СВЕТОВНИТЕ МУЗЕИ
Изложба от сто рисунки на Георг Базелиц се открива във виенския музей "Албертина"
Базелиц е позволил на "Албертина" и на музея "Морган лайбръри" в Ню Йорк да си изберат по петдесет творби от личната му колекция. От 7 юни до 17 декември в "Албертина" са изложени 100-те дарени работи от художника
Редактор : / 345 Прочита 0 Коментара
Георг Базелиц (Снимка: Getty Images)Рисунките на германския художник Георг Базелиц са от най-търсените произведения на международния пазар за изкуство. През миналата година художникът е дарил на "Албертина" петдесет работи - рисунки, гваш и акварел.
Базелиц е позволил на "Албертина" и на музея "Морган лайбръри" в Ню Йорк да си изберат по петдесет творби от личната му колекция. От 7 юни до 17 декември в "Албертина" са изложени 100-те дарени работи на Базелиц.
Наред с други дарения от именити съвременни художници като Алекс Кац, Джим Дайн и Шийн Скули това е дарение, което обогатява колекцията на "Албертина", несъмнено притежаваща една от най-богатите сбирки на германския художник.
"Нашият музей е сред най-реномираните в света и мнозина са художниците, които биха искали да дарят свои произведения. Кураториумът решава дали да приемем дарението. Одобряваме около десет процента от предложените ни дарения", разказва директорът на "Албертина" Клаус Шрьодер. Условие в договора, чиято подготовка може да продължи години, е "Албертина" да не продава произведенията, те да останат част от богатата колекция на музея.
Изложбата представя художника, който пресъздава предметни мотиви, но непрестанно работи над художественото претворяване на абстрактното мислене, за да оформи свой художествен език.
Базелиц изследва задълбочено историята на изкуството, която го вдъхновява да й се противопостави категорично и от това бунтарско поведение да разработи съвършено нови образни идеи.
Виенският Музей за история на изкуството представя изложба на Георг Базелиц (Снимка: Getty Images)
Изложбата показва как обръщането на мотива с главата надолу е последователна стъпка с цел освобождаване от съдържание и концентрация върху основни въпроси на композицията.