ИЗКУСТВОТО КАТО ДИАЛОГ
Бебета, спуснати с дрон, си играят със смартфони в майчината утроба
Провокациите на скулптора Федерико Клапис
Редактор : / 2971 Прочита 0 Коментара
“Crypto Connection” на Федерико Клапис, бронз, 2018 г.Италианският скулптор Федерико Клапис Federico Clapis е оригинална личност, която непрекъснато изненадва феновете си. Преди години той снима и пуска в YouTube "вирусни" видеоклипове, за да провокира разговор по темата с какво се пълни "тубата". От 2015-а година, обаче, използва канала само за едно - да показва технологията, която използва за създаване на скулптурите си и да провокира хората към размисъл по различни теми на нашето съвремие.
На пръв поглед творбите му изглеждат класически, но смисълът им е обърнат към съвремието.
Фрагмент от “Babydrone” на Федерико Клапис
В неговите скулптури детето още в утробата на майка си държи смартфон?
Друга скулптура изобразява дрон, който заема мястото на щъркел, готов да пусне бебе в нечий дом.
Фрагмент от “Babydrone” на Федерико Клапис
В "Addolorato Concezione", което в превод означава "Болезнено зачеване", жена носи чифт очила за виртуална реалност, и вдига бебе, което всъщност не е в ръцете й. Това отсъствие на дете създава мощен коментар за копнежа на много съвременни двойки за семейство и родителство - световен проблем.
“Addolorata Concezione”, Федерико Клапис, 2018.
Виртуалната реалност, която използва скулпторът, може да се разглежда като метафора за дългия път на съвременния човек към мечтите му, и често пъти - невъзможното им постигане.
Фрагмент от “The Connection” на Федерико Клапис.
Клапис очевидно много добре е осъзнал, че технологичните и социалните медии са неразделна част от новото поколение, и той ги използва като средство за изследване на общественото мнение по универсални теми като любовта, сложността на човешките взаимоотношения, проблемите и пороците на съвременния свят и пр.
“The Connection” , Федерико Клапис, 2017.
"Това, което се опитвам да правя всеки ден, е да каня хората да коментират моята работа, казва Клапис пред една медия. Всяко произведение на изкуството може да бъде инструмент за самоанализ, и всеки коментар - съзнателно или несъзнателно, е акт на самоизследване", смята скулпторът.
Снимки:Федерико Клапис