БАЛЕТНА МАГИЯ
Балет "Арабеск" представя "Опера Diva" с вечната музика на Белини, Верди, Пучини
Спектакълът е на 20 юни 2021 г. от 17.00 ч., на сцената на Музикален театър
Редактор : / 804 Прочита 2 Коментара
Сцена от спектакъла "Опера Diva" на балет "Арабеск" (Източник: Музикален театър)Спектакълът "Опера Diva" на 20 юни 2021 г. от 17.00 ч., на сцената на Музикален театър, обединява четири от най-популярните опери създавани някога - "Норма", "Тоска", "Травиата" и "Мадам Бътерфлай".
Това, което ги свързва, е изборът и съдбата на главните героини и превръщането на тези героини в символ на женска отдаденост.
Сцена от спектакъла "Опера Diva" на балет "Арабеск" (Източник: Музикален театър)
Сцена от спектакъла "Опера Diva" на балет "Арабеск" (Източник: Музикален театър)
В най-красивите арии на композиторите Белини, Пучини и Верди, в тяхното музикално съвършенство се преплитат драматичните съдби на героините Норма, Травиата, Мадам Бътерфлай и Тоска и обединяващото ги общо препускане към пропастта на обречената любов.
Четири жени по пътя им към избавлението на смъртта, измислени от мъж - техният създател, в името на мъж - техният любим.
С участието на Веса Тонова (Чо Чо Сан), Виктория Петрова (Норма) Даниела Иванова (Тоска) Петя Колева-Вучов (Виолета), Васил Дипчиков (Жорж Жермон и Каварадоси) и Стефан Вучов (Барон Скарпиа, Алфред Жермон и Пинкертон)
Сцена от спектакъла "Опера Diva" на балет "Арабеск" (Източник: Музикален театър)
Всяка от героините прави огромна жертва в името на мъжа, когото обича - предава вяра и род, извършва престъпление, или доброволно се отказва от щастието си.
Вървейки по различни пътища - този на отмъстителна ревност, на невинна преданост, на агресия или предаване в ръцете на болестта - всяка избира като изход смъртта.
В този техен път има кукловод, който, за да задоволи егото си, поставя жените в рамка на измислена или редактирана реалност. "Рамкираните", според техните представи, жени винаги са по-аплодирани и по-вълнуващи.
Тези жени са в един измислен свят - сътворени от създателя си за да бъдат жертвани в името на драма и аплодисменти. В същия контекст е интересна склонността на мъжа да се впечатлява и възторгва от измислени, недосегаеми женски създания, докато в същото време пренебрегва истинската, реална жена
Сцена от спектакъла "Опера Diva" на балет "Арабеск" (Източник: Музикален театър)
Но има и един реален свят, където жени, които се жертват в името на мъж е имало и ще има. Дали за тях съществува аплауз? До колко жената, като сянка на мъжа, се отказва от себе си, в името на неговото израстване. Къде свършва героинята и започва Дивата, която дава плътност на измисления образ? Къде свършва Дивата, поставена на пиедестал и започва жената, обикновена и незабелязвана? Какво е жертвата и има ли смисъл от нея?
Спектакълът съдържа и втора сюжетна линия, чийто звуков фон е текст на Анна Петрова, коментиращ теми като страхове, творчество, слава, отношение към жената.
Сцена от спектакъла "Опера Diva" на балет "Арабеск" (Източник: Музикален театър)
Музикална среда - Петко Манчев, Идея и хореография - Мариана Крънчева, Драматург - Анна Петрова, Сценограф - Никола Налбантов, Костюми - Елена Иванова, М. Крънчева, Репетитор - Теодора Стефанова
Спектакълът "Опера Diva" се реализира с финансовата подкрепа на Министерство на културата и със съдействието на продуцентска къща "Оренда Арт".