Следобедът на един фавн

Балет "Арабеск" - "Следобедът на един фавн", "Данцон2" и "Вода"

Балет "Арабеск" с три нови заглавия

"СЛЕДОБЕДЪТ НА ЕДИН ФАВН" -

Музика: Дебюси,

Хореография: Мила Искренова

и две миниатюри

Балет "Арабеск" - "Следобедът на един фавн", "Данцон2" и "Вода"

"ДАНЦОН 2" -

Музика: Артуро Маркес,

Хореография: Боряна Сечанова

"ВОДА" -

Музика: Йегиш Манукян,

Хореография: Филип Миланов

" Следобедът на един фавн " / Клод Дебюси

През 2018 се отбелязаха 100 години от смъртта на Клюд Дебюси. Непреходната стойност на неговите музикални шедьоври се появява на сцената на Балет "Арабеск" в "Следобедът на един фавн". Наред с музиката от всеизвестния прелюд, в спектакъла се използват композиции на Дебюси за сиринг флейта , както и едноименната поема на Стефан Маларме, (по която е написан прелюда " Следобедът на един фавн"), рецитирана на френски. В музикалната среда е включена и картина от природни звуци.

Хореографията на Мила Искренова интерпретира основните иновативни принципи, заложени в хореографията на Нижински : разработки на антични изображения и скулптури, силна изобразителност и поетичност. Партиите на Фавна и шестте нимфи са разпределени между 12 танцьори на Арабеск. Декорът и костюмите са по идея на Мила Искренова и Боряна Сечанова, която е консултант по визията на пиесата. Музикален консултант е Весела Цанкова.

Балет "Арабеск" - "Следобедът на един фавн", "Данцон2" и "Вода"

....

Огромен публичен скандал и полицейска забрана била първоначалната реакция на "L"après-midi d"un" на Нижински, която има премиера на 29 май 1912 година в Париж. Публиката е поразена , но аплодира силно. На премиерата аплаузът бил толкова силен, че Нижински наредил веднага да се изпълни целият спектакъл на бис.Така и станало. Всички парижки ежедневници отразяват премиерата, а в един от най-престижните спектакълът на Нижински е напълно разгромен... Тогава се намесва скулпторът Огюст Роден, вече утвърден в арт средите авторитет, който анализира хореографията от своя гледна точка и убедително я защитава с възхитата си. Това обръща нещата в полза на спектакъла.

"Следобедът на един фавн" е завладяваща миниатюра за страстта на едно митично божество към една красива нимфа. Тя продължава да докосва сърцата на зрителите и да възбужда въображението на онези, които се опитват да пресъздадат отново Фавна. Този изящен балет е изигран толкова блестящо от Нижински, че завинаги остава почти недостижим стандарт за следващите поколения изпълнители.

1/1