Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Димитър Митовски с изложба "Dead end" в галерия "One Monev"

СТОЛИЧНИ ГАЛЕРИИ

Димитър Митовски с изложба "Dead end" в галерия "One Monev"

Режисьорът представя експозиция, с име на все още незаснетото продължение на сериала "Под прикритие"

"Dead end", изложба на Димитър Митовски в галерия "One Monev" (Снимка: Галерия "One Monev")

Проектът "Dead end" е естествен резултат от идеята за продължението на сериала "Под прикритие", създаден в периода 2011-2016. Димитър Митовски е познат на широката публика като режисьор, но малко се знае, че той започва своята кариера като художник преди повече от двадесет и пет години. Настоящата изложба е неговото завръщане в света на визуалното изкуство, съобщават от галерията.

"Идеята за филма "Dead end" се роди като продължение на сериала "Под прикритие", създаден в периода 2011-2016. Започнах да работя върху сценария, като паралелно рисувах ескизи и сторибордове на някои ключови сцени.

Снимка: Галерия "One Monev"

Трябваше да изградя нова несъществуваща среда за героите, които попадат в паралелен свят - Чистилището. Рисуването визуализираше много ясно представите ми за това "място", както го наричам в сценария.

Снимка: Галерия "One Monev"

В периода на писане натрупах достатъчно рисунки, които ме провокираха да започна да мисля за нещо по-мащабно, а именно изложба. Прецених, че за да се усети максимално визуалното им въздействие, те трябва да се нарисуват в голям формат с живописна техника. Така се роди изложбата "Дед енд". Тя представя 14 акрилни платна, обединени в седем диптиха 200 х 200 см, част от концептуалните ми ескизи и парчета от сценария на филма, който предстои да заснема. 
Изложбата трябва да се разглежда като самостоятелно произведение подчинено на принципите на визуалното изкуство" - споделя авторът.

Димитър Митовски с Ивайло Захариев от "Под прикритие" (Снимка: БНТ)

"Димитър Митовски е сред първите автори от Източна Европа, които експериментират и чрез възможностите на филмовото изкуство. По времето на "драматичния период" на прехода нашата телевизия в началото на 90-те години на миналия век провокира българския художник да се появи чрез самата нея с важно послание за обществеността. Четейки и разшифровайки социалните препратки от своя манифест на "пространственото движение за телевизия", Митовски страстно защитава телевизията като художествена среда. Технологично задвижваните артисти в неговото краткотрайно пространствено движение на групите "Ръб" и "Диско 95", чийто идеолог и активен участник е той, често показват "нови форми на изкуство" по телевизията, макар и определено пред малобройна публика. Все пак, те оказват своето влияние и на следващото поколение изразяващо се чрез нови медии, в това число и телевизията като субект, материал и среда за културни изяви.", коментира кураторът на изложбата Десислава Зафирова.

Коментирай 0

1/1

"Dead end", изложба на Димитър Митовски в галерия "One Monev" (Снимка: Галерия "One Monev")

Снимка: Галерия "One Monev"

Снимка: Галерия "One Monev"

Димитър Митовски с Ивайло Захариев от "Под прикритие" (Снимка: БНТ)

Календар

Препоръчваме ви

Български художници от Посока Север пред софийска публика

Аудиторията ще се докосне до северната култура през светоусещането на автори от български произход

4,8 милиона евро за "Лукреция" на Артемизия Джентилески

Творбата на бароковата майсторка, бе открита наскоро в лионска частна колекция, в която е била съхранявана неразпозната повече от 40 години

Новооткрита картина на Артемизия Джентилески отива на търг

Платното "Лукреция" се оценява на 800 000 евро и трябва да бъде изложено в най-големите музеи по света, смятат експертите

Цветни илюстрации, задъхани от живот

Фернандо Нунес е вдъхновен от фантастичния свят и богатството на природата

Свободата в картините на Калина Ханджиева

23 платна маслена живопис и 16 графични рисунки върху цветен картон, създадени с креда представя художничката в Арт Студио Калина

Стартира първият фонд за инвестиции в изкуството в България

Експат Глобално Изкуство дава шанс и на творците, и на инвеститорите без опит да печелят от изкуство