Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Подготвят нова изложба "Чай и морфин"

МИНАЛО И НАСТОЯЩЕ В ИЗКУСТВОТО

Подготвят нова изложба "Чай и морфин"

Как ли ще изглежда "жестокият мост" между поколенията?

"The Morphine Addict", Eugene Grasset, 1897 г.

"Tea and Morphine: Women in Paris, 1880 to 1914" / "Чай и морфин - жените на Париж , 1880 - 1914"/ бе названието на изложба, организирана през 2014 г. при голям интерес от страна на световната културна общественост. В нея бяха представени над 100 експоната - от картини, през книги и театрални афиши, до фотографии на автори, творили на границата между 19-и и 20-и век.

Мотото на изложбата напълно съответстваше на картините с образи на жени-събирателен образ на дълбокия социален и културен упадък в предвоенния период.

Във Франция подготвят нова изложба с такова мото, като изместват фокуса към съвремието ни, в което бичът и "бягството" от действителността са наркотиците.

Victor Emile Prouve, "L’Opium", 1894 г.

Да си припомним част от картините, които бяха изложени в първата по рода си изложба с такова мото.

Eugene Grasset, "La vitrioleuse" /The Acid Thrower/, 1894 г.

Най-любопитното е, че много от картините от края на по-миналия век не носят никакъв белег за класова принадлежност, което се схваща като алюзия за повсеместна разруха на съзнанието - за пълно скъсване с материалните окови и реалния свят.

Paul Albert Besnard, "Morphinomanes ou Le Plumet", 1887 г.

Образите са намек за бягство от жестоката действителност, в омаята на илюзиите.

Alfredo Muller, "Beatrice", 1899 г.

На картините трагедията на героините е естетизирана до степен на идеализация.

"The Silence", Henri Jean Guillaume Martin, 1894 - 1897 г.

"Няма упрек, а единствено разбиране!...", казва един критик.

George Bottini, "Sagot’s", / Lithography Gallery/, 1898 г.

Сред експонатите на тази необичайна изложба, имаше платна на класици като Едгар Дега, Анри Тулуз-Лотрек и др.

Francis Jourdain, "La Lecture", 1900 г.

Любопитно е как ще се обогати тази колекция с изображения, които "да направят мост с проблематиката на нашето Днес, когато светът отново ни тласка към "чай и морфин", казват авторите на идеята.

"Това ще бъде един "жесток мост" между поколенията!", загатват те.

Еми МАРИЯНСКА

Още

Гении, вдъхновени от питието на Дявола

Гении, вдъхновени от питието на Дявола

Още

Дега изложил своя скулптура един-единствен път

Дега изложил своя скулптура един-единствен път

Още

Берта Моризо - единствената жена-художник в "бандата на Мане"

Берта Моризо - единствената жена-художник в "бандата на Мане"

Още

Алфонс Муха - ненадминатият майстор на женски портрети

Алфонс Муха - ненадминатият майстор на женски портрети

 

Коментирай 0

1/1

Alfredo Muller, "Beatrice", 1899 г.

Eugene Grasset, "La vitrioleuse" /The Acid Thrower/, 1894 г.

Victor Emile Prouve, "L’Opium", 1894 г.

Louis Abel-Truchet, Програма за спектакъла "Дим, после огън", 1895 г.

"The Silence", Henri Jean Guillaume Martin, 1894 - 1897 г.

George Bottini, "Sagot’s", / Lithography Gallery/, 1898 г.

Francis Jourdain, "La Lecture", 1900 г.

Paul Albert Besnard, "Morphinomanes ou Le Plumet", 1887 г.

Календар

Препоръчваме ви

Среща с живописните творби на Никола Танев

Избраните произведения от колекцията на Красимир Дачев се представят за първи път пред публика

Музейни турове в Квадрат 500

Темата на 19 октомври е: "Притегателни и обичайни. Жената в творчеството на европейски графици от XIX и XX век"

Тиеполо - най-добрият художник от Венеция

Галерия "Staatsgalerie" в Щутгарт представя цялото творчеството на художника по повод 250-годишнината от смъртта му

Индийски художник създава удивителен 3D-арт

Сушант Сушил Ране обикновено работи с маркери и моливи и губи за създаването на една рисунка не повече от ден

Защо Карл Брюлов e нарисувал и себе си сред жертвите на изпепеления Помпей?

Сред ужаса на тълпата в картината му "Последният ден на Помпей" е и любимата му Юлия

Усмивката на "Мона Лиза" се завръща още по-ясна и тайнствена

Емблематичният шедьовър на Леонардо да Винчи е зад ново изключително прозрачно стъкло в Лувъра, което оставя впечатлението, че си много по-близо до нея