ОТ МОЯ ПРОЗОРЕЦ
Фотографка предлага интимен поглед към живота на градските жители
Въпреки че "От моя прозорец" на Гейл Албърт Халабан изглежда като воайорска фотосесия на пръв поглед, на практика е далеч от това
Редактор : / 651 Прочита 0 Коментара

Гейл Албърт Халабан фотографира жителите на жилищни сгради през техните прозорци. Със своята серия "От моя прозорец" запечатва градски апартаменти по целия свят, с особен акцент върху хората, които живеят в тях.
Снимките на Албърт Халабан не са чисто архитектурни, а са повече интимни погледи към апартаментите на хората и към техния личен живот.
Въпреки че "От моя прозорец" определено изглежда воайорска фотосесия на пръв поглед, на практика е далеч от това.
Албърт Халабан работи в тясно сътрудничество с жителите на апартаментите, търсейки тяхното разрешение и участие в подготвянето на сцените, които впоследствие ще снима.
В тези сцени хората се наслаждават на непринудени вечери, играят с деца, танцуват, гледат телевизия и всичко между това, демонстрирайки широк спектър от преживявания в градска среда.
Първоначално почти се чувстваме като натрапници, когато гледаме тези снимки. Кои са тези хора и защо сме поканени да станем свидетели на ежедневието им? Това любопитство обаче е точно това, което Албърт Халабан се надява да предизвика.
Очаква се да размишляваме не само върху обектите на Албърт Халабан, но и върху собствените си съседи и богатия живот, който те водят.
"Ако си представите живота на съседите си, когато гледате в прозорците на моите снимки", обяснява Албърт Халабан пред My Modern Met, "мисля, че ще осъзнаете, че имаме повече неща, които ни свързват, отколкото ни разделят."
Твоите любими заглавия в /market.dir.bg
Избрани произведения от "От моя прозорец" в момента се представят в Galerie XII в Лос Анджелис. Изложбата, която може да се разгледа до 26 април 2025 г., проследява "връзката" на Албърт Халабан с нейните обекти в няколко града, включително Ню Йорк, Париж, Рим, Буенос Айрес и Венеция.
Разговор с Гейл Албърт Халабан за нейния фотографски процес и развитието на серията й "От моя прозорец" - прочетете ексклузивното интервю на My Modern Met с фотографката за нейния фотографски процес и развитието на серията й "От моя прозорец".
- Какво първоначално Ви привлече към фотографията?
- Обичам фотографията от малка. Майка ми ми помогна да си направя фотоапарат с дупка в първи клас. Имаше тъмна стая в нашето мазе и там имах възможност да уча и да си играя с химикалите и хартиите.
- Какво Ви заинтригува в градската среда, прозорците и апартаментите като фотографски обекти?
- Хората често казват, че в града си самотен, защото не познаваш съседите си. Всъщност аз чувствам нещо различно. Мисля, че в града никога не можеш да бъдеш самотен, никога не си сам. Ако погледнеш в прозореца на съседа, винаги имаш усещане за общност.
- Как решавате кои жилищни сгради да включите в своите снимки?
- Начинът, по който решавам кои сгради да включа в снимките си, винаги е различен. Любимият ми е просто, когато някой ме покани да споделя гледката от прозореца си, която обича. Заедно след това отиваме да се срещнем със съседите и да поискаме разрешение.
Така че, ако някой от вашите читатели има страхотни гледки от прозореца си, надявам се да ги споделят с мен. Избирам и сгради, на които харесвам архитектурата или ме привличат по някаква друга причина. Например, ако често минавам покрай сграда и се чудя кой живее там, може да оставя бележка за жителите, за да попитам дали мога да направя снимка.
- Какъв е процесът на създаване на една Ваша "воайорска" снимки и как Вие и обектите Ви си сътрудничите по време на създаването й?
- Процесът на създаване на моите снимки е трудоемък. Първо определям от коя сграда ще снимам. След това трябва да разбера как да се срещна със съседите и да поискам разрешение.
Ако това е сграда с много съседи, които се опитвам да снимам, трябва да изберем дата, която е удобна за всички. Това е лудо изживяване в градове, където хората са много заети, като Ню Йорк, Париж или Рим.
След като изберем дата, отивам в апартамента, от който снимам, и настройвам камерата. След това отивам в отсрещната сграда и настройвам светлините, които се задействат, когато правя снимката. Започвам да се обаждам на всички участващи, за да направим снимката.
- Как Вашите снимки са променили възприятието Ви за съседите и градските взаимоотношения?
- Нищо не е по-увлекателно от това, да си представяш живота отсреща. В свят, изпълнен със самота, прозорецът, през който можеш да надникнеш, се превръща в балсам за душата.
- Контрастът между външната архитектура и вътрешността на апартаментите е основна тема във Вашата работа. Какво Ви привлича в това?
- Чувствам, че архитектурата задава сцената за историята в живота на всеки. Всяка сграда сякаш "позволява" да се разгърне различна история, а архитектурата е като декор на пиеса или филм.
- Как са се развили Вашите градски снимки през кариерата Ви?
- Работата ми стана много по-мащабна. Снимам много съседи едновременно. Също така увеличиха се локациите, снимам по целия свят. Наскоро започнах да събирам аудио истории за това какво хората си представят за своите съседи.
- Какво се надявате хората да получат от Вашето изкуство?
- Надявам се, че в това време, когато изглеждаме доста разделени, моята работа може да свърже хората. Ако си представите живота на съседите си, когато гледате в прозорците на моите снимки, мисля, че ще осъзнаете, че имаме повече неща, които ни свързват, отколкото ни разделят.