Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Сценаристът на "Амели" Гийом Лоран пред Dir.bg: Аз съм мечтател

КИНО ЛЕГЕНДИ

Сценаристът на "Амели" Гийом Лоран пред Dir.bg: Аз съм мечтател

Специално интервю на Юлия Владимирова с френския сценарист и писател Гийом Лоран, който беше в София като председател на журито на международния кино-литературен фестивал Синелибри

Гийом Лоран е един от най-големите френски сценаристи, работил с един от най-големите френски режисьори - Жан-Пиер Жьоне. Заедно с Жан-Пиер Жьоне работят по "Градът на изгубените деца", "Невероятната съдба на Амели Пулен", "Най-дългият годеж", "Човекът, който се смее". Анимационният филм "Изгубих тялото си" е адаптация по романа му "Щастлива ръка" и има номинации за "Сезар" и "Оскар", носител на БАФТА и "Люмиер".

Във видеото можете да видите разговорът ни с Гийом Лоран за причината да обича толкова много литературата, но в крайна сметка много рано да напуска училище, какво е онова, което не му допада в методите на тази институция.

Одре Тоту в култовия филм "Невероятната съдба на Амели Пулен" на Жан-Пиер Жьоне по сценарий на Гийом Лоран

Говорим също така за първия му сценарий, който е написал, за топлата му творческа връзка с голямото име на френското кино Жан-Пиер Жьоне и как самотните ръкавици, които всички настъпват през парижката зима го вдъхновяват да разкаже историята на една свободно ходеща из града ръка, отделена от тялото на собственика ѝ в романа "Щастлива ръка", екранизиран в анимацията "Изгубих тялото си". 

"Изобщо не бях адаптиран към тази система на училището. Бих се определил като мечтател. Като напуснах училище на 17 съм работил и по строежи и по всякакви странни места."

Как Гийом Лоран започва да пише сценарии и как се среща с Жан-Пиер Жьоне: 

"Първият ми сценарий беше късометражен. Занимавах се с аматьорски театър. Тогава се сдобих с една книга "Как се пише сценарий" и така го написах. Но нямаше какво да го правя, защото не познавах никого. По това време гледах "Деликатесен" на Жан-Пиер Жьоне и ми се стори, че той има много общо с моя късометражен сценарий и реших да го потърся в телефонния указател, за да го попитам какво мисли за моя сценарий. След това той ме покани да му помогна за диалозите на "Градът на изгубените деца".

На въпроса могъл ли е да се прогнозира големият успех на филма "Невероятната съдба на Амели Пулен", Гийом Лоран споделя, че по никакъв начин това не е имало как да се случи, защото:

"Филмът е бил отказан от продуцента, който го е поръчал. Ние бяхме доволни от сценария, но продуцентът не го хареса"

Според Лоран "Амели" се романтизира и е като емблема на Франция, защото филмът показва Франция, която е Париж и изглежда като картичка.

"Това е онзи идеализиран образ, за който фантазира цял свят. От друга страна филмът има форма на приказка и докосва с емоцията си, отива отвъд културното различие"

Благодарим за превода на Надежда Московска. 

Вижте цялото видео:

Още

Бляскав старт на Синелибри 2021

Бляскав старт на Синелибри 2021

Още

Филмът "Събитието" получи голямата награда на "Синелибри"

Филмът "Събитието" получи голямата награда на "Синелибри"

Още

Най-добрите заглавия от европейското кино за тази година на Синелибри 2021

Най-добрите заглавия от европейското кино за тази година на Синелибри 2021

Още

Наближава фестивалът Синелибри, който ще ни отведе към света на киното и литературата

Наближава фестивалът Синелибри, който ще ни отведе към света на киното и литературата

Още

Синелибри 2021 с филми по Филип Рот и Стефан Цвайг

Синелибри 2021 с филми по Филип Рот и Стефан Цвайг

Още

Провокативната драма "Бенедета" на Пол Верховен открива фестивала Синелибри 2021

Провокативната драма "Бенедета" на Пол Верховен открива фестивала Синелибри 2021

Коментирай 0

1/1

Още ВИДЕО

Защо Владимир Михайлов обича лошото време?

"Не трябва да легитимираме чрез работата си неправдите, трябва да се грижим за това, какво казваме на хората", категоричен е актьорът и музикант

В Помпей откриха фрески, вдъхновени от Троянската война

Изобразени са Елена и Парис, цар Менелай, пророчицата Касандра и бог Аполон

"Фантомът на операта" пристигна с Боинг

100 души строят сцената в НДК, пресъздаваща Парижката опера

Ралица Бежан с ново стилно видео към песента "ЕТО МЕ"

С ярък театрален привкус, кинаджийско, ретро-симпатично и в същото време, носещо усмивка, свежест и настроение, видеото носи неподправения почерк на чаровната актриса и певица

"Мария Монтесори: Новата жена" в разпространение от 12 април

Филмът е вдъхновен от живота и делото на Мария Монтесори

Виж всички

Календар