Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Ван Гог: Слънчогледите са мои

ЮВЕЛИРНА ПОЕЗИЯ

Ван Гог: Слънчогледите са мои

А бижутата на FREYWILLE, вдъхновени от художествения му гений - наши

Винсент Ван Гог - "Ваза с дванадесет слънчогледа", Арл, август 1888 г.

Винсент ван Гог безспорно е сред най-популярните и значими художници живели някога. Мнозина възприемат Ван Гог като "лудия" художник, или просто като измъчената душа, рисуваща в лудост, която му коства лявото ухо.

Често пъти неговият артистичен гений е засенчван от онези, които възприемат картините му само като визуални прояви на един смутен ум.

Още

Невъзможните любови на Ван Гог

Невъзможните любови на Ван Гог

Вярно или не, в действителност, иновативният му и уникален художествен стил се превръща във вдъхновение и пример за много от последващите поколения художници, по света.

Безспорно като всеки един друг художник, стилът на Ван Гог е повлиян от негови съвременици или от велики художници преди него, но това не пречи той да развие толкова характерен и уникален стил, който да идентифицира изкуството му като негово.

Разбира се, като всеки един велик талант на своето време, той остава недооценен и произведенията му не се купуват.

Снимка: © FreyWille

Интересно е, че Ван Гог не започва да рисува като малък. Да, първата му работа след училище, на ранните 16 е свързана с изкуството - той започва да работи за чичо си, като арт дилър, но не като художник. Пътува и разбира се среща много от съвременните тогава художници, но преди да нарисува първата си картина Ван Гог продава книги, за кратко е учител в Англия и става дори пастор в Белгия.

Още

Тулуз-Лотрек бил извикан на дуел заради приятелството си с Ван Гог

Тулуз-Лотрек бил извикан на дуел заради приятелството си с Ван Гог

През далечната 1880 г., когато е на 27, решава че иска да стане художник. Смяня няколко места, самообучава се, първите му опити са скици и акварел, използвайки не цвят, а светлина и сянка, за да пресъздава дълбочина.

През 1886, той се премества в Париж, където брат му Тео - търговец на изкуство - го запознава с художници като Дега, Тулуз-Лотрек, Писаро и Гоген.

Това е времето, когато импресионизмът сериозно повлиява на стила на художника и той се променя изцяло. Става по-ярък, по-лек, по-цветен.

Снимка: © FreyWille

Още

Винсент Ван Гог: Пропит съм от безумие до мозъка на костите си

Винсент Ван Гог: Пропит съм от безумие до мозъка на костите си

През 1887 г., художникът експериментира с т.нар. техника "пуантализъм", рисувайки автопортет със сива шапка, използвайки малки точици от ярък светлотразяващ цвят, за да разкрие душата на човек с остри четри, който вече е преживял достатъчно много трудни моменти.

Това е и времето, в което Ван Гог проявява интерес към японските гравюри върху дърво, наречени "Ukiyo-e", които художници като Моне и Дега също колекционират, и които ще вдъхновят някои от картините му впоследствие.

1888 е годината, в която той напуска Париж и се мести в Арл, живописен малък град на бреговете на Рона, където наема известната "жълта къща" и кани Гоген да се присъедини към него.

Това е един от най-продуктивните периоди за художника. Тук, той рисува цъфнали пейзажи на пролетния Прованс, морските пейзажи на Сен Мари де ла Мер, много портрети, включително и тези на семейство Рулин.

Снимка: © FreyWille

Това е периода, в който той рисува втората поредица от слънчогледи. Първата той създава докато е в Париж.

Любопитен е фактът, че "Слънчогледите" на Ван Гог всъщност са поредица от такива, които първоначално никой не желае.

На всички слънчогледови рисунки на художника се открояват различни фонове и аранжировки на големи, златни цветя. Всяка една е сходна, но и толкова различна.

Използвайки интензивността на хромово жълто, маслена боя появила се за първи път някъде през 1800 година, тази серия от картини излъчва радост и слънчевост.

Още

Потопете се в цветовете на Ван Гог, както никога досега

Потопете се в цветовете на Ван Гог, както никога досега

Тези в Арл родени от едно приятелство, са може би сред едни от най-известните творби на художника. За рисуването на слънчогледи той казва в писмо до брат си Тео през 1889: "Това е такъв тип живопис, който променя усещането ти за него, и те печели с богатството си, всеки път още малко, докато го гледаш. Освен това, знаеш Гоген ги харесва толкова много. Той ми каза за тях - "това, това е...цветето".

Той осъзнава, че точно слънчогледите с тяхната изключителност и различност, могат да се превърнат в запазеното "цвете" на творчеството му. Докато други по това време рисуват божури, ружи, той споделя с брат си: "Слънчогледите са мои".

И се оказва прав.

Днес, дори самата мисъл за "слънчогледи", инстинктивно се свързва с Ван Гог.

Съчетанието на цветовете в една картина, да ги накараш да блестят, да се отличават, да оживеят в техният контраст е като да създадеш бижу или костюм, казва художникът.

Снимка: © FreyWille

И наистина след толкова време и живот красивите и вечни, огнени или онези напомнящи на симфония от синьо и жълто слънчогледи, на Ван Гог оживяват наново в колекцията, на австрийските изящни, емайлирани бижута "FREYWILLE" - "Fleur D"or Jour".

Вдъхновена от гения на една от най-влиятелните фигури в историята на западното изуство, тази колекция почита уникалната и разпознаваема техника на Ван Гог, в която можеш да усетиш инстинктивно спонтанността, смелостта на четката му и нейната изразителност.

Известни с дизайна на своите бижута и оргиналните си техники - създадани от екип бижутери през 80-те години - FREYWILLE e посветила не една от своите колекции на силните и дръзки цветове на Ван Гог - от "Звездна нощ" до иконичните му "Слънчогледи".

Експресивността на картините на Ван Гог - свят пълен с живот, натюрморти, пейзажи - се дължи именно на драматичността и красотата на цветовете, родени от дързостта на четката му, използвайки техниката "impasto" - при която боята се поставя в слоеве един върху друг, докато добие уникален, триизмерен ефект.

Както самият Ван Гог казва:

"Аз използвам цветовете произволно, за да изразя себе си свободно. Искам да рисувам по начин..., че всеки който има очи да може да разбере."

Именно тази емоционална и при всички случаи субективна употреба на цвета, говори на хората и до днес.

Снимка: © FreyWille

А изкуството е това, което дава живот на всяко едно от бижутата в колекциите на марката.

В случая с Ван Гог, дизайнерите и майстори бижутери изучават неговата специална техника, за да я пресъздадат съвсем перфектно върху емайла, запазвайки душата и стила на художника.

Освен слънчогледовият натюрморт изрисуван в така характерният стил на Ван Гог, FREYWILLE пресъздава същият на фона, на ярко оцветено небе.

В рамките на бижутерският мотив, цветовете на слънчогледите са интерпретирани красиво в нюанси на жълто и оранжево, с топъл 24 каратов златен емайл, създавайки скъп ефект на дълбочина и тризмерност, на фона на интензивен тюркоаз.

Слънчогледите на FREYWILLE са слънчева интерпретация на слънчогледите на Ван Гог, която по своеобразен начин пресъздава онова усещане за спокойствие и радост, за пролет и живот, което всеки любител на вечното изкуство би оценил.

Снимка: © FreyWille

Комбинирайки онази красота, емоционално въздействие и докосване до човешкото състояние, която притежават и оригиналите, слънчогледите на FREYWILLE по своему са картина от друг вид, която също обаче носи душата на художника си.

Колекцията съдържа няколко вида медальони, гривни и обеци. Всички те ръчно изработени и изрисувани от майстори бижутери във Виена.

Коментирай 0

1/1

Винсент Ван Гог - "Ваза с дванадесет слънчогледа", Арл, август 1888 г.

Снимка: © FreyWille

Снимка: © FreyWille

Снимка: © FreyWille

Снимка: © FreyWille

Снимка: © FreyWille

Снимка: © FreyWille

Календар

Препоръчваме ви

Камил Валала направи Лондон цветен и уютен

Искам да променя усещането, че хората живеят в голям град, вкарвайки цвят и светлина в живота им, обяснява дизайнерът.

Зашеметяваща плаваща инсталация в четирите сезона на Монреал

Паскал Жирардин създава една поетична метафора на цикъла на живота

Сладък цветен дизайн от Йона Вутрин

Творбите са белязани от голяма чувствителност към чистите извивки

Сюрреализъм от текстил и природа

Художничката Дияна Евтух съчетава дърво, текстил, скулптура и камък в "сплотен ансамбъл"

Как автомобилите се превръщат в изкуство

Бенедето Буфалино знае как да развесели публиката си и да преначертае границите на пространствения дизайн

Посланията на градското пространство в Квебек

Произведенията представят дълбокото съвременно възприемане на градското пространство, което обитаваме