МАЙСТОРИ НА МАЙСТОРИТЕ
Учени разгадаха една от загадките на Леонардо да Винчи
Изследователите твърдят, че в основата на ренесансовите образи на Мадоната с Младенеца са радиално разположени елементи, идващи от арабската и персийската традиция
Редактор : / 10395 Прочита 0 Коментара
"Мадона Беноа" или "Мадоната с цветето" (ок. 1478), която се намира в Ермитажа в Санкт Петербург (Снимка: Getty Images)Международен екип учени под ръководството на преподавателя от Политехническия университет в Милано Пиер Джорджо Ригети разкри една от тайните на творческия стил на Леонардо да Винчи (1452-1519 г.) и художествената му школа, съобщи ТАСС, цитирана от БТА.
Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Дигитална археология и културно наследство", каза пред ТАСС Глеб Зилберщайн, един от участниците в проекта, който работи в Израел.
Той обясни, че в основата на ренесансовите изображения на Мадоната с младенеца Исус е радиалното разположение на елементи, което идва от арабската и персийската традиция и става типично както за шедьоврите на гения на Ренесанса, така и за неговата школа.
"С помощта на цифрови технологии анализирахме техниката на радиално разположение на елементите от антични времена до Ренесанса и можем уверено да твърдим, че този "печат на Да Винчи" е един вид шаблон за произведенията на школата на Леонардо, един вид "шифър на Да Винчи", каза Зилберщайн.
"След падането на Константинопол каноните на ортодоксалните църковни иконописи попадат под силното влияние на източната култура, включително и в Италия, което е повлияло на формирането на художествения стил на Ренесанса, и в частност на стила на Леонардо", добави той.
Пред "Мадона Лита" (ок. 1490) на Леонардо в Ермитажа в Санкт Петербург (Снимка: Getty Images)