СВЕТОВНИ КИНОЗВЕЗДИ
Катрин Деньов е икона на френското кино в "Истината"
Това е първият филм на Хирокадзу Корееда, който той режисира извън родната си Япония
Редактор : Impressio / 3 юли 2020 / 12:37 2686 Прочита 5 Коментара
Катрин Деньов играе икона на френското кино във филма "Истината". Дори е избрала второто си име Фабиен за име на героинята си, която произнася реплики като "Предпочитам да съм била лош приятел, лоша майка и велика актриса", предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Но не търсете истини или клюки за самата Деньов в такива реплики, нито пък в начина, по който Фабиен върти очи, като се споменава Бриджит Бардо. Актрисата, която е на 76 години, е категорична, че приликите приключват до името на героинята й.
"Тя ми е чужда", казва Деньов, с цигара в ръка, след дебюта на "Истината" на кинофестивала във Венеция. "Наистина е много далеч от мен".
Снимка: Getty Images/Guliver Photos
Тя има отлични отношения с децата и колегите си и не може да се спомни за съперничество с някои от тях в миналото. Но това не прави "Истината", която дебютира на видео при поискване в петък, по-малко интригуваща и забавна история за властната и обсебваща звезда, която не си спомня някои събития така, както порасналата й дъщеря Люмир.
Трагикомичният портрет на звездата в последната й роля, публикуването на мемоарите й и посещението от дъщеря й (в ролята - Жулиет Бинош), е първият филм на Хирокадзу Корееда (Джебчии), който той режисира извън родната си Япония.
Снимка: Getty Images/Guliver Photos
Това е една същинска международна продукция - сценарият първоначално е на френски и на английски език, на режисьорът не знае нито един от двата езика, а актьорите не говорят японски. Итън Хоук, изпълнява ролята на съпруга на Люмир, който е актьор, не говори френски. Снимките в Париж са трудни за всички, тъй като филмът е изследване на истината и на паметта, изградено върху интензивен диалог, както и на отношенията майка-дъщеря с елементи на комедия и драма.
Хоук обаче намира начин да успокои режисьора. "За да се снима добър филм, не е нужно да говорим на един език. Важно е да имаме еднакъв поглед. Мисля си, че е точно така", каза Корееда чрез преводач.
Деньов изтъква, че след заснемане на сцена, първо поглежда към режисьора. "Това е важно. Виждаш малки знаци. След това обсъждаме. Но винаги първо се опитвам да прочета нещо по лицето", обяснява тя.
Катрин Деньов и Жулиет Бинош във филма "Истината" (Снимка: © 3B/IMDB)
Тя за пръв път се снима и с Жулиет Бинош. "Беше много забавно да го играем, защото всичко е така преувеличено. Напомня ми за актрисите в Америка от 50-те и 60-те години, около които винаги има много хора. Аз нямам пресагент, нямам стилист, нямам мениджър", казва Деньов.
Корееда се оказва фен на Деньов и я залива с въпроси за филмите, които е снимала с легендите на "новата вълна" във френското кино като Франсоа Трюфо и Жак Деми. "Присъствието на мой филм в нейната филмография, която е престижна като самата история на френското кино, за мен е повод и за гордост, и за вълнение", каза режисьорът.
На снимачната площадка той установява, че актрисата е свободен дух, който носи малко суета, но е винаги с цигара в ръка. "Тя е като малко дете, но е изключително очарователна. Не учи всичките си реплики предварително. Извлича същината. Идва на снимачната площадка и се нагласява според играта и движенията на другите актьори", казва Корееда.
Деньов обича да работи и въпреки звездния си статут е готова да приеме работа и с непознати, стига сценарият да я грабне. Готова е да работи дори с американска телевизия, но не получава много предложения отвъд океана. Тези, които идват, "не са много интересни", казва тя. Не мисли за пенсиониране. Киното все още я вълнува силно. "Мисля, че то ще ме пенсионира, преди аз да се пенсионирам", казва актрисата.