БИЕНАЛЕ ОНЛАЙН
88 артисти от 43 страни от 5 континента участват в Биенале НАИВ България 2021
На 22 март 2021 се открива официално виртуалната изложба на форума
Редактор : / 1877 Прочита 1 Коментара

За първи път в страната се провежда специализирано международно събитие, фокусиращо върху наивизма, като вид изобразително изкуство.
На 22 март 2021 се открива официално виртуалната изложба на Биенале НАИВ България 2021 - 88 артисти от 43 страни от 5 континента са участници в тази уникална експозиция.
Конкурсът беше отворен за заявки за участие през ноември 2020 година, като се проведе в два етапа. От получените 583 визуални творби от 207 художници и скулптури от 47 страни международното жури номинира 178 за участие във финалната представителна изложба. От тази група, след последващо журиране бяха избрани четирите призьора и окончателната експозиция.
Носителка на Голямата награда е Гюлфидан Хитит Бичер от Турция, а нейни поддръжници са Стела Стефанова и Стоян Божкилов от България и Дражен Тетец от Хърватия.
Стоян Божилков, "Имате поща" (Източник: Биенале Наив)
До 23 април тече и гласуването в интернет за отличието на публиката.
Експозицията може да се види тук Biennale NAIVE Bulgaria 2021 - 3D virtual exhibition by SALON OF NAIVE AND INTUITIVE ART | art.spaces | KUNSTMATRIX до 23 април 2021 г.
Международното жури се оглавява от доц.Ружа Маринска ( бивш Директор на Националаната художествена галерия )и включва колекционери и куратори на наивистични събития от Италия ( г-н Силвано Биела ), Белгия ( г-н Жан Пиер Лоран ) и Русия ( г-н Владимир Темкин ), г-жа Биляна Генова ( Директор Култура към Столична Община), г-жа Надя Павлова ( собственик на галерия за наивистично изкуство в София ) и г-жа Елена Джунинска ( Уредник в градска галерия Белоградчик/Салон за наивистично и интуитивно изкуство ).
"Биенале НАИВ България 2021 определено вдига летвата за всички събития по света, които са фокусирани към наивизъм, маргинално и аутсайдерско изкуство. От анонсирането, през организацията и комуникацията, до географският обхват, нивото на селектираните творби, журирането и експонирането, Салон за наивистично и интуитивно изкуство прави много сериозна заявка за включване в най-високия ранг на артистични конкурси и изложби" - казва Жак Дюпон, екс куратор и уредник в Musée international d`art naïf de Magog, Канада.
За отличените:
Гюлфидан Хитит Бичер е родена в Анкара, Турция. Започва да рисува през 1995 г. и се присъединява към "The Naives Group". Нейната работа се споменава в медиите като "... един от основните представители на турското наивно изкуство." Gulfidan има 10 индивидуални изложби и близо 40 национални и международни групови изложби в 4 държави. Нейните творби са в Musee International d'art naif de Magog и колекцията на университета в Анкара Билкент.
Стела Стефанова е родена в Пловдив, България през 1979 г. Има кариера като интериорен дизайнер и рекламист. От 2018 г. е член на Дружеството на пловдивските художници. Стела има 3 самостоятелни изложби в България и участия в множество колективни събития в България и чужбина.
Стоян Божкилов е роден през 1974 г. в гр. Сандански, България. Има висше педагогическо образование. С рисуване започва да се занимава през 1996г . Има 13 самостоятелни изложби в 4 страни, включително три пъти в Съвета на Европа в Страсбург, Франция. Носител на награди на общи изложби. Негови картини са притежание на Музей-скулптурна градина към Министерството на външните работи, България и Музея за наивно изкуство, Москва, Русия. Член на СБХ, секция Живопис.
Дражен Тетец е роден през 1972 г. в Копривница, Хърватия. След първата групова изложба през 1992 г. в Галерията за наивно изкуство Хлебине, той започва плодотворното си сътрудничество с Йосип Генералич, който става негов дългогодишен учител и му помага да създаде собствения си художествен стил.
Стела Стефанова, "Фамилен портрет" (Източник: Биенале Наив)
Негови творби се намират в много частни колекции и галерии. Има близо сто групови и десет индивидуални изложби в над 10 страни. Той е член на хърватската асоциация на наивните художници, Асоциацията на наивистичните художници и скулптори в Хлебине, секцията за изкуство Podravka 72 и Хърватската асоциация на свободните художници. Той живее и рисува в ателието си в Хлебине, където можете да го посетите всеки ден.
Наградените творби и изглед от виртуалната изложба са приложени.
Виртуалната изложба (Източник: Биенале Наив)
За организатора:
Салонът на наивистичното и интуитивно изкуство в Белоградчик е единственaта по рода си музейна експозиция в България. Създаден през 2019 г., този проект е резултат от енергията на екип доброволци. Колекцията включва над 300 живописни, скулптурни и графични произведения на творци от 28 страни от всички континенти по света.
www.naiveart.eu; Facebook Instagram
В страниците на Салона в социалните мрежи могат да се видят всички номинирани творби и автори от 6 континента.
За наивистичното изкуство:
Наивистичното и интуитивно изкуство е жив, действен феномен в глобалната художествена култура днес. Наричат го още "изкуство на святото сърце", "изкуство на инстинкта", "необработено", "модерен неопримитивизъм", "свободно от канони".
Тези определения подчертават неговата емоционалност и спонтанност. В днешното време, когато наивизмът в живота е рядкост, наивистичното и интуитивно изкуство в живописта заема специално място. Това се дължи на уникалната способност на художниците да потопят човек в свят на безгрижие, наивност и духовна чистота.
Въпреки че авторите, които творят в тази област на изкуството не са много, произведенията са изпълнени с това, което понякога липсва в повечето други области: настроение. Без да се влияят от традициите на изкуството, тези художници разчитат на личния си опит и рисуват картини, отразяващи спомените, желанията и мечтите си.
Темите, които те избират, често са свързани с тяхното детство, мястото в което са родени, средата в която са израснали, ежедневните рутинни и празнични поводи, но също така обхващат политически, исторически и социални проблеми, да не говорим за фантастични утопични светове. По този начин наивните художници се отличават с оригинална и неповторима стилистична независимост.