Сценична версия и постановка - Юрий Дачев
Сценография и костюми - Радина Близнакова
Композитор - Асен Аврамов
С участието на:
Емануела Шкодрева, Велислав Павлов, Христо Чешмеджиев, Вяра Табакова, Виктория Колева, Ева Данаилова, Ненчо Костов, Христо Терзиев
Спектакъл "Пиано в тревата", Народен театър (Снимка: Божидар Марков)
Не помня кога заобичах написаното от Саган. В годините на читателското ми порастване тя вече беше "звезда от времето на татко". Романите й ми се струваха сантиментални, леко банални и трудни за различаване един от друг. Все пак - никога скучни. Недоумявах обаче какво е скандалното на "Добър ден, тъга", по-интересно ми се струваше онова, което научавах за живота на самата Саган. Наркотици, хазарт, катастрофи, предизвикателни връзки с мъже и жени, бурни разправии на фестивала в Кан, когато е председател на журито...На малкото нейни снимки, които се появяваха в нашата преса, все повече се виждаше остаряваща жена с несигурен поглед, напомняща с нещо на уморена птица...
Постепенно започнах да откривам колко смелост има у Саган като писател. Тя говори за любовта с простота и неочакваност, които носи самото чувство. За секса - без превземки, но и без излишества, за разделите - без сълзи, но с безпощаден "обзор" на раните. Най-славните сезони на писателската й слава може да са отминали, но Саган остава сред авторите, които ще са наблизо, когато се изправим пред пораженията си. Пред изстиващото лято и самотата, които идват след тях.
Спектакъл "Пиано в тревата", Народен театър (Снимка: Божидар Марков)
Юрий Дачев