СТОЛИЧНИ ГАЛЕРИИ
Димитър Митовски с изложба "Dead end" в галерия "One Monev"
Режисьорът представя експозиция, с име на все още незаснетото продължение на сериала "Под прикритие"
Редактор : / 2362 Прочита 0 Коментара
"Dead end", изложба на Димитър Митовски в галерия "One Monev" (Снимка: Галерия "One Monev") Галерия "One Monev"Проектът "Dead end" е естествен резултат от идеята за продължението на сериала "Под прикритие", създаден в периода 2011-2016. Димитър Митовски е познат на широката публика като режисьор, но малко се знае, че той започва своята кариера като художник преди повече от двадесет и пет години. Настоящата изложба е неговото завръщане в света на визуалното изкуство, съобщават от галерията.
"Идеята за филма "Dead end" се роди като продължение на сериала "Под прикритие", създаден в периода 2011-2016. Започнах да работя върху сценария, като паралелно рисувах ескизи и сторибордове на някои ключови сцени.
Снимка: Галерия "One Monev" Галерия "One Monev"
Трябваше да изградя нова несъществуваща среда за героите, които попадат в паралелен свят - Чистилището. Рисуването визуализираше много ясно представите ми за това "място", както го наричам в сценария.
Снимка: Галерия "One Monev" Галерия "One Monev"
В периода на писане натрупах достатъчно рисунки, които ме провокираха да започна да мисля за нещо по-мащабно, а именно изложба. Прецених, че за да се усети максимално визуалното им въздействие, те трябва да се нарисуват в голям формат с живописна техника. Така се роди изложбата "Дед енд". Тя представя 14 акрилни платна, обединени в седем диптиха 200 х 200 см, част от концептуалните ми ескизи и парчета от сценария на филма, който предстои да заснема.
Изложбата трябва да се разглежда като самостоятелно произведение подчинено на принципите на визуалното изкуство" - споделя авторът.
Димитър Митовски с Ивайло Захариев от "Под прикритие" (Снимка: БНТ) БНТ
"Димитър Митовски е сред първите автори от Източна Европа, които експериментират и чрез възможностите на филмовото изкуство. По времето на "драматичния период" на прехода нашата телевизия в началото на 90-те години на миналия век провокира българския художник да се появи чрез самата нея с важно послание за обществеността. Четейки и разшифровайки социалните препратки от своя манифест на "пространственото движение за телевизия", Митовски страстно защитава телевизията като художествена среда. Технологично задвижваните артисти в неговото краткотрайно пространствено движение на групите "Ръб" и "Диско 95", чийто идеолог и активен участник е той, често показват "нови форми на изкуство" по телевизията, макар и определено пред малобройна публика. Все пак, те оказват своето влияние и на следващото поколение изразяващо се чрез нови медии, в това число и телевизията като субект, материал и среда за културни изяви.", коментира кураторът на изложбата Десислава Зафирова.