Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот

СТОЛИЧНИ ГАЛЕРИИ

Феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот

Софийската галерия "Гешов" представя изложбата " Завръщане на камъка" на Николай Тодоров

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Как живеят архетипите в съзнанието на съвременния човек и какви са възможните репрезентации на онова, което се е повтаряло? В същото време съвременната чувствителност полага човешкото общество в повторението и уподобяването, но не като цикличност, а в разподобяването и скъсване с центробежността на спиралата, но не и до нейното разгъване във вектор.

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Ето защо, тази неоконцептуална по своите изразни средства експозиция, преминава през култа към камъка, който предполага одухотворяване и приписване на сакралност. Като реконструира тази амбивалентна природа на камъка върху платното, художникът търси не просто имитация на материя, а онова, което е натоварено с културни наслагвания във времето. Работите всъщност деконструират културния феномен - пещерата Магурата, преместват артефакта върху платното като по този начин разкъсват неговата цялост и единство, за да покажат този култов лапидариум в пространството на една галерия. Така феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот и всеки един може да стане притежател на част от него.

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Работите на Николай Тодоров в изложбата " Завръщане на камъка" са в посока на едни феномени, които имат свой специфичен статус в неговото изкуство. Няма припомняне, има живот на архетипа, трансформации и присъствие, които правят връзки с отминали времена, конструирали общата човешка памет. Това е обсесия за трайността на камъка и архетипите заключени във времето в него. Това е съзнанието на Николай Тодоров за свързването между нашата духовна опитност в нейната непрекъснатост и трайността на камъка като разкриване на тази връзка.

Николай Тодоров е роден на 24 октомври 1960 г. в гр. Добрич. През 1990 г. завършва Националната Художествена Академия, специалност "Стенопис" при проф. Димо Заимов. 
Член на Съюза на българските художници от 2010 г.
Работи в областта на живописта, рисунката, колажа, монументалните изкуства.

Негови творби притежават Националната художествена галерия, СГХГ, ХГ - Добрич, ХГ"Борис Георгиев" - Варна, Занко Aшрам в гр. Табарц - Германия, музеят "Белльо Пинейро - гр. Ел Ферол - Испания, компанията "Кока-Кола", американският президент Бил Клинтън; и много частни колекции в България и чужбина: Испания, Швеция, Франция, Германия, Македония, Шотландия, Русия, Румъния,Казахстан, Индия и САЩ.

Изложбата може да бъде разгледана в Geshov Gallery до края на месец май.

Коментирай 1

1/1

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Календар

Препоръчваме ви

Картини, вдъхновени от небето

Вижте цветните облаци на Иън Фишер

Дали "Юдит обезглавява Олоферн", открита на таван в Тулуза, е нарисувана от Караваджо?

Приписваната на Караваджо картина беше изложена в Париж преди продажбата й на търг

Лувърът стартира 4 месеца по-рано резервациите за изложбата на Леонардо

Експозицията ще бъде открита на 24 октомври и ще представи творби от най-престижните европейски и американски арт институции

Галерия "Структура" се извинява за ментетата

Ние самите станахме жертви на измама от страна на недобросъвестни продавачи. Става дума за злоумишлени действия, ще сезираме прокуратурата, заявяват те

Иван Яхнаджиев с изложби в Парламента и в Стария град в Пловдив

„Нарисувана пролет“ в Народното събрание и „Деца рисуват цветовете на Пловдив” в Къща Клианти са последните изяви на художника

Първата рисунка на Гоген беше продадена за 80 000 евро

"Тази рисунка е интересна, защото оспорва тезата, че Гоген е самоук художник", каза аукционерът Аймерик Руйак