Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Едно е сигурно - Бронзовата къща е от... бронз

ЗА И АНТИ

Едно е сигурно - Бронзовата къща е от... бронз

Металното плашило символизира единствено високото его на аФФтора

"Бронзовата къща" (Снимка: BulFoto)

Още "Бронзовата къща", или българската "Вавилонска кула"?

"Бронзовата къща", или българската "Вавилонска кула"?

След като дълго дискутираната и очаквана къща, кула, инсталация, или каквото и да е там, вече прави прозирна сянка върху руините на мавзолея, минувачите цъкат с език и го оглеждат като бостанско плашило.

На болшинството българи вече не им прави впечатление, че нещо грозно е обявено за "арт". Успокоява ги единствено факта, че ще стърчи там само два месеца.

Това е обект с размери на основата 5,4 м х 5,4 м и височина 11 м, който се състои от отделно изляти бронзови елементи, в който може да се влиза.

Пламен Деянофф откри скулптурата си, вече незнайно защо?

Авторът Пламен Деянофф, Андреа Вике, посланик на Република Австрия и Бернхард Хайнц, председател на УС на Фондация „Пламен Деянофф“, на 22 октомври 2018 г. (Снимка: BulFoto)

Целта, която оправдаваше творението му - приемствеността в европредседателството, отдавна е забравена.

Снимка: BulFoto

Затова пък някой продължава да нарича това "нещо" - скулптурата му, "най-големия двустранен австрийско-български културен проект за последните десетилетия".

Горко на културата, ако това е най-голямото й постижение в двустранните ни връзки с Виена.

Снимка: БТА

В интернет излязоха подигравателни наименования на т.нар арт инсталация, като "арт излагация".

Находчив столичанин пък ни е преразказал басня на Езоп, подходяща за илюстриране на разминаването между идея, реклама и реализация:

"Разхождали се едни приятели по брега. По едно време видели нещо да се носи в морето. Първият рекъл: - Това ще да е някой кораб!..Минало малко време, пак се загледали в "нещото" по вълните, и вторият рекъл: - Не, това е някаква лодка. Накрая вълните изхвърлили на брега един пън. Приятелите го поогледали, подритнали, па възкликнали в един глас: - Ние очакваме нещо, па то - нищо!..."

Разходите за изграждането възлизат на около 300 000 евро, предоставени от спонсорите и австрийската страна. Укрепването на фундамента е със средства на Столична община.

"Нищо, ама от сърце!", ще кажат някои. Ама не е и "нищо", защото доколкото стана ясно, австрийците са платили за железарията и за "арт"-а доста голяма сума в евро.

Снимка: БТА

Сигурно и ние сме платили пък за монтажа й, но общинарите си мълчат. Скоро предстои и демонтажът на това 120-тонно чудовище, по което даже и гълъбите не кацат.

Снимка: BulFoto

Авторът Пламен Деянофф, Андреа Вике, посланик на Република Австрия, Николаус Шафхаузен, директор на “Кунстхале” Виена и Бернхард Хайнц, председател на УС на Фондация „Пламен Деянофф“ откриват "Бронзовата къща" (Снимка: BulFoto)

Едно е сигурно, че Бронзовата къща е от... бронз. И всички, които преди 10 месеца ни убеждаваха какво невиждано чудо ни предстои да видим, сега си мълчат. То, и какво да кажат, пред този безспорно "бронзов" факт?!?

Снимка: BulFoto

Еми МАРИЯНСКА

Коментирай23

Календар

Препоръчваме ви

Френската художничка Клер Табуре ще проектира витражите на "Нотр Дам" в Париж

Новите витражи ще заменят шест от седемте в южния неф на катедралата, създадени през XIX в. от архитекта Йожен Виоле Льо Дюк

Изложба събира най-значимите проекти на архитекта Пеньо Столаров в скици

По време на откриването на изложбата ще бъде представен и каталог с творчеството на проф. д-р инж. арх. Столаров

Авторските права върху Попай Моряка, Тентен и ранните романи на Фокнър и Хемингуей в САЩ отпадат след Нова година

Причината за това е, че според американското законодателство интелектуалната собственост има давност 95 години след създаването на произведението

Нова арт зала с постоянна експозиция отвори врати в Плевен

Тя е разположена в хотелски комплекс "Ростов" и носи името на града

Емблематични произведения на Стоимен Стоилов ще бъдат представени в изложба за 80-ия му рожден ден

Художникът ще подреди в галерия "Средец" както пастели, графика и рисунки от 80-те години на XX век, така и монументални живописни платна от началото на ХХІ век