СЕЗОН 2017/18
Оана Андра и Мартин Цонев гостуват в "Пепеляшка" от Росини в Софийската опера
Постановката на режисьора Вера Петрова ще бъде представена на 7 октомври, от 19:00 часа
Редактор : / 367 Прочита 0 Коментара
На 7 октомври, от 19:00 ч., в Софийската опера и балет ще се играе операта "Пепеляшка" от Росини, постановка на Вера Петрова.
Румънското мецосопрано Оана Андра ще бъде в главната роля - на Пепеляшка, а нашият бас, който прави кариера в Германия, ще й партнира като Алидоро. Участват и Хрисимир Дамянов, Атанас Младенов, Николай Петров, Милена Гюрова, Благовеста Мекки-Цветкова. Диригент е Жорж Димитров.
Завладяващата приказна история за малкото бедно момиче, което се превръща в принцеса, е леко видоизменена - героинята живее с доведения си баща и неговите дъщери. Няма я и добрата фея, която движи приказните трансформации в познатия на много поколения деца сюжет. Вместо нея действието ръководи наставникът на принц Рамиро - Алидоро. Няма тиква, няма магии - всичко е на ръба между сериозното и комичното.
Оана Андра, Румъния в "Пепеляшка" от Росини в Софийската опера
"Играла съм и версии, в които Пепеляшка е олицетворение на страданието, но предпочитам прочита на Вера Петрова", споделя изпълнителката на главната роля Оана Андра. Дебютирала в ролята още като студентка, тя продължава да харесва музиката на Росини и специално тази негова опера. Това, за което публиката на софийската "Пепеляшка" може само да се досеща е, че за някакви си 40 секунди главната героиня се преоблича преди финалната си много красива ария.
Вера Петрова, режисьор/Сн. Софийска опера
Сценографията на младата, но набираща скорост с всеки следващ спектакъл Боряна Ангелова е необичайна и в пълно съзвучие с режисьорския прочит на творбата. Огромни пъстроцветни яйца побират героите ту като стаи, ту като каляска, ту се превръщат в цветна градина. Свежото и ярко усещане от тези оригинални решения се допълва от пищните, умишлено решени на ръба между красивото и кича, костюми на Християна Михалева-Зорбалиева.
Предизвестеният хепиенд не идва от само себе си. Росини е заимствал само по-щастливата развръзка от творбата на Шарл Перо, при която Пепеляшка благородно се застъпва за своите зли и завистливи сестри.
Преплитането на темите за прошката и любовта, смирението и надеждите, които се сбъдват, прави толкова интересен и харесван спектакъла, отбелязват от операта.