Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

(Пан)Оптика на Мисълта

СЪВРЕМЕННИ ПРОСТРАНСТВА

(Пан)Оптика на Мисълта

От 25 август до 9 септември в ONE+ GALLERY

"(Пан)Оптика на мисълта" е изложбен проект, съчетаващ две трансмедийни инсталации, които изследват фенменологията и митологията на кинематографичните технологии

"(Пан)Оптика на мисълта" е изложбен проект, съчетаващ две трансмедийни инсталации, които изследват фенменологията и митологията на кинематографичните технологии. Те споделят специално създаден формат за съпоставяне на активирани от зрителското движение лентикулярни анимации с видеопрожекции, които проблематизират обичайната фиксирана позиция на зрителя.

Този формат поставя под съмнение връзката между въплъщението и технологията, като приканва зрителя да изживее контраста между физическия арест на едноканалните филмови/видео прожекции и активираното от зрителското движение изображение на холографната среда. В традицията на идеите на Маклуън за медийните формати като семантични проводници, "(Пан)Оптика на мисълта" активира значенията, вградени в конкретни медиини рамки, извеждащи на преден план начини, чрез които медиите рамкират мисълта.

Всяка от двете поредици разгръща въпроса медии-тяло-ум според своя специфичен тематичен и естетически фокус. Докато "Очите, които спират влака" разчита на аналогови техники, за да подтикне към медитация върху изживяването възприятие-мисъл, филтрирано през кино-технологиите, "(Пан)Оптика на любовта" изследва проблемите на дигиталното изкуство като медийни пукнатини, през които се просмукват древни митологии за зрението като знание и се пречупват през съвременното техно-човешко рамкиране. Зрителят е потопен в среда, която

нарушава приемствеността и измества очакванията, за да провокира нови алхимични реакции между въплъщение и смисъл. Как сънуваме реалностите? От древноегипетски лабиринти и ранни кино огледала до постиндустриални технологии, "(Пан)Оптика на мисълта" кани зрителя да срещне един познаваем свят в пресечната точка на колективно сънуване, лична реалност и безлична технология.

Още "Под булото на съзнанието" - пърформанс на Биляна Вучкова

"Под булото на съзнанието" - пърформанс на Биляна Вучкова

Очите, които спират влаковете

Моменти от живота, изживени, пропуснати, запомнени и забравени, видени през прозореца на движещ се влак. Поглед върху мисълта и визията, разиграващи филма на живота - очите, гледащи през прозорец.

Инсталацията се състои от шест осветени лентикулярни панела в диалог с екрани излъчващи оригиналната видео поредица, от която като по този начин образуват нещо като влак коридор от "прозорци" към движещ се пейзаж. Лентикулярните анимации се активират от движението/гледната точка на зрителя, докато видеата текат независимо от позицията на зрителя, поставяйки под въпрос кинематографичното време и връзката му с физическото движение, разиграно чрез две различни медии.

Още Нимфата на забравата и фотографиите на Елина Кешишева

Нимфата на забравата и фотографиите на Елина Кешишева

Твоите любими заглавия в /market.dir.bg

slide 1 to 3 of 50

Изследвайки различни медиирани преживявания на една видео поредица, инсталацията поставя под въпрос феноменалната връзка между зрител и движещо се изображение, лежаща в основата на първичността на субективния поглед. С това проектът реанимира очарованието на ранното кино от движещия се влак като метафора на техно-оживяващото изображение. Лентикулярните отпечатъци и видеата са съпоставени с късометражен филм.

Докато коридорът от видео и лентикулярни "прозорци" приканва зрителя да изследва времето на анимацията чрез физическо движение, видео прожекцията, с бърз монтаж на откъси от визуализирана мисъл прекъсващи кадрите на непрекъснато движещия се влак, арестува зрителя, изисквайки неговото нераздвоено внимание. Инсталацията е медитация върху темпоралностите на възприятието и мисълта - начинът, по който мисловните откъси пресичат възприятието.

Движещият се влак => време-мисъл => движещото се изображение. Началото на киното: "Пристигане на влак в Ла Сиотат" на братя Люмиер погледнато от позицията на пътника.

Изтичане на времето, видяно през ушите на Джон Кейдж "Вакханал" - звукът на живота, динамичен и хаотичен, тласъкът на времето, обратимо и възпроизводимо до смърт.

Инсталацията изследва живите и въображаеми модалности на кинематографичните медии и начините, по които те се конкурират с нашата най-интимна връзка със света, ума.

Още Как градският дизайн ни свързва с Дунава

Как градският дизайн ни свързва с Дунава

Още Християн Бакалов направи уникална цветна, трептяща украса за барутния погреб "ReBonkers"

Християн Бакалов направи уникална цветна, трептяща украса за барутния погреб "ReBonkers"

Още Почина попарт скулпторът Клас Олденбург

Почина попарт скулпторът Клас Олденбург

Още Коста Каракашян и обществените тоалетни като (не)видими човешки присъствия

Коста Каракашян и обществените тоалетни като (не)видими човешки присъствия

 

ИЗБРАНО
Коментирай0

Календар

«Април 2025»
ПВСЧПСН
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011

Препоръчваме ви

Емблематична картина на Джоузеф Търнър отива в родния му град за юбилейна изложба

"Вълни, разбиващи се върху брега в Маргейт" ще бъде изложена в Turner Contemporary от вторник, като е взета назаем от Tate Britain до април 2026 г.

Майсторът на сюрреалистичното и абстрактно изкуство Албино Питти в галерия "ЛИК"

Самостоятелната изложба живопис "Движението на цветовете. Енергията на абстрактното" е от 9 до 29 април 2025 г.

Британска галерия "Тейт Бритън" връща картина, заграбена от нацистите

Творбата "Еней и семейството му бягат от горящата Троя" на художника Хенри Гибс от 1654 г. е била "плячкосана като акт на преследване на расова основа"

"Понякога вали през април" от Валентин Ангелов

Изложбата може да се разгледа от 1 до 17 април 2025 в Галерия "Ракурси"