Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Димитър Митовски с изложба "Dead end" в галерия "One Monev"

СТОЛИЧНИ ГАЛЕРИИ

Димитър Митовски с изложба "Dead end" в галерия "One Monev"

Режисьорът представя експозиция, с име на все още незаснетото продължение на сериала "Под прикритие"

"Dead end", изложба на Димитър Митовски в галерия "One Monev" (Снимка: Галерия "One Monev")

Проектът "Dead end" е естествен резултат от идеята за продължението на сериала "Под прикритие", създаден в периода 2011-2016. Димитър Митовски е познат на широката публика като режисьор, но малко се знае, че той започва своята кариера като художник преди повече от двадесет и пет години. Настоящата изложба е неговото завръщане в света на визуалното изкуство, съобщават от галерията.

"Идеята за филма "Dead end" се роди като продължение на сериала "Под прикритие", създаден в периода 2011-2016. Започнах да работя върху сценария, като паралелно рисувах ескизи и сторибордове на някои ключови сцени.

Снимка: Галерия "One Monev"

Трябваше да изградя нова несъществуваща среда за героите, които попадат в паралелен свят - Чистилището. Рисуването визуализираше много ясно представите ми за това "място", както го наричам в сценария.

Снимка: Галерия "One Monev"

В периода на писане натрупах достатъчно рисунки, които ме провокираха да започна да мисля за нещо по-мащабно, а именно изложба. Прецених, че за да се усети максимално визуалното им въздействие, те трябва да се нарисуват в голям формат с живописна техника. Така се роди изложбата "Дед енд". Тя представя 14 акрилни платна, обединени в седем диптиха 200 х 200 см, част от концептуалните ми ескизи и парчета от сценария на филма, който предстои да заснема. 
Изложбата трябва да се разглежда като самостоятелно произведение подчинено на принципите на визуалното изкуство" - споделя авторът.

Димитър Митовски с Ивайло Захариев от "Под прикритие" (Снимка: БНТ)

"Димитър Митовски е сред първите автори от Източна Европа, които експериментират и чрез възможностите на филмовото изкуство. По времето на "драматичния период" на прехода нашата телевизия в началото на 90-те години на миналия век провокира българския художник да се появи чрез самата нея с важно послание за обществеността. Четейки и разшифровайки социалните препратки от своя манифест на "пространственото движение за телевизия", Митовски страстно защитава телевизията като художествена среда. Технологично задвижваните артисти в неговото краткотрайно пространствено движение на групите "Ръб" и "Диско 95", чийто идеолог и активен участник е той, често показват "нови форми на изкуство" по телевизията, макар и определено пред малобройна публика. Все пак, те оказват своето влияние и на следващото поколение изразяващо се чрез нови медии, в това число и телевизията като субект, материал и среда за културни изяви.", коментира кураторът на изложбата Десислава Зафирова.

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

Редки скици на "Тайната вечеря" на Леонардо да Винчи ще бъдат предложени на търг на "Сотбис"

"Скиците са най-близкото нещо до шедьовъра "Тайната вечеря", с което колекционерите могат да се сдобият. Говорим за две грандиозни рисунки, които също така отразяват големите технически нововъведения в творбите на Леонардо"

Дневниците от Лвов на украинската художничка Влада Ралко

"Езикът е политическо оръжие. Също така, езикът е този, който прави от човека човек" казва тя

Мигове на преживяното: живопис от Цветомила Христова

Вернисаж: 4 юли, от 17.00 до 19.30 часа; Изложбата ще продължи до 29 юли 2022 г. в Галерия-книжарница София Прес

Живопис от 20 век в Летни акценти 2022

Изложбата е от 22 юни до 15 септември в Арт галерия "Нюанс"

Атанас Хранов и "Изход" в Арт Галерия Le Papillon

Изложбата живопис e до 12-ти юли 2022 г.

Коста Каракашян и обществените тоалетни като (не)видими човешки присъствия

Сайт-специфик инсталацията на Коста Каракашян се открива на 21 юни от 18:30 в КО-ОП