Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

(Пан)Оптика на Мисълта

СЪВРЕМЕННИ ПРОСТРАНСТВА

(Пан)Оптика на Мисълта

От 25 август до 9 септември в ONE+ GALLERY

"(Пан)Оптика на мисълта" е изложбен проект, съчетаващ две трансмедийни инсталации, които изследват фенменологията и митологията на кинематографичните технологии

"(Пан)Оптика на мисълта" е изложбен проект, съчетаващ две трансмедийни инсталации, които изследват фенменологията и митологията на кинематографичните технологии. Те споделят специално създаден формат за съпоставяне на активирани от зрителското движение лентикулярни анимации с видеопрожекции, които проблематизират обичайната фиксирана позиция на зрителя.

Този формат поставя под съмнение връзката между въплъщението и технологията, като приканва зрителя да изживее контраста между физическия арест на едноканалните филмови/видео прожекции и активираното от зрителското движение изображение на холографната среда. В традицията на идеите на Маклуън за медийните формати като семантични проводници, "(Пан)Оптика на мисълта" активира значенията, вградени в конкретни медиини рамки, извеждащи на преден план начини, чрез които медиите рамкират мисълта.

Всяка от двете поредици разгръща въпроса медии-тяло-ум според своя специфичен тематичен и естетически фокус. Докато "Очите, които спират влака" разчита на аналогови техники, за да подтикне към медитация върху изживяването възприятие-мисъл, филтрирано през кино-технологиите, "(Пан)Оптика на любовта" изследва проблемите на дигиталното изкуство като медийни пукнатини, през които се просмукват древни митологии за зрението като знание и се пречупват през съвременното техно-човешко рамкиране. Зрителят е потопен в среда, която

нарушава приемствеността и измества очакванията, за да провокира нови алхимични реакции между въплъщение и смисъл. Как сънуваме реалностите? От древноегипетски лабиринти и ранни кино огледала до постиндустриални технологии, "(Пан)Оптика на мисълта" кани зрителя да срещне един познаваем свят в пресечната точка на колективно сънуване, лична реалност и безлична технология.

Още

"Под булото на съзнанието" - пърформанс на Биляна Вучкова

"Под булото на съзнанието" - пърформанс на Биляна Вучкова

Очите, които спират влаковете

Моменти от живота, изживени, пропуснати, запомнени и забравени, видени през прозореца на движещ се влак. Поглед върху мисълта и визията, разиграващи филма на живота - очите, гледащи през прозорец.

Инсталацията се състои от шест осветени лентикулярни панела в диалог с екрани излъчващи оригиналната видео поредица, от която като по този начин образуват нещо като влак коридор от "прозорци" към движещ се пейзаж. Лентикулярните анимации се активират от движението/гледната точка на зрителя, докато видеата текат независимо от позицията на зрителя, поставяйки под въпрос кинематографичното време и връзката му с физическото движение, разиграно чрез две различни медии.

Още

Нимфата на забравата и фотографиите на Елина Кешишева

Нимфата на забравата и фотографиите на Елина Кешишева

Изследвайки различни медиирани преживявания на една видео поредица, инсталацията поставя под въпрос феноменалната връзка между зрител и движещо се изображение, лежаща в основата на първичността на субективния поглед. С това проектът реанимира очарованието на ранното кино от движещия се влак като метафора на техно-оживяващото изображение. Лентикулярните отпечатъци и видеата са съпоставени с късометражен филм.

Докато коридорът от видео и лентикулярни "прозорци" приканва зрителя да изследва времето на анимацията чрез физическо движение, видео прожекцията, с бърз монтаж на откъси от визуализирана мисъл прекъсващи кадрите на непрекъснато движещия се влак, арестува зрителя, изисквайки неговото нераздвоено внимание. Инсталацията е медитация върху темпоралностите на възприятието и мисълта - начинът, по който мисловните откъси пресичат възприятието.

Движещият се влак => време-мисъл => движещото се изображение. Началото на киното: "Пристигане на влак в Ла Сиотат" на братя Люмиер погледнато от позицията на пътника.

Изтичане на времето, видяно през ушите на Джон Кейдж "Вакханал" - звукът на живота, динамичен и хаотичен, тласъкът на времето, обратимо и възпроизводимо до смърт.

Инсталацията изследва живите и въображаеми модалности на кинематографичните медии и начините, по които те се конкурират с нашата най-интимна връзка със света, ума.

Още

Как градският дизайн ни свързва с Дунава

Как градският дизайн ни свързва с Дунава

Още

Християн Бакалов направи уникална цветна, трептяща украса за барутния погреб "ReBonkers"

Християн Бакалов направи уникална цветна, трептяща украса за барутния погреб "ReBonkers"

Още

Почина попарт скулпторът Клас Олденбург

Почина попарт скулпторът Клас Олденбург

Още

Коста Каракашян и обществените тоалетни като (не)видими човешки присъствия

Коста Каракашян и обществените тоалетни като (не)видими човешки присъствия

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Музеят "Ван Гог" в Амстердам отбелязва 150-ата годишнина на импресионизма с ретроспективна изложба

"Да живее импресионизмът!" ще покаже най-значимите творби на френския импресионизъм от музеи и частни колекции в Нидерландия

"Наско Х., летящият охлюв и механизмите" от Атанас Хранов

Изложбата се открива на 18 април и ще продължи до 23 май 2024 г.

"Наско. Х., летящият охлюв и механизмите" на Атанас Хранов

Изложбата в галерия "Ракурси"е представена от известния писател, поет и драматург Александър Секулов, който съвместно с художника създава поредица от колекции

Хървати отвориха в Дания най-големия частен музей на илюзиите в Европа

В новия музей са представени някои напълно нови илюзии, които са свързани с датската култура и история

Режисьорът Джеки Стоев дари на АЕЦ "Козлодуй" 20 графики на художника Любен Стоев

Картините са от графичен цикъл "Първа Атомна", създадени през периода 1970-1976 г., на обща стойност 21 000 лева

"Облаци в свободен полет" - вижте лицето на съвременното иранско изкуство

Специалност "Иранистика" в Софийски университет "Св. Климент Охридски" съвместно с галерия "Интро" ни канят на изложбата с творби на иранските художници Судабе Чалащари и Фаршид Давуди