ЗА И АНТИ
Когато "бакалското" мислене слага печат на изкуството
С какво художничката Ода Жон предизвика лаишки спорове и отрицание
Колко жалко, че изкуството се изврати и стана сцена на всякакви инфантилни, разврватни, объркани души и хора с психологически отклонения и със съмнителна сексуална ориентация.
Никой не коментира идеята, всички коментират мястото. Ами къде да си покаже пърформанса художничката?! Малко преди това там са открили изложбата й с картини. Стига с това лицемерие. Българската завист е отвратителна месарница, в която лазят червеи...
Жалко е, ако не разбирате, че този пир е пошлост. Уккрасете го с каквито искате идеи и символи - това е една бездарна маса с мезета. Дори от кетъринг компаниите ще ви се изсмеят.
Слушах ги, как се борели за природата, затова била тази изложба!? Защо след като хората я видяха, не раздадоха месото на бедните бездомници, а го изплюскаха като прасета? Нали са загрижени, бедните не трябва ли да защитават? Това е българският псевдоморал, лицемери! Ситите не вярват на гладните!?
след 'разчистването' на негативните мнение от снощи, моля, всички либерасти да спрат да говорят за 'свобода на изразяването'. благодаря предварително! Ps а това е псевдоизкуство. т.нар. "кич".
'Не е луд този дето изява баницата.........." Някоя друга оставчица няма ли да има?? Директорката на НХГ сега къде се крие?? Слави няма ли да я покани на интервю?? Такава подигравка с Националната галерия...с изкуството с всички българи ,които поне малко имат художествен вкус??????
Михаела не открива Америка! Успехът към парите често минава през някой креват подкрепен с брак и дете. Много наши момичета и момчета от демокрацията хванаха по някой чичко паричко и си оправиха финансовото положение. А като имаш пари и в Париж ще те показват и в НХГ-София ще правиш каквото си поискаш и ще имаш почитатели и куратори..........И при соца беше същото Ив.Славков"Батето"как се издигна,Светлин Русев как стана професор??? Изиграла си е картите с козовете и сега гледа сеир...((
Тук коментираме и Еми Мариянска - авторката на тази кичозна статия възхваляваща кича. Бичи лайна е всичко това, а фактът, че е 'горда феминистка' ама с парите на чичко-мъж, само внася 'спайс' в жалката картинка
ОСТАВКА първо на директорката на НХГ за това ,че срещу пари е разрешила и организирала тази подигравка с българското изкуство и с изкуството въобще! А Михаелчето-"ода жон" може би показва себе си как всички са вперили искрящ на злато погед в нея с надежда да гризнат и те нещичко от 15те милиона евра,които наследи "заслужено" от стария немски професор.......но не : Тя Ода е художник -не е някакво парче месо от квартала на фенерите "сант паули"където въпросният професор имал и бар???
БГ Арт-"специалистите" са толкова развълнувани от тази творчески ограничена, но дяволита особа, скрита зад маската на невинноста и крехкоста, която толкова хитро капитализира от името, славата и скандалите на съпруга си. Като артист, разбира се, тя не е нищо специално... Нищо ново, нито като техника, нито като сюжети. В някои отношения се опитва да плагиатства Бейкън. Но изглежда толкова смешно и наивно. Всичко, което прави, е Déjà vu... И като живопис, и като скулптура, и като опити за перформанси. Дори заиграването и спекулациите с до болка полит-коректната феминистka тема, така модерна и използвана за щяло и не щяло напоследък, не могат да минат вече за нещо ново и актуално. Но поне гарантират на авторката имунитет срещу евентуалните критики. Разбира се, за БГ публиката, творбите и изглеждат достатъчно спектакулярни и оригинални, и като размер и като съдържание ... Но нека слезем на земята и признаем, че единствената причина, поради която Ода е популярна в Париж и по света, е само и единствено заради наследството, гарнирано с пикантните подробности около стария мръсник и перверзник Имендорф. Не случайно тя е представена в галерията Daniel Simplon, където Йорг Имендорф е бил един от основните им артисти.
В много отношения сте прав, но тук коментираме мнението на българските "плюскащи" - на страхливците, които бягат от лично мнение - на конформистите, които винаги искат да бъдат от страната на плюскащите. Авторката има идея и я следва - добре, или лошо - въпрос на мнение. Но плюскащите и любителите на месото, а не на духа, и това не са разбрали.
Плосък и доста нескопосан опит на шепа, взели се за авангардисти, бездарници, които искат да оправдаят просташката си селска кьорсофра! Да, ясно е че плюскането е било "на аванта", осигурено от нЕква мома с арт-псевдоним, ясно е, че са подхвърлили нЕкой сребълник на т.н. КУРарорка, ама всичко си има граници! И в други държави правят подобни омазвания, но никой не си позволява да прави това в Националните си галерии! Е да излязат на поляните около Овча купел и.... да си плющят кИфтета на воля, стига да не го обявяват за изкуство!!!!
Тук е впрегнат доста от авангарда на Центъра за изследване на изкуството... те се знаят кои са! И ние ги разпознаваме по писанията им. Ало кураторката на изложбата, и теб те видяхме! Парички шумят, Даниел Темплон ви даде доста нали...сладко ви е! Връзките вече уредихте ли ги? За вашите протежета от кръгчето? Изложбичка я в Париж, я някъде в Швейцария, в Австрия... а Яра ще отиде пак с раничката на гърба...ще гледа умно през очилата. :) :) А простите и старомодни творци тук да пасат патките... какво разбират те от модерно изкуство! И не всички са милионери в евро както веселата вдовица,нали?
Какво злобеете сега :) Има едни 10 държави дето крадат едни други 110 .. Ние сме от онез 110 просто. Няма за ВАС от баницата трохи, щото баницата не е тука :)) Както е казал един по-културен от нас човек: "А ваще сърца се разтварят в чиния, за сръбско, хеви-метъл и гроздова ракия" :)))
Ако някъде те спънат както си вървиш, защото си по различен и по свободен, то мястото е тук.
Неспособността на Бай Ганьо Балкански да различи една жестока, брутална метафора от голямо количество мезе за домашната му ракия-сливовица, действително очертава границата на простотията му като плашещо приближаваща безкрайността. Бай Ганьо не разбра сравнението на женската плът с мезето, индикиращо и утвърждаващо плюскането и похотта едновременно на Първото ниво на Пирамидата на Маслоу. Бай Ганьо се посмя на веганско-феминистката идея, отврати се от пошлите картини на развратната художничка (всичко голо за Ганьо е развратно, освен ако не е той, по гащи и с/без потник, тръгнал да си купи цигари от кварталния магазин, на 30 градуса жега ,през лятото), после похапна от мезето, оригна се и се изп*рдя. По-завоалирани илюминатски послания в картините така и не забеляза - и по-добре, да не си травмира патриархалната консервативна обидчива душичка.
Срам и позор. Бих желал автора на статията да провери за 5 минути кой е бил Рембранд и да погледне 2-3 негови творби, за да разбере какво е изкуство и талант. И тези утайки ще говорят за изкуство...
Преднамерена и доста плоска метафора. Както казват бабите от квартала - "екзистира върху провокативността си" и осребрява трудно укротимия нагон у парвенютата към "висшето изкуство".
Подобно "изкуство" определено не ми харесва, и не чувствам вина за това! Мисля, че този факт не е коректив за простотия! И няма нужда някой да ми обяснява, колко е талантлива художничката. Нищо лично!
До авторката на статията : Защо така отявлено и разгорещено нападате критиците на въпросната авторка? Нима ние зрителите нямаме право на мнение ? Знаете ли кое нагарча в случая? Обичайните познати муцуни от уж арт средите в БГ, на хората им се повръща от повечето от тях! А иначе перформанса прилича на пир по време на чума! Сори , по- добре само картините й да бяха изложили.
Това не е пир. Това е идея за съпротива над насилието над женската плът, над лъжеморала. В този смисъл е "месото" и женското тяло, изработено с него. Нищо не сте разбрали.
абе ние идеята я разбираме, ама не одобряваме формата на изразяване и го намираме за изкуство, а за отблъскващо; не задължително да не разбираш нещо, ако не го харесваш; хора, които си въобразяват, че който не е на тяхното мнение и с техните разбирания, нещо не е в час със ситуацията обикновено имат самочувствие, надхвърлящо покриетието, което ги кара да смятат, че тяхната позиция е единствената "правилна", а другите...не разбират от изкуство, от това, от онова...
Това иди го обясни на тези, които изплюскаха изложбата и на онези, които не си спомнят от кога не са виждали на масата си материалите, с които се е изразила художествено госпожица О Да Джолан.
видно е, че имаш талант, но на такава безвкусица и пошлост и Кристо Явашев може да ти завиди. Снощи бях на концерт на Графа. Как за секунда това момче не допусна нещо различно от стил и класа? Аплодисменти за Графа! При теб липсва. Подхлъзването за един творец е фатално и проследяването на всеки детайл важно. Повдига ми се от творци като теб!
Ако българина има някакъв гении, то това е гения на завистта! Ето защо в Ада никой не пази казана с българите! Така е било и така ще бъде, струва ми се. Но и хората в България не са много виновни, нали цялата държавна машина е насочена към това - да нямат собствено мнение и виждане, да ненавиждат тези които мислят различно, за да бъдат използвани безропотно до гроб! Римската идея - хляб и зрелища е намерила най-доброто място на земята в България.
Абсолютно вярно ! Българинът се изяжда от завист и нищо не разбира от творческа свобода. Ограничен в светогледа си и много прост, за съжаление. Творци като Ода трябва да си стоят в Париж, но е хубаво да провокират и простотията, която лесно излиза на повърхността.
художникът търси непрекъснато буфери на сексуалната си ексцентричност да спрем да рекламираме извратените
Потресаваща "творческа оргия" на неспираща се пред нищо художничка. И това че е завършила художествена академия изобщо не значи че е станала художничка.
Картини, от които ти се повръща, отвратително аранжирана трапеза, от която също ти се гади! Кой би си окачил такива гадости на стената в хола, трапезарията, спалнята?! Кой би хапнал от тая перверзия на масата?! Важното е да си "оригинален", красота, естетика, морал - празни понятия!
Но някои ядоха, нали?! А както се казва на финала на статията Натюрмортите не се ядат.
След като и Вежди Рашидов е заклеймен, ретрограден, то ние срамежливо мълчим.И се питам,това Тайнство,защо не стана в някоя от залите на Лувъра?
Колко крехкообидчиви хора имало в България, че вече си разплетоха чорапите и пяна им излиза от устата заради една инсталация. Иронията е че същите тези "моралисти" и консервирани извехтели мозъци са първите, които сеят какви ли не гадости и обиди към всякакви хора. Изкуството не е само цветя, пейзажи и захаросани картини, то също така може да е брутално и да провокира. В случая авторът е постигнала целта си.
Защо винаги някой друг ни казва какво е искал да каже или изобрази даден творец?Ами направете интервю с автора на "колбас изложбата" и да разберем от него какво го вдъхновява,как вижда изкуството и творчеството си в близко и далечно бъдеще?!?Това,че много хора в страната ни гладуват и едва ли за тях филетата и саламите наредени както и да е по масите са изкуство което да ги впечатли
Абе, пичове, ако тая ви даваше съвети как да паркирате, вие какво щяхте да й кажете? Е, сега сте точно в тази позиция. Въртете си гевреците и не коментирайте за неща дето не са ви ясни. :))
Идеята, че "би трябвало да се гордеем с нашето момиче", богатите софри и безинтересния, отдавна предъвкан "сюрреализъм" са все неща от един дол дренки. Нема лошо, човещинка е, само не е ясно, защо трябва да ръкопляскаме.
И от 100 кладенеца вода да докарате: плюскането си е плюскане. Много е модерно и пропагандирано от чалга - халтурата. Както всичко първично и ниЗко. Според мен: въпросното плюскане за 2 кошници пари не е било купено за да привлече посетители, а поради идеологически причини - да накара наистина културните хора да се почувстват некомфортно и да не им дойде на акъла да критикуват по същество. Явно си е постигнало целта ;) Следващия път направо 1 огромен казан със щембе чорба да "инсталирате" и току виж ще се прочуете :) А лично аз никак не харесвам префърцурчени изгъзурчености.. Картините на Михаела Дановска обаче ми харесват. Нямам обяснени защо.. То май няма и нужда да имам ;)
Попрегледах картините на момичето (тя е на почти 40, де), та доста извратении има. Но кой съм аз, че да говори за изкуство. Иначе - класическо изпълнение - омъжва се за професора си, когато е на 21 а той - на 55. И дядката си го бива - на третата година от брака им е заловен със 7 проститутки и кокаин в един хотел. Още 4 били на път. И се оказва, че е организирал доста подобни оргии. За което е осъден. Но кой съм аз, че да съди творците на изкуството...
Ти говориш за някакви ужасни личностни недостатъци на художника и сколнност към модерна "проституция" :)). Това какво общо има с изкувството? Творецът може да изверг, дрОгар, жигуло, обратен, убиец. Всичко най - лошо което се сещаш, а изкуствтото му да е гениално.
Ако е вярна информацията, която споделяте, то това обяснява психологическата травма, която се чете в душата на художничката чрез картините. Според мен тя е много добър творец и един ден ще преодолее тези чудовищни форми, за да расте все по-нагоре в изкуството. Пътуващата скулптура, която е създала като израз на висшата Любов, доказва чистотата на нейния творчески стремеж.
Кой българин би се припознал като сънародник ,на създание отрекло се от хубавите си български имена и позволило да го нарекат така? Засрамен от невежеството си отворих уикипедия и о изненада. Няма по-семпла творческа биография в три реда. Недоумявам от къде събрахте куража ,да критикувате така остро ''бакалското'' мислене? В страни от всичко това хората на изкуството имат особена чувствителност към средата, каквато тук напълно отсъства. Никакво съобразяване със средствата на изразяване във време на незапомнена нищета за огромната част от населението. Наистина има за какво да се засрамите вместо да критикувате! Н
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители: