IN MEMORIAM
На 90 години почина белгийският скулптор Оливие Стребел
Негови монументални композиции са инсталирани в големите градове на Европа, Съединените щати и Азия
Редактор : / 1010 Прочита 0 Коментара
Монументалната композиция от скулптури, която в момента краси фонтана "Похищението на Европа" в Москва (Снимка: Shutterstock)Художникът и скулптор Оливие Стребел почина на 90-годишна възраст в Белгия, предаде ТАСС като цитира белгийски медии.
Стребел е сред най-ярките представители на художниците символисти от Белгия. През 1949 г. заедно с Пиер Алешински, Рейнхуд д'Хесе, Кристиан Дотремон и Асгер Йорн открива семинарите "Les Ateliers du Marais" в Брюксел - едно от местата за изразяване на авангардиското движение "Кобра". Обединяващата им доктрина е пълната свобода на цвят и форма, както и антипатия към сюрреализма.
"Четиримата сина на Аймон" в Намюр
Роден е в семейство на художници от Брюксел през 1927 г., той започва да взема уроци по керамика и скулптура още 15-годишен. До 20-годишна възраст той вече е придобил голяма репутация и е поканен да преподава в университети по целия свят.
"Полет в ума", творбата му е предназначена за Брюкселското международно летище
Негови монументални композиции са инсталирани на улици и площади в редица градове в Европа, по-специално в Белгия - в Брюксел, Намюр, Лиеж, Кортрейк, както и в САЩ и Азия.
"Алеята на спортистите", бе монтирана в Пекин за Олимпийските игри през 2008 г.
През 2002 г. той подари на Русия абстрактната си монументална композиция от скулптури, която в момента краси фонтана "Похищението на Европа" в руската столица Москва.
Стребел е член на Кралската академия на Белгия и почетен член на Руската академия за изящни изкуства, както и на академиите на други страни, включително на САЩ и Канада.
"Индивидуалист, своеволен и смел, Оливие Стребел разви чувството за риск като основен елемент в живота и в работата си. Той запази детския си интерес към фигурата, представяйки я различна от всички останали духовни или естетически течения. Превръщането на субектите в обекти (големи, ако е възможно) остана предпочитанието му. Преди бронзът и стоманата, земята и снегът, бяха неговите източници на вдъхновение".