Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот

СТОЛИЧНИ ГАЛЕРИИ

Феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот

Софийската галерия "Гешов" представя изложбата " Завръщане на камъка" на Николай Тодоров

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Как живеят архетипите в съзнанието на съвременния човек и какви са възможните репрезентации на онова, което се е повтаряло? В същото време съвременната чувствителност полага човешкото общество в повторението и уподобяването, но не като цикличност, а в разподобяването и скъсване с центробежността на спиралата, но не и до нейното разгъване във вектор.

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Ето защо, тази неоконцептуална по своите изразни средства експозиция, преминава през култа към камъка, който предполага одухотворяване и приписване на сакралност. Като реконструира тази амбивалентна природа на камъка върху платното, художникът търси не просто имитация на материя, а онова, което е натоварено с културни наслагвания във времето. Работите всъщност деконструират културния феномен - пещерата Магурата, преместват артефакта върху платното като по този начин разкъсват неговата цялост и единство, за да покажат този култов лапидариум в пространството на една галерия. Така феноменът Магурата заживява своя опредметен на късове галериен живот и всеки един може да стане притежател на част от него.

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Работите на Николай Тодоров в изложбата " Завръщане на камъка" са в посока на едни феномени, които имат свой специфичен статус в неговото изкуство. Няма припомняне, има живот на архетипа, трансформации и присъствие, които правят връзки с отминали времена, конструирали общата човешка памет. Това е обсесия за трайността на камъка и архетипите заключени във времето в него. Това е съзнанието на Николай Тодоров за свързването между нашата духовна опитност в нейната непрекъснатост и трайността на камъка като разкриване на тази връзка.

Николай Тодоров е роден на 24 октомври 1960 г. в гр. Добрич. През 1990 г. завършва Националната Художествена Академия, специалност "Стенопис" при проф. Димо Заимов. 
Член на Съюза на българските художници от 2010 г.
Работи в областта на живописта, рисунката, колажа, монументалните изкуства.

Негови творби притежават Националната художествена галерия, СГХГ, ХГ - Добрич, ХГ"Борис Георгиев" - Варна, Занко Aшрам в гр. Табарц - Германия, музеят "Белльо Пинейро - гр. Ел Ферол - Испания, компанията "Кока-Кола", американският президент Бил Клинтън; и много частни колекции в България и чужбина: Испания, Швеция, Франция, Германия, Македония, Шотландия, Русия, Румъния,Казахстан, Индия и САЩ.

Изложбата може да бъде разгледана в Geshov Gallery до края на месец май.

Коментирай 1

1/1

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

"Завръщането на камъка", изложба на Николай Тодоров (Снимка: Галерия "Гешов")

Календар

Препоръчваме ви

Тиеполо - най-добрият художник от Венеция

Галерия "Staatsgalerie" в Щутгарт представя цялото творчеството на художника по повод 250-годишнината от смъртта му

Индийски художник създава удивителен 3D-арт

Сушант Сушил Ране обикновено работи с маркери и моливи и губи за създаването на една рисунка не повече от ден

Защо Карл Брюлов e нарисувал и себе си сред жертвите на изпепеления Помпей?

Сред ужаса на тълпата в картината му "Последният ден на Помпей" е и любимата му Юлия

Усмивката на "Мона Лиза" се завръща още по-ясна и тайнствена

Емблематичният шедьовър на Леонардо да Винчи е зад ново изключително прозрачно стъкло в Лувъра, което оставя впечатлението, че си много по-близо до нея

Руди Нинов представя "Гравитацията работи само, когато погледнеш надолу"

Куратор на изложбата в галерия "Васка Емануилова" е Даниела Радева

12 милиона долара за картината на Банкси, изобразяваща британските депутати като шимпанзета

"Devolved Parliament" е широка над четири метра и е най-голямото известно платно на мистериозния артист