В ЛЕТОПИСА НА ВРЕМЕТО
Легендарният "Cutty Sark" е музеен експонат, изпълнен с живот
Последната ветроходна легенда на 19-и век има интересна история
Редактор : / 2746 Прочита 2 Коментара
24 май 2012 г. Семействата на 19 човека от бившия екипаж на кораба и ключови играчи от 6 поколения, свързани с неговата история, се събраха на среща до легендарния клипер / Снимка: Getty Images/Guliver Photos"Cutty Sark" е британски кораб построен в Шотландия през далечната 1869-а година, за корабната фирма Jock Willis. Историята на кораба е прелюбопитна. Първоначално с него се превозва чай, а след това, в продължение на 10 години - вълна от Австралия.
Днес можете да разгледате кораба като музеен експонат в националния морски музей Royal Museums Greenwich.
Той е включен в списъка на National Historic Ships / Национален исторически флот на Великобритания/, но не е пустеещ музеен експонат - около него постоянно кипи живот.
Каква е историята на кораба в миналото: С появата на параходите, "Cutty Sark" става де моде и е продаден на португалската компания "Ferreira and Co". През 1895-а година е преименуван на "Ferreira" и продължава работата си като товарен кораб.
През 1992-ра година е закупен от пенсионирания морски капитан Уилфред Дауман, който започва да го използва за учебен кораб.
След смъртта на капитана "Cutty Sark" е преместен в Темза за нуждите на морския колеж, като спомагателен кораб за обучение на кадети.
През 1954 г. се слага край и на тази му служба.
Снимка: Getty Images/Guliver Photos
Историческият кораб е преместен на постоянен сух док в Гринуич, Лондон, като експонат. "Cutty Sark" е включен в списъка на National Historic Ships, като част от Националния исторически флот.
Снимка: Getty Images/Guliver Photos
Той е един от трите кораба в света с дървен корпус върху желязна рамка, останали от 19-и век.
И в качеството си на експонат "Cutty Sark" претърпява лоши моменти: три пъти става жертва на пожари - първият път през май 2007-а, вторият през април 2012-а, и третият - на 19-и октомври 2014-а година.
Корабът е клас клипер, с обем 2100 тона, капацитет 921 тона и задвижване с платно от 32 000 кв. фута, но от дълго време е музеен кораб, макар и неподвижен, е пълен с живот и събития в служба на хората.
Славата му е жива, а той продължава да изпълнява своя дълг с хуманни мисии от световен мащаб.