с редица други творби. Гастролира редовно в Испания, Китай, Унгария, Германия, Нидерландия.

Сцена от спектакъла "Тоска" (Снимка: Национален театър за опера и балет)

От 1993 г. поема и дирижирането на Словашката филхармония, наред със задълженията си с оперния оркестър. По-късно премества основното си място на дейност от Братислава в Прага, където се присъединява към Чешкия национален театър като гост-диригент, преди да бъде назначен за музикален директор.

През 2015 г. дирижира новата версия на Тадеуш Страсбергер на операта "Сатяграха" от Филип Глас в московския Болшой театър. Постановката печели две награди "Златна маска". През 2018 г. Оливър фон Донани получава "Златна маска" за най-добър оперен диригент.

Още

Парижката опера дава приоритет на етническото многообразие

Парижката опера дава приоритет на етническото многообразие

Още

Примабалерината на операта в Скопие танцува тази вечер на Варненска сцена

Примабалерината на операта в Скопие танцува тази вечер на Варненска сцена

Още

Виенската опера ще приема посетители като музей

Виенската опера ще приема посетители като музей

Още

Операта в Париж няма да сваля постановки. Но и балетът не е музей на XIX век

Операта в Париж няма да сваля постановки. Но и балетът не е музей на XIX век

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика