СВЕТОВНИ МЮЗИКЪЛИ
"Дяволът носи "Прада" дебютира като мюзикъл на лондонска сцена
Музиката е на Елтън Джон, хореографията – на трикратния носител на награда "Тони" Джери Мичъл, а в ролята на кошмарната Миранда Пристли влиза самата Ванеса Уилямс
Редактор : Impressio / 6 ноември 2024 / 14:44 676 Прочита 0 Коментара
Преди двайсет и пет години Лорън Уайзбъргър, която мечтае да пише, започва работа като асистентка на главната редакторка на сп. "Вог" Ана Уинтур. Годината е 1999 г. и "Ана нямаше компютър", споделя по-късно Уайзбъргър, цитирана от "Гардиън".
Асистентите имат задачата да разнасят компютрите на най-прочутия моден редактор в света, известна и до днес като законодателка в модата.
Мюзикълът "Дух", със специалното участие на Милица Гладнишка, с премиера в Зала 1 на НДК на 12 ноември
Двайсет и пет години по-късно светът, описан в романа "Дяволът носи "Прада", направил Уайбъргър звезда на литературния небосклон в полето на бестселърите, изглежда почти романтично. Токсичната среда, довела до постоянен, денонощен стрес у начинаещата асистентка, се е променила до неузнаваемост.
Списанията, и не само модните, днес са пометени от онлайн медиите, а "високите и изумително изглеждащи хора", работещи по страниците за мода, са заменени от много по-разнообразен тип инфлуенсъри в света на дигиталното.
Вероятно именно носталгията по красивата илюзия, продавана от издания като "Вог", е в основата на създаването на мюзикъла "Дяволът носи "Прада", който ще дебютира в театър "Доминиън", Уест Енд, Лондон, на първи декември, съобщава БТА.
Музиката е на Елтън Джон, а хореографията - на трикратния носител на награда "Тони" Джери Мичъл. В ролята на кошмарната Миранда Пристли - властна модна редакторка на фикционалното модно списание "Рънауей", влиза самата Ванеса Уилямс.
Композиторът Стефан Диомов: Щастлив съм, че видях песните си в мюзикъла "Здравей, как си, приятелю"
Уилямс е известна с участията си в сериали като "Грозната Бети" (отново посветено на темата за токсичната среда на модните медии) и "Отчаяни съпруги", но освен това има и множество награди в амплоато си на певица. В ролята на Анди публиката ще може да види и чуе Джорджи Бъкланд. Бъкланд, подобно на героинята си, прави дебют на сцената в Уест Енд.
Уайзбъргър споделя, че реакциите, последвали публикуването на романа й, в крайна сметка са я оставили травмирана. "Жени с власт, журналисти, които уважавах, се почувстваха засегнати", казва тя пред "Гардиън". Ана Уинтур все още не й говори.
"Целият този шум беше страхотен за книгата, но ако знаех какво ще стане, не бих я написала." Всъщност Уайзбъргър никога не е планирала подобен роман, докато е разнасяла кафе в редакцията на "Вог". След напускането си се записва в курс по творческо писане - но другите курсисти, за разлика от нея, искат да пишат за "сериозни неща" като проблеми с дрогата и разводи.
Уайзбъргър прибягва до разнищване на проблемите и атмосферата в последната си постоянна работа от безпомощност: "Нямах какво да споделя, освен този откачен опит".
За разлика от самата авторка издателят на романа и читателите не се фокусират толкова върху емоциите, завладели една неумела асистентка в голяма компания, а възприемат книгата като повдигане на завесата към "кухнята" на модата и големите марки. Днес, независимо от преформатирането на модните медии и работата в тях, историята на Уайзбъргър продължава да бъде интересна и вълнуваща.
В крайна сметка "Дяволът носи "Прада" разкрива истината за творческия процес в рамките на индустрията - защото, както казва главната редакторка на начинаещата си асистентка, пуловерът, който те изразява, е създаден с много любов за теб от хората в тази стая.