Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот

СТОЛИЧНИ ГАЛЕРИИ

Феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот

Софийската галерия "Гешов" представя изложбата " Завръщане на камъка" на Николай Тодоров

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Как живеят архетипите в съзнанието на съвременния човек и какви са възможните репрезентации на онова, което се е повтаряло? В същото време съвременната чувствителност полага човешкото общество в повторението и уподобяването, но не като цикличност, а в разподобяването и скъсване с центробежността на спиралата, но не и до нейното разгъване във вектор.

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Ето защо, тази неоконцептуална по своите изразни средства експозиция, преминава през култа към камъка, който предполага одухотворяване и приписване на сакралност. Като реконструира тази амбивалентна природа на камъка върху платното, художникът търси не просто имитация на материя, а онова, което е натоварено с културни наслагвания във времето. Работите всъщност деконструират културния феномен - пещерата Магурата, преместват артефакта върху платното като по този начин разкъсват неговата цялост и единство, за да покажат този култов лапидариум в пространството на една галерия. Така феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот и всеки един може да стане притежател на част от него.

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Работите на Николай Тодоров в изложбата " Завръщане на камъка" са в посока на едни феномени, които имат свой специфичен статус в неговото изкуство. Няма припомняне, има живот на архетипа, трансформации и присъствие, които правят връзки с отминали времена, конструирали общата човешка памет. Това е обсесия за трайността на камъка и архетипите заключени във времето в него. Това е съзнанието на Николай Тодоров за свързването между нашата духовна опитност в нейната непрекъснатост и трайността на камъка като разкриване на тази връзка.

Николай Тодоров е роден на 24 октомври 1960 г. в гр. Добрич. През 1990 г. завършва Националната Художествена Академия, специалност "Стенопис" при проф. Димо Заимов. 
Член на Съюза на българските художници от 2010 г.
Работи в областта на живописта, рисунката, колажа, монументалните изкуства.

Негови творби притежават Националната художествена галерия, СГХГ, ХГ - Добрич, ХГ"Борис Георгиев" - Варна, Занко Aшрам в гр. Табарц - Германия, музеят "Белльо Пинейро - гр. Ел Ферол - Испания, компанията "Кока-Кола", американският президент Бил Клинтън; и много частни колекции в България и чужбина: Испания, Швеция, Франция, Германия, Македония, Шотландия, Русия, Румъния,Казахстан, Индия и САЩ.

Изложбата може да бъде разгледана в Geshov Gallery до края на месец май.

Коментирай 1

1/1

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Календар

Препоръчваме ви

Откриха ли откраднато произведение на Густав Климт?

Картина, намерена в стените на италианска галерия, може да се окаже изчезналият "Портрет на дама" на австрийския художник

Преживейте тази събота "Зимни приказки" в Квадрат 500

В поредица от турове ще научите историята на част от над 1 600 творби, разположени в 28 зали

Банкси украси Бирмингам с коледни графити (видео)

Новото произведение на Стрийт арт художникът е посветено на съдбата на бездомниците

Шедьовър на Пол Гоген беше продаден за 9,5 милиона евро

Рядка картина на френския художник от таитянския му период, получи два пъти по-голяма стойност от прогнозната й цена, на търг в Париж

Светозар Бенчев представя "Като фрагменти стара лента"

Защо фрагментът действа толкова силно? Дали защото мисленето и възприятията на човека са низ от фрагменти? Колко от нас виждат цялата картина?, пита художникът

Художникът Александър Петров за пръв път от 80-те години влиза в частна галерия

В Галерия Арте ще бъдат показани почти всички цикли в творчеството му - "Лавандула", "Розобер", "Море", "Средна Азия", "Париж", "Младост", "Маски"