Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Фурор на софийска сцена (галерия)

БАЛЕТНИЯТ СПЕКТАКЪЛ "ГЕТО" С ГАСТРОЛ В СОФИЯ

Фурор на софийска сцена (галерия)

Адмирации за Силвия Томова и за целия екип на Старозагорската опера! Томоки Ишиго - в ролята на Главния равин безапелационно спечели сърцата на публиката

Снимка: Георги Петков

Заредена с изключителна енергия, хъс и настроение, снощи интернационалната балетна трупа на Държавна опера - Стара Загора гастролира със спектакъла "Гето", постановка на канадския хореограф Марио Пиаца. Темпераметни, отдадени и свежи, младите танцьори, които са представители на 11 държави,  още в самото начало накараха публиката в Национален музикален театър да изпитва емоции, каквито рядко ни се предлагат в последно време. Емоции, които те карат да мечтаеш, които те вдъхновяват, които те възвисяват.

Още

Канадският хореограф Марио Пиаца: Всеки от нас е едно гето

Канадският хореограф Марио Пиаца: Всеки от нас е едно гето

Трябва да отбележим, че за общото въздействие на балетния спектакъл изключително много допринесе музикалната среда. "Гето" е по музика на Горан Брегович и в нея са преплетени традиционната еврейска музика Клезмер, цигански напеви, както и фолклорната музика на народите от Балканите.

Снимка: Георги Петков

В главната роля танцува новата звезда на балета - примабалерината Анелия Димитрова, която освен че получи Кристална лира за образа на Демна в "Нестинарка" на Марин Големинов, буквално преди дни, за 24 май получи Грамота за творчески постижения от Министерството на културата. На сцената й партнира италианецът Паскуале Казелли (Давид), в ролята на Душата се превъплъти изключителната Ромина Славова, а Томоки Ишиго от Япония  влезе в ролята на Главния равин.

Снимка: Георги Петков

Адмирации и за костюмите на Мария Христова - нежни, ефирни, пъстроцветни, допълващи изяществото на женския персонаж, въздействащи. Впечатлява костюмът на Душата - изразяващ полета на духа. А евреите - толкова истински...

Браво на прекрасната сценография на Тодор Демеров, на Анелия Димитрова и нейната Сара, на Паскуале Казелли и неговия Давид, на Ромина Славова в ролята на Душата, на танцьорите на сцената - за тяхното зареждащо, пречистващо и вдъхновяващо присъствие!

Снимка: Георги Петков

И един магнетичен японец, чиято усмивка и талант ни изстрелваха в друго измерение - Томоши Ишиго.

Снимка: Георги Петков

Публиката остана без дъх, без думи... Дълги аплаузи белязаха края на спектакъла. По сигнал на Главния равин три пъти беше изигран финалът.

Вижте още снимки от спектакъла:

Снимка: Георги Петков

  Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Снимка: Георги Петков

Директорът на Държавна опера - Стара Загора Огнян Драганов заедно със зам.-министъра на културата Румен Димитрова на сцената на Музикалния театър (Снимка: Георги Петков)

След спектакъла балетната трупа на Държавна опера - Стара Загора се срещна на сцената със зам.-министъра на културата Румен Димитров и директорката на Дирекция "Сценични изкуства и художествено образование" Елиянка Михайлова. И двамата поздравиха топло артистите за великолепния спектакъл и не спестиха своята висока оценка за невероятните постижения на трупата и тяхното впечатляващо израстване.

Снимка: Георги Петков

"Няма друга такава балетна трупа извън столицата! Но затова основна заслуга имат Силвия Томова и директора на Операта Огнян Драганов!" - каза в заключение Елиянка Михайлова.

Още

Силвия Томова: "Кармен" на стадион "Берое" ще бъде един изключителен спектакъл, огромно зрелище и шоу

Силвия Томова: "Кармен" на стадион "Берое" ще бъде един изключителен спектакъл, огромно зрелище и шоу

Своите адмирации на сцената поднесе и директорката на Музикалния и балетен център Марияна Арсенова. Специално за спектаклите "Гето" и "Турандот" в София пристигна и артистичният директор на Операта в Гданск, Полша големият бразилски диригент Жозе Мария Флоренсио. Той беше силно впечатлен и очарован от спектакъла и нивото на балетната трупа: "Невероятен спектакъл! Толкова жив, пълен с енергия, атрактивен и докосващ". Своя възторг изрази и Мари Клод Пиетрагала - примабалерина на Гран опера, хореограф, която пристигна също специално за спектакъла на "Гето" в София. Трупата получи кошници с цветя от Президента Румен Радев и от Министъра на културата Боил Банов.   

Още

Опера в цирка - със световния тенор Калуди Калудов

Опера в цирка - със световния тенор Калуди Калудов

Още

Огнян Драганов: Съизмерваме се с оперните театри в Европа

Огнян Драганов: Съизмерваме се с оперните театри в Европа

Още

"Набуко"с Мария Гулегина и Йонуц Паску на стадион „Берое“

"Набуко"с Мария Гулегина и Йонуц Паску на стадион „Берое“

Още

Триумф за Веселина Кацарова с "Кармен" на стадион "Берое"

Триумф за Веселина Кацарова с "Кармен" на стадион "Берое"

Коментирай 1

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика