Въведете дума или фраза за търсене и натиснете Enter

Военните маршове и приспивните трели са в основата на музиката

ИСТОРИЯ НА МУЗИКАТА

Военните маршове и приспивните трели са в основата на музиката

Изследователите разглеждат и други теории за произхода на музиката, включително че композирането е проява на необходимостта от свързване с обществото, както и че е привлекателен еволюционен бипродукт без реална цел

Снимка: iStock by Getty Images/ Guliver Photos

Не любовта е причина да пеем и да творим симфонии, твърди нова еволюционна теория за произхода на музиката, съобщи електронното издание "МедикълЕкспрес".

Екип антрополози и психолози твърдят в статия в сп."Бихейвиорал енд брейн стадис", че по всяка вероятност музиката се е появила в резултат на необходимостта на определени групи да впечатлят съюзници и врагове, както и на родители да проявят внимание към децата си.

Изследователите разглеждат и други теории за произхода на музиката, включително че композирането е проява на необходимостта от свързване с обществото, както и че е привлекателен еволюционен бипродукт без реална цел, "звуков чийзкейк", както я определи преди време когнитивният психолог Стивън Пинкър.

Най-разпространена е теорията, че също като птиците и хората се опитват да привлекат противоположния пол със с звуци.

Ед Хейгън, еволюционен антрополог от университета на щата Вашингтон и негови колеги от Харвард и университета на Калифорния в Лос Анджелис отбелязват, че ако теорията за произхода на музиката за улесняване на сексуалния подбор е вярна, то мъжете би трябвало да са с по-напреднали музикални умения, а жените - с по-развити селективни способности да слушат, но според изследванията и двата пола имат сходни нива на развитие на двата вида способности.

Още

Музика и танци от Армения в "Капана"

Музика и танци от Армения в "Капана"

Според новата теория ключът е в публиката. Животните често използват звуци, за да маркират територията си, да предупредят нашественици и да ги уплашат и има достатъчно доказателства, че това е основна задача и на музиката при хората.

"Ако проучим музиката в традиционните общества, ще видим, че тя се използва постоянно за формиране на политически съюзи", казва Хейгън. Сложни музикални представления от военни танци до военни оркестри се използват, за да покажат сила и да впечатлят външните лица. Хейгън отбелязва, че при много държавни посещения по протокол има изпълнение на национален или военен оркестър. Изследвания сочат, че хората могат да определят доколко музикантите звучат в синхрон и да свържат този показател със силата на общността, която представляват.

Друга специфична аудитория за хората са бебетата и децата.

"Нужно е да инвестираме много в малките, защото човешките бебета се раждат безпомощни и имат нужда от помощта на възрастните във всяко нещо", казва психологът Самюъл Мер, директор на музикалната лаборатория в Харвард. "Родителят или настойникът се нуждае от сигурен начин да даде сигнал на бебето, че за него се грижи някой."

Песента дава на малкото сигнал, че възрастният обръща внимание на нуждите му, пояснява Мер. Когато пее, възрастният не може да говори с други хора. Освен това песента ориентира бебето за мястото, където се намира възрастният.

Още

Изтокът среща запада в музиката

Изтокът среща запада в музиката

Още

"Онзи вятър от първата среща" - музиката на Йосиф Цанков оживя отново (галерия)

"Онзи вятър от първата среща" - музиката на Йосиф Цанков оживя отново (галерия)

Още

Виенски романтизъм с вълшебната музика на Шуберт и Брамс

Виенски романтизъм с вълшебната музика на Шуберт и Брамс

Още

Огнени ритми с Barcelona Gipsy balKan Orchestra на "Европейски музикален фестивал" 2020

Огнени ритми с Barcelona Gipsy balKan Orchestra на "Европейски музикален фестивал" 2020

 

Коментирай 0

Календар

Препоръчваме ви

"Бийтълс" влизат в Университета в Ливърпул

Магистарската степен "Бийтълс": Музикална индустрия и наследство" ще включва анализ на ролята, която легендарната група играе в музиката, творческите индустрии и в по-широк мащаб

Пианистката Красимира Филева и кавалджията Дамян Йорданов с първа награда в конкурса "Бъдещи звезди" в Италия

Признанието е завоювано в конкуренцията на участници от 31 страни, като втора и трета награда в категорията на нашите изпълнители журито не е присъдило

Световнопризнатият маестро Фредерик Шаслен ще свири със Софийската филхармония

Един от най-обичаните и популярни диригенти и композитори гостува в зала "България" на 7 март

Премиера на "Двамата свенливци" от Нино Рота в Старозагорската опера

"Избрах камерната опера на Нино Рота, защото това произведение не е поставяно в България и е великолепна възможност да бъде представено от млади артисти-студенти от Националната музикална академия", каза директорът Огнян Драганов

Две "камерни симфонии" за от Бедржих Сметана и Цезар Франк със забележителни музиканти на сцената

"На 28-ми февруари ще слушате две от най-мащабните творби на Романтизма", казват музикантите от Quarto Quartet, които задено с пианистката Надежда Цанова ви очакват в Зала "България"

Соня Йончева вече е почетен гражданин на Пловдив

На 31 август звездата ще пее с Пласидо Доминго в София