Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Музика в памет на Кирил Илиевски ще звучи на 30 октомври в зала "България"

IN MEMORIAM

Музика в памет на Кирил Илиевски ще звучи на 30 октомври в зала "България"

В програмата са Концерт за орган, тимпани и струнни от Франсис Пуленк. Солист в един от най-красивите органови концерти ще бъде Янка Хекимова, която от години концертира в Париж

Снимка: БНР

Органова музика ще звучи в концерта на Симфоничния оркестър на БНР на 30 октомври в зала "България", съобщиха от БНР.

Радиосимфониците ще почетат Кирил Илиевски (1955-2019) под диригентската палка на сина му Константин Илиевски.

В програмата са Концерт за орган, тимпани и струнни от Франсис Пуленк. Солист в един от най-красивите органови концерти ще бъде Янка Хекимова, която от години концертира в Париж.

"Аз дадох тук всичко и това, което съм дал, вече няма да го направя отново", казва Камий Сен-Санс за Третата си симфония "Органова". Тя наистина остава последната симфония на композитора, а заради нея Гуно нарича Сен-Санс "френския Бетовен". Партията на орган ще изпълни именитият български музикант Велин Илиев.

Радиосимфониците ще изпълнят и "Нюанси" за оркестър. Константин Илиевски е диригент на Словашкия радиооркестър, а за концерта си със Симфоничния оркестър на БНР през 2018 г. стана носител на "Кристална лира".

Баща му Кирил Илиевски е български цигулар, композитор, педагог и общественик. През 1982 г. завършва цигулка в Българската държавна консерватория (БДК). Същевременно учи композиция при проф. Парашкев Хаджиев. Работи като оркестрант в Симфоничния оркестър на БДК, музикален редактор е в БНР и композитор към редакцията "Радиотеатър". Директор е на Българския културен институт в Братислава, Словакия (1995-2000). От 2000 г. е завеждащ сектор "Културни програми и събития" към Столичната община.

Автор е на музика за балети, хорово-оркестрови произведения, симфонии, нюанси, произведения за струнен оркестър, концерти, камерна музика, сонати-фантазии, музика към филми. Негови са нотите за над 50 радиотеатрални постановки, пет театрални спектакъла и музикално-поетични рецитали.

Още

Музиканти и хора на изкуството се сбогуваха с композитора Кирил Илиевски

Музиканти и хора на изкуството се сбогуваха с композитора Кирил Илиевски

Още

Биг бендът на БНР открива новия сезон с концерт и албум, посветени на Милчо Левиев

Биг бендът на БНР открива новия сезон с концерт и албум, посветени на Милчо Левиев

Още

Отиде си една от легендите на БНР

Отиде си една от легендите на БНР

Още

Биг бендът на БНР закрива сезона с музиката на Ангел Заберски - баща и син

Биг бендът на БНР закрива сезона с музиката на Ангел Заберски - баща и син

Още

Hashima - белградски авангарден джаз в Първо студио на БНР

Hashima - белградски авангарден джаз в Първо студио на БНР

Още

Златна лира, сабя и концерт в Първо студио на БНР за 50-годишнината на Георги Андреев

Златна лира, сабя и концерт в Първо студио на БНР за 50-годишнината на Георги Андреев

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Емил Марков и Керана – един неочакван тандем в театралната комедия „Всяка първа сряда“

Премиерата на пиесата от Щефан Фьогел в София ще бъде на 7 април на сцената на „Théatro отсам канала“

Топлоцентрала среща българските артисти с професионалисти от цял свят

От 12 до 15 юни българските артисти ще се срещнат с над 530 организации и творци от цял свят по време на годишната среща на IETM

Бургаската опера ще бъде в ритъма на валса с "Виенска кръв" във вторник

Под палката на Деян Павлов, вглавните роли дебютират Нона Кръстникова и Яни Николов в оперетата на Йохан Щраус-син по режисура на Марио Николов

Ерендира на Маркес оживява в моноспектакъл

"Излишни са опитите да се каже нещо ново за творчеството на Габриел Гарсия Маркес. Затова пиесата "Ерендира" по едноименната новела е само един по-различен прочит на откровения реализъм на Маркес", казват от екипа на представлението

Transformability: Forever [донякъде мюзикъл] или възможно ли е един философски текст да се танцува?

Авторският пърформанс на Вили Прагер е провокиран и вдъхновен от едноименната статия на философа Боян Манчев, в която той разисква отношенията между съвременното консуматорско общество, с неговата все по-изострена "пърформативност" и танца, в контекста на капитализма и глобалната пазарна икономика