Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

"Медея" в Софийската опера - предизвикателство, любов и различност

ПРЕМИЕРА

"Медея" в Софийската опера - предизвикателство, любов и различност

На 23, 24 и 25 февруари са премиерните представления на "Медея"

По време на репетиции на "Медея", реж. Марко Гандини и диригент Франческо Роза в Софийската опера (Снимки: Даниел Димитров/БТА)

Предизвикателство за изпълнителя. Любов към ролята. Различна постановка. Ценен опит от работата с режисьора Марко Гандини и диригента Франческо Роза.

Така сопраното Диана Ламар и басът Петър Найденов описват пред БТА работата си по премиерния спектакъл "Медея" - на сцената на Софийската опера.

По време на репетиции на "Медея", реж. Марко Гандини и диригент Франческо Роза в Софийската опера (Снимки: Даниел Димитров/БТА)

По време на репетиции на "Медея", реж. Марко Гандини и диригент Франческо Роза в Софийската опера (Снимки: Даниел Димитров/БТА)

Купи билет"Визията е класическа, но все пак различна - заради цвета и декорите", допълва сценографът Андреа Токио. Той е част от италианския екип на проекта, в който участва и Марио Диче, дизайнер на костюмите.

"Това е много рядко изпълнявана опера, и ние имаме този шанс да я играем сега, в България", посочва Диана Ламар, в ролята на Медея.

По време на репетиции на "Медея", реж. Марко Гандини и диригент Франческо Роза в Софийската опера (Снимки: Даниел Димитров/БТА)

Още

Асистент на Франко Дзефирели режисира "Медея" в Софийската опера

Асистент на Франко Дзефирели режисира "Медея" в Софийската опера

"Предизвикателствата се изключително много, тъй като това е една много трудна партия. Много от най-големите ни баси са я правили, което още повече усложнява моята задача - защото трябва да се меря с висока топка", казва Петър Найденов (Креон). По думите му ролята му е трудна и музикално, и интерпретативно, тъй като Креон е и баща, и цар, и има много нюанси в образа.

НЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО, А ИГРА

"Знам, че ролята е много трудна. Затова си казах - нека да не е предизвикателство, а да е игра, да бъде интересно, да бъде живо, да бъде изпълнено с емоция. И, всъщност, колкото повече съм вътре в ролята, колкото повече оставям гласа си свободен, толкова повече автентичността ще докосне публиката", казва Диана Ламар.

По време на репетиции на "Медея", реж. Марко Гандини и диригент Франческо Роза в Софийската опера (Снимки: Даниел Димитров/БТА)

Още

"Електра" отново на сцената на Софийска опера

"Електра" отново на сцената на Софийска опера

Допълва, че нейният подход към Медея е "огромна обич и любов към тази жена, която е много нещастна, изоставена, предадена". Със съчувствие към нея й давам място да пее, и да говори чрез мен, споделя изпълнителката.

"Мисля, че е почти невъзможно тази роля да се изпее само с един чист глас. Трябва всичко да бъде изживяно. Това помага на гласа. Затова вокалното и актьорското майсторство трябва да са заедно, и да вървят ръка да вървят. Още в първите репетиции актьорът и певицата трябва да са заедно", обяснява Диана Ламар.

СВОБОДАТА ДА ИЗГРАЖДАШ ОБРАЗА

"Маестро Гандини е чудесен режисьор. Обожаваме го и затова работим с него прекрасно върху текста, върху интерпретацията. Той ни разяснява и ни помага, и, в същото време, ни оставя ние сами да довършим работата на сцената", разказва Петър Найденов. Дал ни е, освен географията и настроението, и идеята, и ни оставя ние да я раздвижим, и да я направим, което е чудесно, допълва басът.

По време на репетиции на "Медея", реж. Марко Гандини и диригент Франческо Роза в Софийската опера (Снимки: Даниел Димитров/БТА)

По повод уроците, които е научил по време на репетиции, казва: "Певецът винаги търси. Това е като занаят, който трябва да откраднеш - не всеки ти го дава наготово, трябва да се бориш и да го търсиш. А Марко Гандиди е човек с много богат опит, от който всички черпихме. Работи изключително спокойно и за нас е удоволствие да работим с артист от такава висока класа".

ОПЕРА ЗА АКТЬОРИ

Купи билетТова е опера за актьори, които да пеят, коментира Франческо Роза. Странно е, че "Медея" бе забравена, защото тя винаги е имала успех, особено сред музикантите, но тя е изключително трудна, отбелязва диригентът. Това са опери, които днес не се представят - защото няма изпълнители, които да са на необходимото ниво, допълва Марко Гандини.

По думите му много малко сопрани успяват да изпълнят ролята на Медея, дори и днес. "Аз досега не съм бил в България, но причината, която възбуди моя ентусиазъм, бе именно вокалността на българските певци", казва режисьорът, работил с Франко Дзефирели, както и с българските оперни звезди Гена Димитрова, Райна Кабаиванска, Красимира Стоянова, Дарина Такова, Николай Гяуров, Мариана Пенчева. Всички тук, в "Медея", имат присъствие, което е прекрасно, допълва режисьорът.

По време на репетиции на "Медея", реж. Марко Гандини и диригент Франческо Роза в Софийската опера (Снимки: Даниел Димитров/БТА)

Още

"Лебедово езеро" с великолепен състав в понеделник в Операта

"Лебедово езеро" с великолепен състав в понеделник в Операта

"Подготвила съм тази роля с цялата си любов към изкуството на пеенето и към Луиджи Керубини, с когото се запознах сега. През студентските си години много съм пяла барок и класика, което разви моя глас. Но Керубини е съвсем друг свят различава се от всички останали. Той си има свой свят и свои линии", посочва Диана Ламар.

ДЕКОРИТЕ

Купи билетВ първо действие сценографията е повлияна от Глауче и специфични предмети. Във второ и трето действие има съвсем различна атмосфера на осветеност и по друг начин организирано пространство. Сценичните елементи имат друг цвят, за да създадат ново пространство.

По време на репетиции на "Медея", реж. Марко Гандини и диригент Франческо Роза в Софийската опера (Снимки: Даниел Димитров/БТА)

На 23, 24 и 25 февруари са премиерните представления на "Медея". Либретото е на Франсоа-Беноа Хофман, базирано на едноименните трагедии на Еврипид и Пиер Корней.

В главните роли са оперните певци на Софийската опера: Медея - Габриела Георгиева, Лилия Кехайова и Диана Ламар, Язон - Даниел Острецов и Даниел Дамянов, Креон - Петър Найденов и Стефан Владимиров, Глауче - Станислава Момекова и Диана Василева, Нерис - Виолета Радомирска и Цвета Сарамбелиева.

Още

Софийската опера представя "Карнавалът на животните" по музика на Камий Сен-Санс

Софийската опера представя "Карнавалът на животните" по музика на Камий Сен-Санс

Още

 Ученици на Райна Кабаиванска от цял свят идват за "Аида" в Софийската опера и балет

Ученици на Райна Кабаиванска от цял свят идват за "Аида" в Софийската опера и балет

Още

Паоло Андреоли дирижира "Аида" в Софийската опера

Паоло Андреоли дирижира "Аида" в Софийската опера

Още

Софийската опера представя "Валкюра" от Рихард Вагнер на фестивал в германския град Фюсен

Софийската опера представя "Валкюра" от Рихард Вагнер на фестивал в германския град Фюсен

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Мюзикълът на Алиша Кийс Hell's Kitchen и пиесата Stereophonic водят по номинации за театралните награди "Тони"

Мюзикълът The Outsiders, адаптиран по романа на С. Е. Хинтън и вдъхновен от филма на Франсис Форд Копола от 1983 г., събра 12 номинации

Книгата "Балерината" събира истории от живота на Красимира Колдамова

"... изключителна балерина, необикновена, оригинална, отдадена изцяло на своето изкуство, изкуство като единствен начин на нейния живот. Влюбена до полуда в балета, тя живее чрез това изкуство", казва авторката Гергана Михайлова

Гийом Диоп е първият чернокож премиер-солист на Парижката опера

"Имам усещането за голямо развитие в рамките на една година и това ме кара да се чувствам легитимен, на мястото си", казва балетистът

Господ звъни по телефона в Сатирата

Елена Панайотова прави първата сценична реализация в България на пиесата "Всеки иска да живее" от съвременния израелски класик Ханох Левин - непокорен, бунтар, обожаван и преследван, забраняван и цензуриран