МИСТЕРИОЗНИ ШЕДЬОВРИ
Неизвестна картина на испанския художник Хосе де Рибера отива на търг
Новината за автентичността й идва, след като наскоро бяха намерени картините "Юдит обезглавява Олоферн" на Караваджо и "Презреният Христос" на Чимабуе
Редактор : Impressio / 14 март 2020 / 11:46 2791 Прочита 0 Коментара
Неизвестен портрет, приписван на испанския художник Хосе де Рибера (1591 - 1652), който бил повлиян от творчеството на Караваджо, бе открит в областта Бретан в Западна Франция, заяви експертът Ерик Тюркен, цитиран от Франс прес и БТА.
Де Рибера бил на около 20-годишна възраст, когато към 1610 г. в Рим нарисувал картината "Един философ - щастливият геометър". Художникът, станал известен с по-късните си портрети, тогава живеел в Рим. Той умира в Неапол.
"Картината е автентична", увери експертът Стефан Пента от офиса на Тюркен.
Откриването на "Един философ - щастливият геометър" на Хосе Рибера, един от най-великите художници на XVII-ти век, е събитие за историята на изкуството. Картината е била държана от лица, които не са подозирали стойността му.
"Това са лоялни клиенти, които ни се доверяват много години. Не подозирайки важността й, те никога не са се сещали да ни я покажат", обяснява Беноа Дьорино от аукционна къща "Дагер", която излага "Един философ - щастливият геометър" на търг на 27 март в Париж с предравителна оценка от 200 000 до 300 000 евро.
Вестта идва, след като наскоро бяха открити картините "Юдит обезглавява Олоферн" на Караваджо и "Презреният Христос" на Чимабуе.
Хосе де Рибера - Фрагмент от "l'heureux géomètre - tableau inédit" (Снимка: © Daguerre)
Твоите любими заглавия в /market.dir.bg
"Де Рибера може да е познавал Караваджо, защото двамата са живели три години в Рим - поясни Тюркен. - Не е ясно дали са се срещали, но Де Рибера е бил повлиян от живописта му. За това свидетелстват ексцентричността и осветлението в картините на испанския художник."
"Като рисува философ-геометър в разкъсани одежди, Де Рибера предизвиква - отбеляза Пента. - Той изтъква, че интелигентността не е свързана с външния вид. Далеч от изображенията на големи мислители с бели бради и аристократичен външен вид от древността, той рисува старец с бръчки по лицето облечен в скъсани стари дрехи."
Пинта установил автентичността на картината благодарение на използваните от автора й сиви и бели тонове, дебели пластове боя и много твърда четка.