Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Какво е истина? Какво е памет? Какво е спомен?

МЕЛПОМЕНА

Какво е истина? Какво е памет? Какво е спомен?

Тези въпроси нищят Димитър Баненкин, Албена Павлова и Ана Вълчанова в "Стари времена" от Пинтър

Ана Вълчанова, Албена Павлова и Димитър Баненкин в "Стари времена", постановка на Николай Младенов (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

Какво е истина, памет, спомен се опитват да разберат героите на Димитър Баненкин и Албена Павлова - семейството Дийли и Кейт, и Ана Вълчанова - Ана, приятелка на Кейт от младостта, в "Стари времена" от Харолд Пинтър, постановка на Николай Младенов.

Сценографията е на Чайка Петрушева, музиката - на Мартин Каров.

Димитър Баненкин, Албена Павлова и Ана Вълчанова в "Стари времена" от Пинтер (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

Второто премиерно представление е тази вечер на Камерната сцена "Методи Андонов" в Сатиричния театър "Алеко Константинов", съобщават от трупата, цитирани от БТА.

Пинтър винаги е настоявал, че вижда паметта като особено мистична област и че не е възможно да има ясна граница между истина и лъжа, реалност и нереалност. Това, което се е случило в миналото е не по-малко важно от нашите настоящи действия, базирани на това минало, казва Николай Младенов.

Албена Павлова и Ана Вълчанова в в "Стари времена" от Пинтер (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

По думите му, в "Стари времена" се развихрят напрегнати емоционални битки, борбата за сила и контрол от най-стихиен вид, битка в агонията на модерния свят, заплаха и двузначност, стигащи до "пик" на емоционалните "изригвания" на всеки от героите. Оръжията са секс и слово, език от намеци, объркване, смущение, неудобство, осуетяване на планове.

Истината няма никакво значение. Крехкостта на миналото и настоящето, представена в текста, често обърква, но възбужда любопитството с нещо, което може да се смята за заплашително, необяснимо и решително енигматично. 

"Стари времена" е пиеса за капризите на паметта, които правят настоящето безтелесно, завистта е в нейната коварна и предателска форма, не от осезаем съперник, а от обичаното, но неуловимо минало", отбелязва режисьорът.

Албена Павлова и Димитър Баненкин в "Стари времена" от Пинтер (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

Който познава творчеството на Пинтър, знае, че то не може да се познава. В неговите пиеси е сигурно само несигурното. При него човек пребивава в сигурността на несигурното - в най-добрия случай той нищо не разбира и все пак разбира всичко, коментират критици.

А самият Пинтър "признава": "Отправна точка за мен са хората, попаднали в дадена ситуация. Определено не пиша, изхождайки от някаква абстрактна идея. И с очите си да видя символ, няма да го позная. Бих казал, че онова, което става в моите пиеси, е реалистично, но онова, което правя не е реализъм".

Димитър Баненкин и Албена Павлова в "Стари времена" от Пинтер (Снимка: Сатиричен театър "Алеко Константинов")

Следващите дати на "Стари времена" са: 2, 12, 18 и 30 ноември.

Коментирай1

Календар

Препоръчваме ви

Премиера на танцовия спектакъл „Пианото“ ще има тази вечер в Зала 2 на НДК

"За нас е изключителна гордост, че именно ние представяме това заглавие на българската аудитория - спектакълът "Пианото", каза Мариана Крънчева - ръководител на балета в Пловдивската опера

С премиерата на спектакъла "Дон Кихот и Дон Санчо" се отбелязва 60 годишнината на Ивелин Керанов

След "Нощно слънце", това е второ заглавие, което Юрий Дачев поставя в Драматичен театър "Гео Милев" - Стара Загора

Над 200 костюма са ушити за премиерата на мюзикъла "Ромео и Жулиета" тази вечер в Стара Загора

"Изцяло съм се вдъхновявал от портретите на известни художници в тази епоха, за да може костюмите да отразяват максимално реално времето", каза Денис Иванов - автор на костюмите и декора на спектакъла

Операта "Самсон и Далила" за първи път във Варна

Премиерата е на 23 юли от 21.00 часа на Опера в Летния театър - Варна 2024

Николай Урумов поставя спектакъла "Зимните навици на зайците" с ловешката театрална трупа и Асен Блатечки

Заглавието е метафора на наследствения страх у раята - "като зайци сме боязливи" е писал Софроний Врачански, обясни режисьорът и добави, че сюжетът на пиесата се върти около едни пет милиона, които героиня "забравя" да върне

Днес започва Фестивалът на китайското кино в София

На 17 май вечерта е премиерата на "Назначаване на боговете – Част първа: Бури в Джаогъ", а създателите на филма ще бъдат специални гости