ТЕРОР И ИЗКУСТВО
Активисти заляха с черна боя картина на Густав Климт в музей във Виена
Акцията съвпада с деня на отворените врати по повод празника на Свети Леополд
Редактор : / 3974 Прочита 11 Коментара

Активисти от организацията "Последно поколение" заляха картината на Густав Климт "Смърт и живот", изложена в австрийския музей "Леополд", с черна лепкава течност.
"Красотата на живота от една страна, смъртта в очакване - от друга. Това е нарисувал Климт преди повече от 100 години. Днес сме устремени към катастрофа с невероятни размери, подобно на фигурите на Климт не искаме да приемем смъртната заплаха", заяви един от активистите, участващи в протестната акция днес в музея.
Младежът призова за разумни действия, при които да се правят икономии, като например скоростта на магистралите да бъде ограничена до 100 км, вместо да се правят нови сондажи за добив на газ и нефт. Активистът призова и за преустановяване на спонсорските договори между сектора на културата и изкуството и този на изкопаемите енергийни източници, съобщава БТА.
По време на протестната акция днес втори активист се залепи за картината на Климт. Той също така разкритикува концерна ОМВ и други подобни фирми, които с културно спонсорство правят опити да подобрят имиджа си. "Нефтът и газът убиват. Онези, които днес правя сондажи за добив на нефт и газ, цапат ръцете си с кръв. Чисто изкуство има само без мръсни пари", заяви активистът.
Според активистите човечеството е изправено пред опасна верижна реакция в климата, която ще предизвика ад, съчетаващ жега, суша и климатичен хаос. Това ще доведе до колапс на селското стопанство, което пък ще доведе и до обществен крах, глад и войни.
Особено остра е критиката на активистите към бездействието на политиците. Те изразяват съмнение, че канцлерът Карл Нехамер и вицеканцлерът Вернер Коглер наистина имат план за защита на устойчивия начин на живот.
По думите на протестиращите използваната от тях боя не е отровна, не е опасна за околната среда и се отстранява лесно. Картината и рамката не са били повредени, боята е изцапала единствено стъклото, предпазващо картината.