Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Светлана Янчева и Рашко Младенов гастролират в "О, щастливи дни", премиера на "Сфумато"

ПРЕМИЕРА

Светлана Янчева и Рашко Младенов гастролират в "О, щастливи дни", премиера на "Сфумато"

Това е третата премиера за новия сезон на театъра, на 25 ноември, а следващите представления - на 2 и 13 декември

Сцена от "О, щастливи дни" по Бекет, реж. Маргарита Младенова (Снимка: Яна Лозева, Театър "Сфумато")

Още

"Дишай" на Марий Росен в "Сфумато" или последният разговор, който ни е останал

"Дишай" на Марий Росен в "Сфумато" или последният разговор, който ни е останал

"О, щастливи дни" по Бекет е третата премиера за новия сезон на "Сфумато". Премиерата е на 25 ноември, а следващите представления - на 2 и 13 декември, съобщават от театралната работилница.

Режисьор е Маргарита Младенова. Преводът е на Антония Парчева. Сценограф е Никола Тороманов, а композитор - Христо Намлиев.

Участват Светлана Янчева и Рашко Младенов.

"Всички високи сънища на театъра на XX век - от копнежа по "разрушаване на привидностите" на Антонен Арто през "тоталния театър" на Питър Брук до "играта с реалностите като подривна дейност" на Хайнер Мюлер - са въплътени, случени в драматургията на Самюъл Бекет. Неговите поетични "театрални машини" - едновременно човеци и паднали ангели, заклещени в своите битийни капани - заровени в земята, живеещи в кофи за боклук или в цилиндри - са реплика на мъчениците от Дантевия "ад". Само че наказани без грях. Наказани да живеят", казва Маргарита Младенова.

По думите й театърът на Бекет може да се нарече жесток театър, театър на неизбежното, театър за губещия човек, "захвърлен" в битието, обречен на "вечното днес".

Още

С премиера на "Другият" Сфумато открива своя сезон

С премиера на "Другият" Сфумато открива своя сезон

"Човекът, взет в неговата чиста идентичност с въпросите без отговор, възпаленото съзнание, безсилно да развърже неразрешимите възли между отиващия си живот и всепроникващата смърт. Нещата и нищото. Устата като полудяла, езикът като отклик на абсурдното човешко битие, натрошен от паузи, през които се провижда - какво.

Болката като modus vivendi, като спасение от празнотата. Другият като единствена опора. Сред галерията Бекетови клоуни - особено място заемат двамата "щастливци" - Уини и Уили. Подобно вселенската душа от Чеховата "Чайка", Уини не знае "коя е и какво я чака", но е побрала "целия живот, целия живот, целия живот" и носи тежката му благословия като чудо, пред което е отговорна. Като препълнена скъпоценна чаша, от която не бива да се прахоса нито капка.

Няма хленч, няма ропот. Има надежда в скрития смисъл на това точно ти - да си жив. Защото "можеше да е вечния студ", да те няма. През нейното храбро "винаги нещо остава" просветва великата жал на Бекет към анонимното човешко същество и удивлението му пред онова, което ни "помага да живеем с раните си". Въпреки всичко. Досега", казва още Маргарита Младенова.

Още

"Секс и драма" в Сфумато

"Секс и драма" в Сфумато

Още

Поетесата Миряна Башева - вдъхновение на "Мислещите тръстики" в Сфумато

Поетесата Миряна Башева - вдъхновение на "Мислещите тръстики" в Сфумато

Още

"Всичко на масата" по Чарлз Буковски - в "Сфумато"

"Всичко на масата" по Чарлз Буковски - в "Сфумато"

Още

"Мерсие и Камие", предтечата на "В очакване на Годо" от Бекет - в "Сфумато"

"Мерсие и Камие", предтечата на "В очакване на Годо" от Бекет - в "Сфумато"

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Пиесата "Капан за мишки" на Агата Кристи дебютира на Бродуей

"Капан за мишки" на Агата Кристи дебютира на Бродуей, след като от 70 години се играе на лондонска сцена

Датският кралски балет прекратява работата си с Джон Нойнмайер заради "расистко" представление

Хореографът защити позицията си, като обясни: "Въпреки че разбирам възраженията срещу рисуването върху тялото на танцьор, за да влезе в роля, не вярвам в цензурирането на хореографията заради отрицателно погрешно тълкуване на един човек"

"Лешникотрошачката" и "Лебедово езеро" в VII Международен балетен форум - Варна 2022

"Хореографията на Мариус Петипа и Юрий Григорович е в основата на нашия спектакъл. Запазил съм изцяло тяхната съвършена хореография" споделя хореографът Йордан Кръстев

Миланската "Ла Скала" се защити от обвиненията в пропаганда заради руската опера "Борис Годунов"

Оперният театър "Ла Скала" в Милано е далеч от "пропагандни действия" в услуга на руския президент Владимир Путин, увери днес неговият директор Доминик Мейер

За първи път у нас фолклорен мюзикъл – "Готови Ѝ" на 29 ноември в зала 1 на НДК с ансамбъл "Чинари"

В ролите на пеещи танцьори и танцуващи певци и музиканти ще бъдат великолепните артисти от ансамбъл "Чинари", трио "Булгарина", група "Етнотикс" и формация "Българи"

In Hell with Jesus: Антимюзикъл, вечерно шоу или поредният експеримент на Иво Димчев

Българската премиера на In Hell with Jesus е на 25 ноември в Топлоцентрала