ИЗКУСТВО И НОВИ ТЕХНОЛОГИИ
Пушкинският музей завърши консервацията на шедьовър на Ван Гог
Рентгеновото изследване показва, че докато е работил върху картината, художникът е променил един детайл - мъжката фигура първоначално е била женска
Редактор : / 1750 Прочита 0 Коментара
"Червени лозя в Арл" е нарисувана от Ван Гог през 1888 г. в околностите на абатството Монмажур по време на гроздобера. Това е една от малкото картини, продадени приживе на художника (Източник: Lovingvincent.com)Специалисти от Пушкинския музей в Москва завършиха консервацията на шедьовъра на Ван Гог "Червени лозя в Арл. Монмажур" и той вече може да бъде изложен, съобщава агенция ТАСС, цитирана от БТА.
Реставрацията на картината не е окончателна, но тя е съхранена и стабилизирана, каза директорката на музея Марина Лошак.
Откакто влиза в музея през 1948 г., картината не го е напускала. След консервацията тя ще може да бъде предоставяна и на други изложби.
Картината "Червени лозя в Арл. Монмажур" ще бъде изложена сред шедьоврите от колекцията на братя Морозови през юни 2022 г.
Преди това произведението на Ван Гог е реставрирано два пъти.
Сегашният проект за съхраняване на картината започва през август.
За първи път в 130-годишната й история тя е изследвана с помощта на съвременни научни методи - с рентгенова флуоресцентна спектроскопия и електронна микроскопия с енергиен дисперсионен анализ. Рентгеновото изследване показва, че докато е работил върху картината, художникът е променил един детайл - мъжката фигура първоначално е била женска. Освен това реставраторите са изследвали боите и са установили какви точно пигменти е използвал Ван Гог. Това разкрива, че той я е прерисувал и усъвършенствал детайли.
Ван Гог рисува "Червени лозя в Арл" през 1888 г. в околностите на абатството Монмажур по време на гроздобера. Това е една от малкото картини, продадени приживе на художника. През 1890 г. тя е включена в изложбата на символистите в Брюксел, където привлича вниманието със силата на цветовете и тревожното емоционално състояние. Веднага след изложбата белгийската художничка Ана Бош я купува за 350 франка.