Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

На 25 октомври отбелязваме световния ден на операта

СВЕТЪТ Е ОПЕРА

На 25 октомври отбелязваме световния ден на операта

Той се празнува традиционно на шест континента

Операта "Кармен" на Софийската опера - режисьор маестро Пламен Карталов (Снимка: Софийска опера и балет)

"Световният ден на операта е повод да споделим радостта от песента с всички хора" казва директорът на Опера Европа Никълъс Пейн и допълва: 

Тази година, когато животът на всички беше засегнат от глобалната пандемия и социалните несправедливости в света придобиха видимост и докоснаха по-широки общности, лечебната сила на музиката и изкуството е необходима повече от всякога.

Човешките същества са издръжливи и в крайна сметка ще преживеят трудностите, резултат от затварянето. Те трябва да бъдат мотивирани от една по-висша цел; цел, която включва твърдото отстояване на свободното общество с равни възможности. Благоденствието е състояние както на тялото, така и на духа.

Ние се стремим към култура, която е както локална, така и глобална. Тя трябва да принадлежи на всички и включва всички, които са в нейната общност. В същото време тя трябва да обхване разнообразен, но свързан свят. Операта е международен език и нейните сюжети отразяват ценностите на свободата и толерантността.

Операта "Кармен" на Софийската опера - режисьор маестро Пламен Карталов (Снимка: Софийска опера и балет)

Световната организация "Опера Европа" избра Бетовен, в 250-тата годишнина от рождението му, да бъде емблемата за 2020 г. Този гений на музикалното творчество въплъщава хуманното послание за всеобщото братство, което вдъхновява програмата ни за 25 октомври.

Онлайн платформата ни OperaVision ще предложи вокални изпълнения от шест континента, заедно с изявленията на посланици от цял свет.

Световният ден на операта 2020 е жизненоважна стъпка по пътя към възстановяването.

 

"Травиата" (Снимка: Софийска опера и балет)

В този ден и Софийската опера ще чества значимостта на оперното изкуство.

Операта, като сектор, особено силно засегнат от рестриктивните мерки, мобилизира своя творчески потенциал с послания за своите зрители. Софийската опера, която е член на "Опера Европа", със своя всеотдаен творчески състав и със своите завладяващи спектакли поддържа интереса на вярната си публика.

В навечерието на празника Софийската опера и балет представя:

Голяма сцена

22 октомври, 19:00 ч.

КАРМИНА БУРАНА

Балет от Карл Орф

23 октомври, 19:00 ч.

НОРМА

Опера от Винченцо Белини

24 октомври, 19:00 часа

ЖИЗЕЛ

Балет от Адолф Адам

25 октомври, 19:00 ч.

КАРМЕН

Опера от Жорж Бизе

Спектакълът е посветен на Световния ден на операта

За нашата най-млада публика - Малка сцена

24 октомври, 16:00 ч.

РЕЙНСКО ЗЛАТО - адаптация за деца

Рихард Вагнер

25 октомври, 16:00 ч.

МЕЧО ПУХ

Андрей Дреников

31 октомври, 16:00 ч.

СПЯЩАТА КРАСАВИЦА - балет за деца

П. И. Чайковски

КОНЦЕРТИ ЗА БЕБОЦИ

24, 25 и 31 октомври, 11:00 ч.

Коментирай 1

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика